flytting – inspirasjon og tanker

Tenk, snart skal jeg selge leiligheten min. I fire år har dette vært min trygge base hvor jeg har opplevd kjærlighet, sorg, håp, drømmer og angst, her har jeg gjemt meg på et mørkt soverom når det har blitt for mye, her har jeg festet med venner, sittet alene for å hente meg inn igjen, og dette skal snart tilhøre en annen. Det er trist og rart, men jeg gleder meg til selve salget. Jeg har jo aldri solgt før!

Siden vi i tillegg skal flytte er det mye å tenke på. Jeg har ikke vasket leiligheten selv siden jeg flyttet inn hit fordi jeg har vaskehjelp, men jeg KAN jo vaske om jeg først må. Jeg er forresten ikke flau over å aldri vaske selv, mange spør meg om det. Så klart kan jeg vaske, men for meg er det verdt å betale noen et par tusen i måneden og få det helt perfekt rent, istedenfor at jeg bruker tid på det uten å gjøre jobben like godt. Alle får prioritere som de vil. 

Det jeg har gjort til nå er å leie flyttebil, lager, maler, elektriker, garderobemannen og diverse slik at alt skal bli perfekt før visning og til neste eier. På fredag skal jeg inn i det nye rekkehuset sammen med interiørarkiktenten min, slik at hun kan få inspirasjon å begynne med prosjekt oppussing (vi flytter inn i august). Her er inspirasjonen jeg har satt sammen:

Kjøkkenet skal faktisk være likt som det er nå, bare litt større så klart. Jeg elsker dette kjøkkenet, uansett hvor mye jeg leter finner jeg aldri inspirasjon som «treffer» bedre hos meg.

Jeg har forresten kjøpt min første møbel til rekkehuset! Denne puffen skal stå i klesskapet, slik at jeg kan sitte på den når jeg kler på sko for eksempel. Mamma og pappa har helt like, bare i stuen, så jeg kan flytte den et annet sted om jeg blir lei. Er veldig fornøyd, den kom hjem til meg på fire dager! Du finner den HER

Hvor leter dere inspirasjon etter møbler og interiør, forresten? Føler jeg har sett igjennom hele pinterest. Det er bare å søke meg opp, Sophie Elise Isachsen. 

13 kommentarer
    1. Hei! Høres spennende ut! Hvor skal du flytte? Jeg er på flyttefot selv, og skal flytte til Harstad. 🙂 Gleder meg, og flytter allerede først kommende fredag. Jeg er selv glad i å se på Interiør og er veldig opptatt av å gjøre hjemmet mitt til mitt hjem. Hvis du skjønner! Jeg studerte Interiør og Utstillings design, så jeg kan helt sikkert gi deg noe tips! IKEA er en fin plass med mye fint og billig interiør opplegg. Samtidig så syns jeg personlig at KID er en bra butikk! Du har masse å velge imellom, egentlig. Prøv å se på norske Interiør butikker nært deg. Feks, Bohus, Princess, og Chlas Oslon har vel kanskje noe spennende.. 🙂 Det er det jeg kommer på nå. Masse lykke til!😄 Med hilsen, Charite Esp (18)

    2. Di bildene du har hjemme er bare helt sykt kule… hvem har laget det kule du har i stuen med alle fargene som vises litt i bakgrunnen på bildene i innlegget? Har du noen tips til hvor jeg kan bestille kule posters? Har en del fra desenio men trenger ny inspo. Stor klem

    3. Hei! Om du syns dette blir for personlig å legge ut om, så forstår jeg det -og da er det bare å ignorere spørsmålet altså!:-) Men jeg var litt nysgjerrig, så tenkte jeg skulle spørre.. Du og Kasper skal jo bo sammen i rekkehuset, men dere har ikke kjøpt det sammen, det er kjøpt av deg? Har dere noen avtale på om at han betaler leie eller lignende? Føler jeg graver veldig her nå, har bare alltid vært fascinert av slike praktiske detaljer:-P som sagt, bare ignorer spørsmålet om du anser det som upassende!

    4. Hadde ikke du to leiligheter? Har du solgt den andre? Og kunne du lagd et innlegg om musikk fra 50-60 tallet, som du hører på. Du har jo skrevet at du hører på en del slik musikk. Skulle gjerne fått litt tips der.

    5. Hva tenker Kasper om innredning/oppussing osv.? Måten du skriver det på så virker det som om det kun er dine meninger/din stil som har noe å si. Vil det si at det er du som kjøper selve boligen?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg