det er så vooondt!

La meg fortelle dere en ting. De som vet, de vet. Om du ikke visste fra før av, så er du herved advart og anbefalt.

Jeg har barbert «hele» kroppen siden jeg begynte på ungdomsskolen, og etterhvert ble jeg utrolig lei av å måtte repetere annenhver kveld for å ikke få hår. Uansett hva man burde mene i dagens samfunn, men jeg hater virkelig kroppshår på meg selv. Det stikker, klør og jeg vil mye heller ha ingenting av det.. Da jeg var i London nylig sparte jeg ut fordi jeg skulle vokse hårene snart, og OM jeg fikk høre det. Alle bare «hva er galt med deg» fordi jeg hadde lange, tettvokste og svarte hår på leggene men ga faen å brukte kjole likevel. Sånn sett er jeg ikke prippen egentlig.

GETTING READY.. 😳 🙏🏻 

Uansett, jeg begynte  å vokse hårene for et par måneder siden og for hver gang blir det heldigvis litt enklere. Til vanlig går jeg på Eger Skin Clinic, nå som jeg var i Harstad dro jeg på SpaSpa. På leggene er det litt ubehagelig, men nedentil.. fy faen så vondt det er. Jeg kommer aldri til å bli vandt! Heldigvis er resultatet hundre ganger bedre enn om man barberer og hårene bruker flere uker på å vokse ut igjen, om ikke hadde jeg aldri orket. Men det er likevel topp 15 av alle vonde ting jeg har gjort i mitt liv. Minst. Som om ikke det var nok er det også passe kleint å ha noen rotende rundt i underlivet, spesielt jeg som i utgangspunktet ikke har verdens beste selvtilitt akkurat der.  

Men likevel fortsetter jeg, og med god grunn. Ikke bare bruker hårene flere uker på å vokse ut, smerten blir mindre intens hver gang og hårene blir mykere.. Resultatet blir jo så jevnt og fint! Jeg kan gi opp extensions, vipper og negler hvis jeg må, men voksingen kan du aldri ta fra meg.

Har noen av dere prøvd laser for å fjerne kroppshår? Jeg har enda ikke turt fordi det var så forbanna vondt å fjerne tatovering med laser. Men det er kanskje en annen smerte? Ikke vet jeg. Det aller beste hadde jo vært å leve livet uten kroppshår for min del. 

59 kommentarer
    1. Eg har tatt 8 ish laserbehandlinga no( hu sa i grunn at 4-6 va da vanliga men da kom heilt an på koss hårveksten va)på underliv og under armane.e vondt ( men e liksom ett minutt elle nåke på kvart område)men verdt da syns eg. No sleppe eg å barbera meg kvar dag.i enkelte perioda vokse da fortare og i andre tar da laaang tid før da kjeme nåke og då komme da berre litt her og der.E dyrt og då.å funke kun på mørke hår å kan ikkje ta øve tattoveringa, så nett der tatoveringen eventuelt e må du la vær. Men anbefale da eg då 🙂 har tatt laserbehandling på incliniq i haugesund:) voksing e vondt😨 kjeme aldri te å voksa underlivet igjen 😂😅🙈

    2. Voksing av underlivet gjør helt forferdelig vondt, skal ALDRI gjøre det igjen, haha… Laser på leggene var ikke vondt overhodet, men jeg tror det kommer litt an på maskinen som blir brukt. Jeg fikk laserbehandling med en helt ny maskin som skjøt ut flere ganger i sekundet, derfor gikk det også veldig raskt!

    3. Kjøpte meg en IPL hårfjerningslaser på Power, fordi jeg er lei voksing og helst bare vil bli “nakenrotte” haha. Etter 2-3 ganger har jeg merket stor forskjell (vokser veldig lite hår og bare her og der) og gleder meg til det ikke vokser noe. Trenger sikkert bare 2 behandlinger til før jeg kan gå over til vedlikeholdsbehandling hver 6 uke. Et anbefalingstips om du ikke allerede vet om det 🙂
      Er forresten ikke vondt! Jeg kjenner et varmestikk i typ 2 sekunder på de mest sensitive områdene. Hender jeg rykker til meg av automatikk, men går helt fint 🙂

    4. Du vet, det går an å fjerne kroppshår med bio-kjemisk enzym-krem. (Kombinasjon av Trypsin, Chymotrypsin og Papain) Null smerte, og 100% permanent. (Hvilket laser -og ihvertfall ikke IPL nødvendigvis er)
      Just a tip..

    5. Laser er 1000 ganger bedre enn å vokse synes jeg da.
      Kjenner det så vidt under armene og så er det litt prikking i underlivet, men herreguuud så mye mindre vondt der er enn å vokse seg der nede. 🙂

    6. Anbefaler laser på det sterkeste! Det er mindre vondt enn voksing da det er en annen type smerte – mer stikking enn røsking, samtidig som smertene ikke varer så lenge. De første gangene gjorde det ganske vondt, men blir mye bedre når hårene begynner å “dø”. Det er såå herlig å slippe barbering, kastet alt av høvler:D
      Hvis du klarer voksing tror jeg laser skal gå fint. Bare tenk på sluttresultatet, super glatt og hårfri hud forever <3
      Det er forresten lurt å sjekke at klinikken har en av de nyeste laserne da disse er minst smertefulle. Jeg anbefaler Aleris. Klem

    7. Hvis du enda går på iso, og noe tyder jo på det, eller det er mindre enn 3 mnd siden bør du ikke vokse deg. Hudens barriere er svekket, og det vil gjøre mer vondt også.. bare å Google det.

    8. Åneiiiii! Jeg har min første time til brasiliansk voksing i morgen, og nå angrer jeg litt på at jeg lest bloggen din, haha! Nå gruer jeg meg enda mer🙈 Jeg forsøker å tenke mest på resultatet og at det er bedre enn å barbere seg. Det er jo krise for huden min. Jaja, gleder meg til det er overstått!

    9. Angrer du noen ganger på du stoppet med bloggerne for din egen serie? Jeg elsket bloggerne når du var med, men synes din egen serie fort ble veldig selvopptatt og virket mer staget.. jeg sluttet å se på for innholdet var litt kjedelig og man trengte liksom de andre i serien også.
      Synes bare bloggerne er en mye bedre TV serie. Håper nesten du blir med igjen neste gang. Feedback, Ikke kritikk! Ønsker deg alt godt og håper du fortsetter å blogge hele livet Hehe.

    10. Nettop bestilt time til laser på legger og lår 🙂 tenker mer på å slippe barbering og sluttresultatet enn hvor vondt det gjør 🙂 armene blir nok og tatt etterhvert, men vil ikke gjøre det før i vinter da jeg jobber i kort skjorte 🙂 det som er med laser er at du må unngå sola i type 4 uker så har ikke time før midten av august 🙂

    11. Du burde prøve sugarwaxing, mye bedre enn sånn salongvoks som fester seg til huden og mindre smertefullt. Pluss at det er naturlig og du får aldri inngrodde hår. Søk det opp for å lære mer om det. Jeg gjør det på meg selv, ettersom de bare har salong i Oslo i Norge som jeg vet om.

    12. hei! jeg vil virkelig fraråde deg og ta laser.. hårene forsinner ikke de blir svakere og lett innevokste.. så hvis du skal barbere tett senere får du røde prikker minst..

    13. Jeg tar laserbehandling nedentil, har gått gjennom 4 av 6 behandlinger så langt. Jeg tar dette i London, så jeg vet ikke om det er samme type som blir brukt i Norge. Men det gjør ganske vondt ja. Likevel synes jeg virkelig det er verdt det, koster i lengden mindre enn om du skal vokse hele tiden også. Etter kun 4 behandlinger trenger jeg ikke lenger barbere meg heller, så jeg er veldig fornøyd så langt. Anbefales absolutt!

    14. Hårfjerning med laser er absolutt ikke vondt. Jeg også sverger til voksing, men har hatt flere behandlinger med laser. Det som er dumt med laser er at det er dyrt og at man må ha flere behandlinger. Jeg hadde fem behandliger under armene deretter rakk ikke budsjettet til mer, men har nå små flekker under armene hvor det ikke vokser hår (er nå snart 8 år siden siste laser behandling, er 23 år) Jeg har veldig sterk hårvekst, så godt mulig det er derfor laser ikke tok så godt med bare fem behandliger, men vel verdt et forsøk, hvertfall på armer og lår. Har nylig begynt med laserbehandling på disse stedene og ser ut til å funke veldig bra, men må som sagt det trengs flere behandliger

    15. Jeg brukte ILP for mange år siden, og resultatet var kjempebra. Dessverre kom mye tilbake da faren min gikk bort grunnet traume. Jeg planlegger nå å teste noe nyere teknologi. Jeg gleder meg for det å ikke ha bikinilinje som må røskes ut hver måned er fantastisk. Og det gjør ikke vondt, men kjennes som om noen knipser på huden din.

    16. Jeg tar hårfjerningslaser på legger og lår, og er nå så og si hårfri. Får kanskje noen hår her og der men det er så lite at jeg merker det ikke. Det er helt fantastisk og det er mye bedre enn voksing. Personlig synes jeg at voksing er vondere enn laser og jeg liker resultatet mye bedre. I tillegg sparer du masse penger på hårfjerning i lengden med laser 🙂

    17. Jeg har hatt 7-8 behandlinger med laserhårfjerning nå og er kjempefornøyd med resultatet. Kan nesten ikke huske sist jeg måtte barbere meg. Det gjør litt vondt, men smerten varere bare i det sekundet laseren treffer huden, så er alt good etterpå! 🙂

    18. Jeg har vokser i mange år, og syns ikke det gjør no særlih vondt lenger. Legger gjør mer vondt enn brasiliansk syns jeg hehe. Men nysjerrig på laser da jeg har hørt at det fjerner inngrodd hår også..

    19. Jeg tok laser for første gang idag faktisk! Nedentil og underarmene. Kan gjerne snakke litt om hvorfor jeg valgte det og hvordan jeg opplevde det!

    20. Jeg har tatt hårfjerning med laser! Lårene å hele høna🐓
      Super fornøgd! Hårene bare forsvinner fra kroppen når jeg skrubber huden i dusjen! Det eneste som er det kjipe er at det koster💸💸 man må ha en “spare-plan” hvis man tenker og ta laser. Litt ubehagelig noen ganger, men ikke vondt i det hele tatt! 😊

    21. Syntes brasiliansk var ganske vondt med strips, men etter å ha gått over til lycon voks synes jeg ikke det er noe som helst problem.. men leggene, hjelpes, synes de er helt grusomme å vokse! Kanskje bare meg som er rar som synes leggene er verre? 😂

    22. Sugaring er 100 ganger bedre. Merkelig at de ikke anbefaler deg det. Synes omtrent ikke det var vondt nedentil

    23. Første gang jeg gjorde brasiliansk var jeg et sted som hadde tilbud på brasiliansk, og det merket jeg godt. Hadde aldri kjent en liknende smerte før. Men, så prøvde jeg et annet sted med en dame som gjorde meg MYE mer komfortabel og hjalp meg med å puste ut samtidig som hun dro stripsen av. Hun tar også små områder av gangen så smertespekteret ikke er SÅ bredt. Jeg har blitt helt vant til det nå, så anbefaler å holde ut et par ganger til, og prøv å puste! Og eventuelt prøv et nytt sted 😉 lykke til!

    24. Laser er verdens beste innvestering! Jeg har bare tatt det nedentil og under armene, men jeg tok ca 10 behandlinger da den siste var for ca 2 år siden (som egentlig er ganske mye men jeg har mørkt hår) og det har enda ikke komt tilbake!

    25. Bloggen din er SÅ dårlig for tiden, bedre å legge den på hylla en stund til du har motivasjonen tilbake enn å gjøre det så halvveis! Hadde sikkert vært bedre både for deg og leserne dine..

    26. Nå må jeg bare anbefale sugar waxing, alle i USA gjør det, men nesten ingen her har hørt om det. Jeg har prøvd alle former for voksing, å kan med hånden på hjertet si at sugar waxing er helt genialt. Med vanlig voksing så blir hårene helt annerledes,
      sugar waxing er helt naturlig men tar alt av hår, og etterlater huden helt sykt myk og du får myke hår etter bare en gang.
      Håper du prøver det. Er ikke mange som gjør det her i Oslo, eller i Norge, men
      Merisalu Beauty salong gjør det. En helt fantastisk søt jente som gjør at du føler deg komfortabel og trygg, (er ikke akkurat det kuleste og ligge der å vokse seg nedentil).
      Dessuten trenger du ikke å spare til 1 cm hår, siden det er så mye mer effektivt.
      Håper du heller prøver det 👍🏻🙂

    27. Anbefaler laser over voksing any day 👌🏼 Gå til Lisa på SkinByMe på Torshov. Han har det nyeste apparatet i Oslo og også den rimeligste. Dessuten er hun sykepleier i tillegg, noe jeg mener er et pluss 😊

    28. Jeg vokset leggene i 1,5 år, og fikk bare masse inngrodde hår og tørre legger 🙁 synes heller ikke hårene ble mykere eller vokste noe saktere..

    29. Hei! Gøy blogginlegg😀
      Ved voksing er sukkerpasta som det kalles her til lands best, det går fortere og etterlater huden mykere, mindre gris og litt mindre smertefult! Jeg må også nevne at smerteterskelen vår varierer på hvor vi er i syklusen. Tipper det går an å lese seg mer opp på det. Jeg vrir meg uansett i smerte, at den ene gangen måtte jeg avslutte behandlingen og gikk derfra med en halv busk nedentil😂 Jeg holder meg til høvelen, men med hårets retning, da slipper jeg røde prikker og inngrodde hår i det minste😅

    30. Helt ærlig syns jeg laser er mindre vondt en voksing + det tar mindre tid.
      Har tatt laser en gang i måneden i snart et år, og selv om restultatene kommer sakte er det så godt å vite at hårene mest sannsynelig ALDRI kommer tilbake. Verdt pengene og smerten syns jeg 🙂

    31. Anbefaler laser. Har tatt 7 ganger brasiliansk. Vil si at 80-90% av hårene er borte. De som er igjen er for lyse og vokser eller napper de bort. Laser gjør vondt, men helt gjennomførbart. Det beste er at jeg ikke før nupper eller innvokste hår. Anbefaler deg å starte med bikinilinjen så får du kjent litt på det. Skulle gjerne tatt legger og armhule også, men må spare… penger altså😅🙊

    32. Når man først begynner å vokse seg, går man aldri tilbake til høvelen for å si det slik😅 Veldig verdt både prisen og ubehaget – Og uansett, tenk hvor mange ulike underliv de ser i jobbem sin!

    33. Kan anbefale hud og laserklinikk i Bogstadveien hvis du skal ta laser. Det er jo litt dyrt så ville ikke gått bananas med det liksom. Men hun som driver den er veldig flink og kan greiene sine. Har tatt der selv med gode resultater

    34. Jeg tok laser på Novelaklinikken, de har en ny og fancy laser som ikke gjør vondt i det hele tatt! Anbefales 😊

    35. Hei! Håper du bruker hard wax når du tar brasiliansk? Det gjør – uten kødd – opplevelsen mye bedre. Føler nesten ikke smerte. Bruker Cinderella beauty i Oslo, anbefales virkelig virkelig.

    36. Jeg har en sånn hjemme-laser greie fra philips! Den fungerer ganske bra 👏🏻 Vil tro man får veldig bra resultat med den hvis du først vokser, og så bruker den etterpå. Da kan du nok «utsette» at hårene kommer ut igjen med ganske mange uker/måneder. 🙂

    37. Hvis du gidder kjøre til Moss, så har de en salong som heter VoksingHouse. De har en helt egen voks som ikke legger seg i huden, så voksingen er ikke like vond. Bør testes ut;)

    38. Jeg tok hårfjerning på Drammen laserklinikk, og er sååå fornøyd! er så deilig å slippe å barbere seg, spesielt å slippe nupper og rød hud nedentil

    39. Jeg tok laser nedentil og armhulene, og det er den jævligste smerten jeg har hatt, syntes det var mye værre enn å vokse nedentil, tatovering på ribbein og nippelpiercing. Tror jeg gikk til en klinikk som hadde en av de billigste laserene da. Behandling er veldig rask, men smerten er helt grusom.

    40. Rar jente lite liv ass ! Gjør noe bedre !!! Er det vits og ødelegge hele kroppen og ansiktet??? DUMB BITCH

    41. Jeg bodde i Australia, og der var det veldig populært med laser – både IPL og vanlig laser. IPL må man ta ganske ofte (rundt en gang annhver måned tror jeg – helt til det slutter å vokse ut). Men selv dro jeg til en doktor og tok ordentlig laser. Dette tar du kun ett par ganger og til slutt har du ikke hår på flere år. Når det kommer til smerte så er det ikke vondt i det hele tatt! Kan kjennes litt ut som noen smekker deg med en strikk på det verste. Og jeg har lav smerteterskel – svimer av når jeg fyller leppene.. Haha!
      Absolutt verdt å anbefale! Da trenger du heller ikke å gro en skog mellom hver dag du vokser 🙂

    42. Hei Sophie!
      Jeg har vært gjennom fire laserbehandlinger brasiliansk nå, og vil absolutt anbefale det. Ja, det er smertefullt, men det tar 5 min så et det over. Det er det som får meg til å holde ut. Etter første behandling behøvde jeg ikke barbere mer enn 1 gang ila de fem ukene frem til neste behandling. Men så kommer det litt tilbake igjen ved neste behandling, så det er jo en prossess. Nå har jeg også startet opp med armhuler, og vurderer leggene til høsten. Sommeren et litt ugunstig for oppstart, da en skal være forsiktig med sol i behandlingstiden, men det gjelder spesielt solarium så jeg er usikker hvor skadelig vanlig soling er. Det er iallefall endel bedre enn voksingen, da man slipper å måtte la hårene vokse ut igjen 🙂

    43. Ja, hårfjerning er insane vondt. Jeg har gått akkurat samme steg som deg, men er nå og tar laser behandling hos Best of you, Barcode, og jeg kunne IKKE vært MER fornøyd!!! Det er helt fantastisk! Verdt det lille av smerte man kjenner, men de bruker bedøvelse på deg om nødvendig 🙂

    44. Jeg vil anbefale deg at du prøver å vokse på wax on wax off i bogstadveien. Jeg brukte Eger skin clinic til voksing før og trodde de var super flinke! (Bruker fortsatt de til hudpleie osv,der er de rå) Men en dag de ikke hadde ledig til voksing gikk jeg til wax on wax off i bogstadveien og de er VIRKELIG helt rå! Eller, nå har jeg bare brukt Ida som jobber der, men hun er i allefall super!

    45. Vokset meg nedentil hver mnd i 3 år i strekk. Driiitvondt.
      I dag skulle jeg gjøre det for første gang på 1 år, og ble skikkelig overrasket. Var så jeg måtte se at det faktisk ble fjernet hår, for gjorde ikke vondt overhode.
      Så nå har jeg endelig funnet verdens beste voksedame! Så hvis du skal få vokset deg i Trondheim en gang, må du dra til Viktorias beauty. Hilsen hun som har prøvd sikkert alle i oslo😊

    46. Som deg har jeg også gått på Isotretinoin, og etter det måtte jeg slutte med voksing, rett og slett. Det aller ytterste, tynne hudlaget der nede blir revet av sammen med voksen, og det gjør så ufattelig vondt!! Iso gjør jo huden så tynn og skjør, og voks er nok altfor brutalt i flere år etterpå 🙂 Det er 6 år siden jeg sluttet på Iso, men kan ennå ikke ta voks!

    47. Enig! Dagen jeg skal vokse meg hater meg selv, hårene og selv personen på stedet jeg skal vokse hos 😛 men når det har gått 20 minutter og det er ferdig elsker meg selv og er evig takknemlig for hyggelige damen som tålte meg og gikk gjennom alt det ekle. Stedet jeg anbefaler sterk er Waxing Palace på Majorstuen og Bislett. De har sånn bedøvelseskrem som man smører på for ny begynnere – jeg betaler og tar den HVER GANG 😛 det hjelper veldig (men dyrt ja)

    48. Du er sterk som uttaler om hårvekst og fjerning. Spurte både Isabell og Sofie N om det uten noe respons. Respekt til deg som tørr å stå frem for det vi alle gjør men ikke snakker høyt om til gutta 😛 <3 vil ha flere slike innlegg.

    49. Jeg anbefaler virkelig laser. Har prøvd det meste av hårfjerning, men etter 4 ganger med laser er 60% av hårene ved bikinilinjen borte og det som er igjen er ganske tynt. Anbefaler Drammen Laserklinikk, der er de superflinke. For meg gjorde det ganske vondt (lav smerteterskel..), men definitivt mindre vondt enn voksing.

    50. Jeg så et program om en dame som var avhengig av å vokse seg overalt, inkl underlivet. Hu fortalte at huden der nede hadde blitt slapp🤢 ville heller tatt laser

    51. Det betyr at fitta til Sophie Elise var barbert på alle bildene på bloggen din siden du var smårips

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg