søvnmangel og slemme jenter på flyplassen

I går kveld, på Gatwick flyplass utenfor London, opplevde jeg noe såpass ubehagelig at det enda kverner rundt i hodet mitt. Jeg har ikke klart å gi slipp på hendelsen slik jeg vanligvis pleier, for det som skjedde i går har jeg ikke opplevd på en stund. Det sendte meg tilbake til en tung periode.

Flyet vårt tilbake til Oslo var forsinket, veldig forsinket. Vi hadde vandret rundt på flyplassen i tolv timer, men heldigvis var vi overtrøtte og i ganske godt humør. Vi var tre venninner, og jeg var midt i en ganske lang historie om hvordan jeg skal pusse opp det nye rekkehuset. De to jentene som gikk bak oss må ha trodd at vi ikke forsto engelsk siden vi snakket et annet språk ? derfor tok de seg friheten til å baksnakke meg, helt uten skam, på engelsk. Det gikk mest i hvor stygg rumpa mi er, hvor rar jeg ser ut, de lo og PEKTE før hun ene tok opp mobilen sin for å knipse et bilde samtidig som latteren satt løst. Dette fikk Dajana akkurat med seg, hun snudde på hælen og ga klar beskjed om at sånt ikke er greit. Jentenes unnskyldning? «Vi syntes hun hadde så fine briller». Hvilke briller? Ingen av oss hadde briller. Det er det dummeste jeg har hørt, og noen unnskyldning fikk jeg ikke. 

Først trakk jeg bare på skuldrene over hele hendelsen og takket Dajana for at hun hadde sagt ifra når jeg ikke klarte, men etterhvert ble jeg mer og mer trist. Jeg er klar over at rumpa mi er fake, den ser ikke ekte ut og jeg hadde på meg en skinntights som fremhever nettopp dette. Jeg bryr meg ikke om hva de snakket om, poenget er hvor utrolig ydmykende og kjip hele oppførselen deres var. Jeg angret hele kvelden på at jeg ikke hadde sagt ifra, men hjertet sank i brystet på meg og jeg klarte faktisk ikke. Jeg senket heller blikket og tok imot. 

Jeg håper aldri jeg må oppleve noe sånt igjen, det var en del av hverdagen min da jeg gikk på skolen (enten var det løsvipper, extensions, klær, høyden min eller høye hæler jeg ble åpenlyst hånet for). Det er mitt «eget valg», men likevel synes jeg slik oppførsel er så jævlig dumt.. Hvorfor, liksom? 

Flyet ble forresten 18 timer forsinket. Nå er jeg i Oslo og venter på flyet til Trondheim. 

 

79 kommentarer
    1. Folk kan være så utrolig fæle!! Vit at du er bedre enn de som slenger dritt, og at du har utallige fans som alltid synes du ser nydelig ut fordi du er du som alltid lærer og beriker oss <3
      klem

    2. Sånne jenter har så store problemer med seg selv. Noen skal absolutt kritisere andre bare fordi de kan. Utrolig urettferdig og dumt av dem.

    3. Når rumpa di er fake og ser sånn ut, noe du også tydeligvis er klar over selv, må du tåle at andre kommenterer det liksom. Spesielt når du ofte velger klær som setter rumpa i fokus.. Du er tydeligvis stolt over rumpa di men du må ikke bare gå utifra at alle synes at opererte rumper ser bra ut.

    4. Blogger som brenner for dyrevelferd og er så opptatt av at dyrenes sak skal bli talt osv osv, helt til det kommer til designervesker i skinn?
      Er det noe spesielt Gucci/Prada/Lv gjør siden det går greit men _ingenting annet?

    5. Rompa de er nydelig! Og husk at du er et stort forbilde for MANGE, i alle aldersgrupper også! Jeg er over 40 og du er et av mine få forbilder! Jeg syntes du er like vakker innvendig som utvendig, smart jente som virkelig mange personer lytter til når du snakker <3 operert rompe eller ikke, det er vårt eget valg. Folk som kritiserer er dolk som har et problem, eller som rett å slett misunner deg. La slike tapere være, og tenk bare på hvor langt du er kommet i livet ditt. Kritikerene har mest sannsynlig ikke nådd deg til hælen i sitt liv!
      Snille gode deg, tenk på oss som elsker den personen du er. Og tenk på de amazing vennene du har i livet ditt, de er gull verdt <3 DU er gull verdt, vennen <3

    6. Jeg synst det er synd at noen mennesker bare rett og slett ikke kan la være å kritisere andre. Og det gjelder både her i kommentarfeltet og in real life! Ja en ser “sånn og sånn ut”
      men fuck IT! Hvis man ikke har noe fint å si, så la vær å si det! Vi er alle forskjellige, både innvendig og utvendig! Vær stolt av hvem du er og hvordan du ser ut! Det de som kritiserer har glemt er å se seg selv i speilet….. Eller kanskje de har nettopp gjort det og oppdaget mange feil så de måtte “hakke” på noen…. Pfff… Samma det! Du er flott på din egen måte og vær stolt av det❤️

    7. Uansett om rumpa er fake eller ekte, eller hvordan man ser ut så skal man ikke drive og kommentere det og tydelig mobbe. Det er så vanvittig at folk sier at man må tåle det, og at det er del av gamet. Det SKAL ikke være sånn. Det er helt sykt at verden er sånn. At mobbing er en del av gamet, kan man heller ikke bare holde ting for seg selv isteden for å gjøre folk lei seg?
      Verden er blitt helt syk😞

    8. Det sier så mye mer om de som snakker dritt, enn hvem de snakker dritt om. De må ha det ganske dårlig med seg selv, når de ikke klarer å finne noe annet å kommentere enn en fremmeds kropp, og så på engelsk i et engelsk talende land, hvor dum går det ann å bli?

    9. Dette er ikke greit. Jeg ble oppriktig lei meg når jeg leste dette. Håper du ser selv hvor fin du er, ikke la noen ta fra deg det.
      Dette høres kanskje merkelig ut, men jeg ser du er på vei til Trondheim. Jeg bor nemlig i Trondheim, og hvis du har lyst/tid en gang du er her, så kan jeg vise deg litt rundt i byen, spise en god middag sammen eller finne på noe gøy:-) Jeg har lest tidligere at du ikke har vært så mye i Trondheim før, så kanskje det hadde vært gøy for deg også! Legger ved eposten min i tilfelle du noen gang har lyst, jeg.
      Klem❤️

    10. Bare MÅ svare tilbake på Silje sin kommentar.
      Vanligvis sier jeg aldri noe i disse kommentar feltene, men å si at man må tåle stygge kommentarer fordi man har operert og går med en bukse som fremhever dette, er mer enn jeg kunne svelge.
      Man MÅ ikke godta å bli baksnakket høylydt bak ryggen sin eller noen annen plass for den saks skyld, uansett hva man har fikset eller ikke fikset på.
      Og de som absolutt mener at de er i sin fulle rett til å gjøre det av samme grunn, eller fordi en person er ute offentlig burde ta seg kraftig sammen og tenke over hva de gjør. Har man slike holdninger bør man ta ett dypdykk inn i seg selv og finne ut hvor feilen virkelig ligger … nemlig hos en selv! Det er ufint, stygt og vitner om dårlig holdning ovenfor andre mennesker som stikker seg ut og farger verden i sine egne vakre farger. Hva ville verden ha vært uten mangfoldet?
      Kan man ikke si noe hyggelig, bør man heller tie stille!

    11. De har det sannsynligvis dårlig med seg selv. Er selv kritisk til operasjonshysteriet, men hadde aldri kunne funnet på å sagt noe så stygt. Jeg er eldre enn deg, men hadde sannsynligvis bedt om en selfie hvis jeg hadde møtt deg (hadde selvsagt spurt pent først)!

    12. Blir så satans provosert når jeg leser enkelte kommentarer her!
      Om man har operert eller ikke, om det e rompe eller bryst eller whatever så ska man ikke MÅTTE tåle stygge kommentarer fra folk!
      Vi alle e frie mennesker til å gjøre hva vi vil med våres egene kropper uten å MÅTTE tåle styggheter fra andre mennesker, hva skjedde med vanlig folkeskikk??!😏 Liker man det ikke så hold nå heller kjeft,eller hva Silje ?!!🤬

    13. Maya, jeg mener man må godta at folk har meninger om en åpenbart operert rumpe. Man skal ikke tåle at andre er stygge mot en på andre måter eller håne noen for at de har operert, men om noen kommenterer eller snakker om en rumpe som ser såpass fake ut mener jeg at man må tåle det. Så fornøyd Sophie er med rumpa si burde hun vel ikke bry seg om hva andre mener om den uansett 🙂

    14. Jeg blir dårlig av å tenke på hvor stygge vi mennesker kan være mot hverandre – det er forferdelig å tenke på at helt fremmede mennesker kan finne på å ta bilder av andre dem ikke kjemner og henge dem ut.. jeg tror det skjer mer enn man har lyst å tenke på… Har opplevd selv at to gutter «diskret» tok bilde av meg på flyplassen og det var tydelig at dem lo.. Det var en utrolig ubehagelig og ydmykende følelse ..og føltes som et overtramp, og gid vet hvor mange de bildene ble sent til og hvor mange som lo av meg på bildene .. Jeg har alltid fått komentarer om utseendet mitt, jeg vet jeg ikke er spesielt vakker – jeg har en rar og spiss nese, og ikke velsig vakker .. men hvorfor må jeg hele tiden påminnes det ??
      Så utrolig bra at Dajana sa ifra ! og håper de jentene ble mer enn flaue !
      Jeg var også i London i helga 🙂 håper du koste deg tross den ubehagelige hendelsen på flyplassen !:)

    15. Mener altså nødvendigvis ikke at alt som ble sagt av jentene er OK bare for å være klar på det, men at om noen generelt kommenterer eller snakker om rumpa fordi den er operert og det er veldig åpenbart at den er det, så må hun tåle det. Hun skal derimot ikke måtte tåle at noen er direkte slemme! Men å kommentere en rumpe som hun har fikset på for å få «perfekt» er da innafor..

    16. Sånn oppførsel går ikke ann!
      Det verste er peking og at de skulle ta bilde når de satt og snakka stygt.. Når man snakker engelsk så må man regne med at folk rundt seg kan skjønne hva du sier.
      Vet du hva.. jeg gir deg 1000 klemmer!❤ håper uka di blir super 😃

    17. Så trist at du må oppleve sånn, hjelper vel ikke så veldig mye, men det er virkelig sånn at når jenter kritiserer andre jenter så bunner det som regel i deres egen usikkerhet og at du truer deres eget selvbilde på en eller annen måte. Vit at du er vakker og inspirerende. Ikke la de påvirke deg ❤️

    18. Jag hadde bare “klødd meg i hodet” med fuck you-fingeren. Eller rett og slett bare snudd meg og vist fingeren til de og sagt “FUCK YOU!”. Det der var unødvendig!

    19. Nå ble jeg helt kvalm . Er akkurat sånne situasjoner og folk som gjør at jeg sliter med angst og depresjon. Blir så sint på folk sol tror dette er greit!! Håper du (og de rundt deg) klarer å overtale deg om at det ikke er noe galt med deg. Du er ei fantastisk flott jente som jeg synes erutrolig sterk og som står på for drømmen sin ❤️ (BTW så ser rompa di bra ut❤️)
      Klem fra ei fellow nordlæningsjenta ❤️❤️❤️

    20. Det er jeg skikkelig lei meg for at du måtte oppleve! Trodde faktisk ikke folk var sånn. Håper du klarer å glemme det for det fortjente du absolutt ikke!

    21. Hade det inte varit rumpan, hade det varit brösten, eller läpparna, eller håret etc. etc. Det är inte du som är problemet, det är en del tjejers/kvinnors behov av att försöka lyfta upp sig själva genom att trycka ner andra. Du är vacker och sticker ut i mängden, och då måste de helt plötsligt tävla med dig 🙄 Det är inte alltid lätt, men du har all rätt att vara rak i ryggen och bara lyfta ett ögonbryn åt dem. Folk kommer alltid att ha åsikter, och du har viktigare saker för dig än att grubbla över det. Ta hand om dig ❤️

    22. Hater den følelsen når noen ler av deg eller snakker tydelig bak ryggen din folk du ikkje kjenner. Grusom blir så usikker. Til og med i en alder av 29 år.

    23. Ok her er tingen slik jeg ser det. Det er ingen som skal mobbe og henge ut andre. Men det du kan være sikker på er at folk ser at rumpen din er veldig fake og annerledes, dette vil folk garantert asnakke om. Ikke bare i denne episoden.
      Kanskje noen ganger må det fremmede til for å forsto hva som er ekte og i hode ditt. Jeg forstår ikke at ingen stoppet deg i ta denne operasjonen eller går me på å si den ser fin ut. Jeg syndes synd på deg som følte deg mobbet og utpekt, det er stygt og lavmål og sikker veldig unge folk. Jeg lurer bare på hvor mye du har overbevist deg selv om at den er fin siden dette overrasker deg. Håper du egentlig har det bra, uansett.
      Virker bare som du valgte en dårlig klinikk. Ønsker deg godt men håper du er klar for noen ekstra lag med selvtillit og motstand fra folk for å tåle dette resten av livet.

    24. uansett falsk rompe eller ikke er dette forferdelig kvalmende og ugreit gjort. Ingen fortjener dette. Hev deg over de, de kommer til å råtne og ende opp enslige om de holder på sånn. Ikke la disse som er ingen komme inn på deg, for du er du, og du er mye bedre enn som så. Heia Sophie

    25. Silje, helt seriøst altså!! Har aldri kommentert noe før, men her går grensa! Så hvis eg hadde valgt å operere nesen min så må eg godta at folk eg ikkje kjenner kan komme bort å fortelle meg om de synes den er stygg eller ikkje? Eg e feminist, og mener at man i dagens samfunn ikkje skal finne seg i slikt. Man kan være den man vil! Ingen skal gå rundt og føle at de har rett til å mobbe andre! Men her går det jenter rundt å kritiserer andre for korleis dei ser ut. Fy flate, på tide å vokse opp!! Det her er ikkje greit!

    26. Utrolig trist opplevelse. Skjønner godt at det gikk inn på deg og sikkert kommer til å gjøre det en stund. Det er nok sikkert en grunn til at de jentene baksnakket deg, mest sannsynlig følte de seg truet eller sjalu av hvor vakker du er. Du er nydelig, du er goals. At de jentene følte for å hakke ned på deg er trist både for deg, men også dem som følte at de ”trengte” det.
      Til dere andre kokkelurer som kommenterer at hun burde tåle det; Bodyshaming er ALDRI greit. Det er ALDRI okey å baksnakke noen høyt og å gjøre narr av kroppen deres. Går dere rundt å høylydt baksnakker folk med mer/mindre fett? Å argumentere med at det er GREIT fordi hun selv har operert den holder ikke mål. Da er det plutselig greit å høylydt baksnakke folk med mer/mindre fett fordi det er deres livsstil. Det er aldri greit å bodyshame. ALDRI. Punktum. Ha egne meninger er en ting, men hold det for faen meg inni dere om det er noe negativt om andres kropper eller generelt andre. HAR DU IKKE NOE FINT Å SI SÅ HOLD DET FOR DEG SELV! Å operere sin EGEN kropp gir INGEN tillatelse til å høylydt gjøre narr av og krenke den personen. Har dere ikke lært det så førr helvette lær dokker folkesjikk!

    27. Neste gang du opplever at noen snakker stygt om deg, så snur du på hælen, spaserer bort til dem, stikker til dem en seddel hver, og ber dem kjøpe seg et forbanna liv.

    28. Kunne aldri finni på å si sånne stygg ting rett bak personen. Men jeg skal ærlig si at jeg kan sitte med sånne tanker hvis jeg ser noe så unaturlig som FRIVILLIG er gjort av personen, som f.eks rumpa di (aldri sett den live og syns forsåvidt den ser fin ut på bilder så var bare et eksempel). Men det har jeg blitt flinkere på, men å si sånt høyt når du er i et engelsktalende land og de ser at du er europeer og garantert kan noe engelsk er uforståelig. Det gagner jo INGEN å si/gjøre sånne ting, om de absolutt måtte sladre seg imellom kunne de ventet så du slapp å oppleve det.
      Men det skal sies at jeg tror vi ALLE kan ha sånne tanker når vi ser noe rart, men hos de fleste som er oppegående blir det med tankene 🙂

    29. Silje: nei, man skal ikke tåle at folk snakker dritt om den opererte rumpa si. Ja, man velger å operere den selv. Men det gir da ikke fritt frem for å slenge dritt! Hvordan holdninger er det du har?!

    30. Jøss, folk altså, håper de skammet seg nok til å ikke gjøre slikt igjen.
      Ser det er litt diskusjon i kommentarene her, og jeg må bare si at selv om Silje her har rett i at det gjerne blir snakk av opererte kroppsdeler (sånn er det bare, og her kunne kanskje folk generelt blitt flinkere), så er det altså ikke greit å kommentere det slik at den det er snakk om merker det, og helst ikke i det offentlige rom, mener jeg. Jeg tror vi alle har kommentert et eller annet om andre, både positivt og negativt, til nære venner, men det bør altså foregå i fortrolighet hvis det ikke er positivt. Det er menneskelig å vurdere hverandre, men vi må være dannet nok til å ikke være så tydelig. At disse jentene faktisk lo synes jeg er litt skremmende, hvilke verdier har man som menneske hvis man ler slik på andres bekostning? Hvilket forhold har man til kropp hvis man synes andres kropper er noe å le av?
      Jeg skjønner godt at dette gikk inn på deg, Sophie, men jeg håper du også husker at vi er mange som synes du er utrolig vakker, både de uopererte og de opererte delene av deg.

    31. Uff! Jeg syns du har så fin rumpe. Vær stolt av den! Det er kjipt at folk er så motbydelige. Jeg opplevde ofte sånne ting, da jeg gikk på skolen. Og jeg sa ikke ifra, fordi jeg tenkte at det var bedre å overse de. Men man glemmer ikke så lett negative kommentarer. De setter seg, dessverre. Jeg syns du har en fin blogg, og jeg syns det er tøft at du faktisk tørr å dele så mye personlig. 🙂

    32. Fy faen, blodet KOKER. Jeg er ikke alltid enig med deg, men det der fortjener du overhodet ikke. Faen så kjipe vi jenter kan være mot hverandre.

    33. Ikke greit ikke alle syns rompa di er fin. Men liksom, om jeg ikke syns en gutt/jente er pen går jo ikke jeg rundt å snakker om hvor stygge di er liksom. Er jo lov å holde kjeft

    34. Blir forbanna av at folk sier at du må tåle kommentarer fordi rumpa er fake. Sånn oppførsel er IKKE akseptabel uansett om det dreier seg om en falsk rumpe eller en ekte nese. Sånn oppførsel hører ikke hjemme, og disse jentene må ha store problem med både selvbilde og andre ting for at de skal tro at dette er greit. Vit at du er nydelig, med falsk rumpe eller ikke. Og at du er så mye bedre enn dem, innvendig og mest sannsynlig utvendig også ❤️ Stå på, digger deg

    35. Jeg ble selv mobbet hele barndommen, og fortsatt er jeg i situasjoner der jeg blir mobbet. Så forstår hvor lett det er å ikke klare å si noe der å da. Men så bli etterpåklok..
      UANSETT. Det finnes ikke EN eneste godkjent grunn her i verden som gjør det rett, eller lov til å mobbe noen, eller snakke nedlatende om noen. IKKE EN. Sånn er det bare!!

    36. Det som er skremmende er at folk har deg og andre rosabloggere som forbilde. Opererte rumper, pupper og oppblåste lepper er ikke noe vi bør strebe etter. Utseendefokuset og tomt, intetsigende pjatt – hva skjer i verden når dette blir fremsatt som et ideal?

    37. hadde det vært greit om de hadde skrytt av rompa di? hadde du sagt da at det ikke greit å snakke om andres rompe så åpenlyst?

    38. Fyyy faen dette ble jeg rasende og lei meg av å lese. Og det der “Når rumpa di er fake og ser sånn ut må du tåle at andre kommenterer det liksom” drittet er for dumt. Håper ikke du tar det til deg.

    39. Kjære fine Sophie! For det første – jeg synes du ser dritbra ut! For det andre – operert rumpe eller ikke, bra eller dårlig selvbilde – tenk på hvor bra menneske du er. Du er dyktig, du er flink i det du gjør, du får til så utrolig mye. Du går ikke rundt og rakker ned på mennesker på den måten de gjør, og det gjør deg til en så mye bedre person. Du er snill, du er god, du er flink til å ytre deg og stå for dine meninger, du skriver utrolig bra og du påvirker oss lesere til det gode. Du har fått meg til å reflektere over så mye ved å lese bloggen din, du har fått meg i godt humør, og du har gitt meg spennende ting å lese på. Du er et godt menneske, Sophie, og det betyr så mye, mye mer. Du er fantastisk. Og du ser dritbra ut. Håper du tar til deg disse positive kommentarene. Hilsen en leser som føler jeg kjenner deg etter å ha lest bloggen i alle år. Hilsen en leser som så og si aldri kommenterer noen blogger. Syns bare du fortjener å vite hvor konge du er. Klem <3

    40. Dette var trist. Ja det er ditt valg men alikevell skal du ikke bli ( rett og slett) mobbet for det !!! Så sint, hadde jeg vert der hadde jeg sagt til de : okay so you think we cant speak english! Well we can!
      Så kunne dere snakket om noe helt annnet mens dere så på de og ledde😘😅😂😉😊❤️❤️❤️

    41. De jentene på flyplassen er kun sjalu på deg. Ikke noe å bry seg om. De kunne antageligvis ønske at de var deg 😊

    42. Jeg skjønner veldig godt at du blir lei deg, samtidig som jeg vet at du forstår hvor patetisk disse jentene er, og hvor dårlig selvtillitt de mest sannsynlig har. Selv om du er veldig klok og forstår dette, er det naturlig og lov å bli lei seg. Ikke klandre deg selv for at du har følelser, jeg tror ikke årevis med stygge kommentarer “herder” noen.
      Dette er vel første gang jeg kommenterer bloggen din, eller første gang siden du åpnet kommentarfeltet igjen. Det er så rart fordi jeg har fulgt deg siden Marco hahah, og føler nesten jeg kjenner deg. Det høres jo veldig creepy ut egentlig.. herregud. Poenget skulle være at jeg liker deg veldig godt og synes du er den mest genuine og skarpeste offentlige personen, eller bloggeren, om du vil. Jeg blir oppriktig oppgitt over alt det ufortjente hatet du har fått, og blir helt frustrert over hvordan mange VIL misforstå deg. Du kunne sikkert lagt ut bilde av en agurk og fått kjeft av noen som hadde følt seg støtt. Du må fokusere på alt det positive rundt deg, og hvor mye du har fått til!!
      Synes det er litt stas at du kommer til hjembyen min, Trondheim! Bor her selv og går om dagen gjennom tidenes jævligste break up. Skal scrolle meg litt gjennom arkivet ditt og se om jeg finner noen gode tips.
      Kos deg i bartebyen! klem
      – Jente 21

    43. Hei Sophie, når du daglig velger å legge ut bilde av rumpa de i vinkler du synes er fine, så må du tåle at ikke alle andre synes det samme. Jeg mener ikke at det bør være sånn, men verden er sånn at folk skal si mer og mer hva de mener. Heldigvis gjør ikke de fleste det, da det er pinlig å skrive stygge ting i kommentarfelt.
      Du har et enormt fokus på rompa de, og du skriver altfor mye om utseendet ditt på bloggen. Jeg synes du skal få bort dette fokuset på bloggen din. Både for din egen del og for andre. Hva med å legge ut bilder HELT uten sminke og selvbruning og uten fokus på rompen din. Ønsker du å se ekstrem ut, så må du desverre tåle disse kommentarene, da det finnes mange slemme mennesker der ute. Folk reagerer når de ser noe «unormalt». Vi vet du har en operert rompe som kanskje ikke passer helt til resten av kroppen din, men ikke legg ut bilder av den hele tiden. Folk liker deg veldig godt uten at du viser oss operasjonene dine.

    44. fine fine,
      takk for at du belyser dette
      slike kjipe mennesker finnes dessverre.
      opplevde lignende hånende kommentar da jeg handlet for noen uker siden
      takk for at du skriver om det. får meg til å føle meg mindre alene.
      Hev deg over det, kjære

    45. Utrolig lavmål, skjønner godt at dette påvirket deg og satt igjen i hode ditt. Sender deg mange gode tanker, og håper du klarer å ta disse idiotiske kommentarene for akkurat det de er, et par jenter som var så usikre i sine egne kropper at de så muligheten til å føle seg bedre ved å snakke stygt om noen andre. Så, fuck de. Du er utrolig flott og inspirerende, selv kjipe dager har bare 24 timer!

    46. Kan det være bare buksa de kommenterte og likte, men du misforsto det til å være rumpe? Hvis du hadde den buksa du har på bildet i dette innlegget, er heller ikke sånne bukser jeg ser mye av. Det kan hende de tok bilde av selve buksa fordi de ville se om de fant sånn bukse selv? 🙂

    47. En ting er rumpa og pumpene, det er jo greit, syntes ikke det ser så verst ut jeg.. Men du har jo fullstendig ødelagt ansiktet ditt! 😰 Du ser mer og mer ut som hun catwoman-damen… kan ikke forstå at du vil se sånn ut. Du hadde jo et helt normalt pent ansikt, også bare… Ja. Blir du blind på eget utseende, sånn folk ofte gjør med brunfargen, eller syntes du at det ser bra ut?

    48. Hei! Jeg er kanskje ikke din største fan, men fy faen så mye ufortjent dritt du får. Skumleste bare dette éne kommentarfeltet og jeg får helt vondt i magen. Ingen fortjener å bli plukket fra hverandre på denne måten, uansett hva man gjør/har gjort med sitt utseende. Nå har du nok hørt mye rart opp igjennom årene og blitt ganske så hardhuda, men uansett… Skulle ønske jeg kunne gi deg en klem, og de jentene en midt på trynet. God kveld!

    49. Så utrolig dårlig gjort 🙁 håper du klarer å heve deg over det og klarer å se den flotte, ressurssterke jenten du er 🙂 Nå skal jeg ikke si at alle britiske jenter oppfører seg sånn, for det tror jeg ikke er tilfellet! Men jeg opplevde akkurat det samme som deg da jeg var på utveksling i England. Jenter kunne sitte vedsiden av meg og snakke dritt om meg eller andre utvekslingsstudenter, og etter 1 år i England dro jeg tilbake til Norge med masse nye kompiser, men ikke en eneste britisk venninne!

    50. Folk altså… At det går an å være så utrolig slem. Du er nå nydelig, tvers igjennom.
      Hvor er skoene dine fra forresten? de var så fine <3

    51. Så utrolig trist å høre Sophie. Sånt er ikke greit, visste ikke at folk faktisk har hjerte til å holde på sånn. Jeg syntes du er ufattelig vakker på alle måter. Jeg tenker ikke så mye over operasjonene dine fordi du er så reflektert og smart, ikke minst down2 Earth. Håper virkelig jeg får gleden av å møte deg en dag, du er virkelig noe man kan kalle et forbilde. Jeg elsker at du bryr deg om utseende ditt og sminke og slikt men samtidig brenner du for dyrevelferd og viktige saker. Stå på!! Du er nydelig.

    52. Hva får folk til å være så slemme? Mennesker kan være så onde. Hvorfor?!
      Noen ganger mister man bare trua på mennesker altså.
      Heier på deg❤

    53. Åååh det hadde bikka for meg! Det er overhodet ikke greit, husker jeg var i en lignende situasjon med ei venninne. Da gikk det noen jenter foran oss som tydeligvis ikke likte venninna mi og åpenlyst og høyt snakket om dette. Og med noen drinker innabords og 12 cm høye hæler kasta jeg meg over kjerringa. Haha. Det var noen år siden da, men jeg er ikke redd for å si ifra hvis noen blir behandla dårlig for det er så jævlig lite aktuelt. Har selv operert både nese og pupper men gir ingen rett til å prate stygt om meg av den grunn.. Makan..
      Btw, du er nydelig og selv om jeg vet det ikke hjelper å si det så ikke bry deg om de. Innsiden teller mest og der var i hvert fall de stygge AF!

    54. Jeg synes rumpa di ser flott ut jeg slik den er nå. kan du ikke skrive et innlegg om den og hele prosessen med hvordan det ble gjort osv? jeg vurderer slikt selv da jeg er syk flat der bak :/

    55. Off… Så utrolig trist at du må oppleve slike ting Sophie… Kjente jeg fikk skikkelig vondt i magen av å lese dette.. Håper karma kommer å tar de hardt i rævva en dag.

    56. Ahh.. sånn jævla drittoppførsel gjør meg så ekstremt pissed!! Hva får folk ut av å være så rotne og ekle mot andre, det begriper jeg ikke? Om noen har silikonpupper, små pupper, liten rumpe, stor rumpe, fake øreflipper eller ikke så er det aldri greit å oppføre seg sånn. Men desverre så er jo verden full av idioter :/ jeg synes du passer i rumpa di jeg, btw. Og det viktigste er jo at du føler deg fin og komfortabel i egen kropp <3
      Aldri snakk dritt om noen, det burde liksom være en selvfølge spør du meg... godt Dajana kunne si ifra litt!

    57. Det som skjedde med deg, skjer hele tida med muslimske damer som bruker hijab . De hører hele tida dårlige andres meninger om hvordan muslimske ser ut . Jeg synes det er veldig trist og primitivt fordi det finnes mennesker som respekterer ikke andre . Hvordan jeg ser ut er det ikke din sak 😊 , da må du tenke sånn.

    58. Hei! Jeg synes kritikk for operasjoner er greit (og nødvendig) når det er saklig og går ut på kroppshysteriet det skaper, og at det normaliserer feks leppeinjeksjoner til den grad at noen jenter får kudos for _ikke_ å ha det – for så normalt er det blitt liksom. Vi lever i et fritt land, og alle har selvsagt rett til å operere seg akkurat slik de selv ønsker, men da har andre like mye rett til å kritisere de for valgene de tar som påvirker svært mange andre enn seg selv. Du og Isabelle Raad er liksom “bigger than yourselves”. På samme måte har Sylvi Listhaug i følge ytringsfriheten og fri vilje “rett” til å si alle de fæle tingene hun sier, men hun har også et ansvar som følger med posisjonen sin, uansett hvor ubeleilig hun synes det er. With great power comes great responsibility. Og folk har selvsagt rett til å kritisere henne og hennes innvirkning på samfunnet, akkurat som jeg mener en burde ha rett til å kritisere bloggere når de handler ødeleggende. Å kritisere operasjonssamfunnet ved å rakke ned på opererte menneskers utseende er så klart ikke greit, og har ingenting med saken å gjøre, og er ikke noe jeg synes Raad “bare må godta” fra Mads Hansen, men den mer saklige kritikken fra blant annet Kristin Gjelsvik er helt berettiget, og i stedet for å vifte mobbekortet eller “jeg må få gjøre som jeg selv vil-kortet” hadde det vært kult å bare godta den kritikken og si “ja det er negativt for mange at jeg opererer meg, det er jeg klar over, statistikkene lyver ikker”.

    59. De jentene der vet ikke at du er SÅ mye mer enn en falsk rumpe. De kjenner ikke til alle de gode verdiene dine, dine reflekterte meninger og hvor god du er. En falsk rumpe kan sikkert fassinere, men slik oppførsel er uansett ikke greit.

    60. Hmm.. Det er jo en ufin måte å være på, en skal jo ikke oppføre seg slik, og jeg skjønner det er sårende.
      Men tror dette henger sammen med at dette ikke går under ”normalen” enda. Alt som ikke er under ”normalen” registrer folk og henger seg opp. Enten om folk er for tykke eller tynne. Det er alltid noen som har noe å si om alt.
      Ikke bry deg om dem. Er du selv fornøyd med akkurat DIN rumpe, så vær fornøyd og be awsome 😉
      Jeg personlig foretrekker å trene rumpa, og hadde aldri turt å gjort det som du har gjort, men hva som er finest er hver sin smak for en alle mann 😉

    61. Herregud så slemt. Så utrolig dårlig, de som ofte mobber har jo dårlig selvtillit og mest sannsynlig var de sykt sjalue! Men uansett det er uakseptabelt å si sånn.. Kjempe bra at noen sa fra, hadde jeg vært der ville jeg rista de litt!hoho. Du er ei kjempe herlig jente, digger bloggen din! 🙂 Stå på, Sophie Elise:) Never back down, you are the best! klem fra Line 🙂

    62. Kan ikke få sagt det nok, men du er ei alldeles nydelig jente med verdens største og godeste ❤️ Kjenner deg ikke, men det er det du utstråler for meg.
      Stå på😘

    63. Det å le av en operert rumpe tenker jeg egentlig er en ganske sunn reaksjon hos unge jenter. Det som er usunt og trist er alle dere som heier det frem, og unge jenter som ser opererte kropper og tenker «sånn vil jeg også se ut»

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg