ting du garantert ikke visste om meg!

Reklame | annonselenker: apprl

Jeg har blogget så lenge at jeg nesten ikke husker hva jeg har fortalt om meg selv eller ikke. Så tilgi meg om du leser og tenker “den hora, dette kan jeg jo fra før av”. Men jeg elsker å lage innlegg som dette, så nå har jeg vendt på hodet mitt for å komme på ting du garantert ikke visste fra før: 

 

Genser HER // Shorts HER 

🌼 Jeg drikker aldri samtidig som jeg spiser. Jeg drikker altså ikke til maten med mindre jeg er sykt tørst (jeg synes faktisk det er deilig å spisse tørre brødskiver å kjenne at de sklir sakte igjennom halsen til magen, det mange folk hater). Jeg synes ikke mat og drikke passer sammen, jeg er liksom aldri sulten og tørst samtidig. Unntaket er vin, det kan komplimentere mat på en fin måte. Da jeg drakk melk kunne jeg også drikke et glass om jeg spiste en brødskive, men det var sjeldent. 

🌼 En litt ekkel fakta for mange, men.. Jeg vasker hendene sykt sjeldent. Jeg vasker hendene om jeg har vært på toalettet eller om jeg får noe veldig klissete på dem (kanskje, ofte kan det jo bare tørke inn). Jeg synes det er unødvendig og rart med folk som vasker hendene hele tiden, man blir jo så tørr på hendene? I tillegg har jeg fått for meg at man blir oftere syk om man hele tiden vasker hendene fordi kroppen ikke utsettes for visse bakterier. Da jeg reiste jorden rundt med et TV-team for et år siden var jeg den som vasket hendene minst, og jeg var den eneste som ikke ble syk. #goals

🌼 Jeg har ikke vitnemål fra videregående fordi jeg mangler tysk. Det tenker jeg ikke så mye på, det er bare å ta opp ett fag om jeg skulle ha behov for det senere. Dessuten hatet jeg tysk så mye og det hadde gått like dårlig om jeg kunne dra tilbake i tid å gjøre det om igjen.  Jeg hadde ganske gode karakterer i de fleste fag, men akkurat tysk fikk jeg aldri helt til. Det hjalp neppe at jeg alltid kom opp i fagene jeg hatet til eksamen: matte og tysk. Hver jævla gang.

🌼 Jeg har nærmere -3 i syn, altså jeg er veldig nærsynt. Til tross for det begynte jeg fast med kontaktlinser i april 2018, det vil si for to måneder siden! Nesten hele mitt liv har jeg gått rundt uten å se noen ting, det er jo ikke rart man er i dårlig humør for man blir så fanget i sitt eget hode. Da jeg begynte med kontaktlinser forsto jeg ikke hvordan jeg har klart å fungere i verden, og ikke minst hvordan jeg har klart å kjøre BIL! Det er jo helt sykt (jeg hadde -1,75 da jeg fikk lappen). Etter at jeg fikk linser har jeg blitt trygg i trafikken men har det i tillegg mye bedre med meg selv.

🌼 Jeg er en ganske slurvete person. Eller slurvete blir kanskje feil ord. Men jeg liker å gjøre ting fort og effektivt istedenfor å gå ned i detalj på alt man gjør. Dette resulterer i at jeg glemmer ting, møter opp på feil steder til feil tid, knuser mobiler, knuser glass osv osv. Treige og nøye mennesker gjør meg stressa. For eksempel om jeg skal rydde, jeg slenger heller alt inn i et skap og dealer med det senere enn å bruke fire timer. Den tid, den sorg..

Men! Jeg er nøye ved to tilfeller. Her kommer noen eksempler:
– Når jeg sminker meg. Jeg kan sminke meg i fem timer om jeg har tid til det.
– Når jeg ser på serie. Her har jeg aldri dårlig tid og nyter en episode så til de grader. Om noen snakker blir jeg sint, og jeg setter på pause om jeg må lese en melding – forutsett at det er en bra serie, så klart.
Jeg hadde så lyst til å skrive at jeg ikke slurver når jeg skriver, men jeg foretrekker å gå inn med hjerte og sjel i tekstene mine, med boken kan man gå tilbake å endre skrivefeil etterpå. Her på bloggen regner jeg med dere forstår hva jeg mener selv om jeg aldri klarer å lære meg forskjellen på og/å.. Hehe. 

Om du visste noe av dette fra før av, vet du nesten mer om meg selv enn jeg gjør! 

25 kommentarer
    1. Kult! Her var det jo faktisk en ting hvertfall ikke jeg har lest tidligere (og jeg har fulgt deg siden ‘start’)! Blir ofte sykt gjentagende med slike innlegg, men her var det hvertfall en del nytt for meg 🙂 Men du sier at du ofte møter opp til feil tid på feil sted, du har jo også sagt mange ganger at du ALLTID er presis og ikke sløser med andre sin tid (eller noe sånt), men det er kanskje litt mer i profesjonelle settinger? Hehe

    2. “Jeg har blogget så lenge at jeg nesten ikke husker hva jeg har fortalt om meg selv eller ikke”
      Er det forklaringa på at du sier en ting en uke og gjør det stikk motsatte uka etter? 🙂

    3. “Så tilgi meg om du leser og tenker “den hora, dette kan jeg jo fra før av”. <- Jeg vet ikke hvorfor, men akkurat den setningen synes jeg var veldig morsom xD Jeg har også -3 i syn. Eller, -3.75 for å være nøyaktig. Det tok lang tid før jeg gadd å ta tak i det, her også. Satt for eksempel gjennom hele videregående og myste som en idiot på tavlen. Fikk ikke skrevet ned en dritt, for jeg så jo ikke hva det sto. Var alt for .. stolt?.. Til å spørre folk hva det sto også, for jeg ville ikke at noen skulle vite at jeg så dårlig. Det er jo egentlig ganske sykt å tenke tilbake på. Da jeg omsider kom meg til optikeren og fikk satt på et par linser, måtte jeg bare gå i bilen og gråte, husker jeg. Plutselig kunne jeg jo se hvor jævlig sminken min så ut, og jeg husker jeg satt der og tenkte at det var nå faen et guds mirakel at jeg hadde klart å få meg kjæreste når jeg så ut som en jævla kake i trynet! Haha xD

    4. Hei ☺️ æ veit at æ har spurt før, ska prøv igjen :p
      Du skjønne at æ er midt i oppussingsfasen hjemme etter overtagelse av ny leilighet, så lurer på om du vil dele litt flere bilder av leiligheten der du bor akkurat nå ☺️ Spess kjøkken 😍 den så veldig fiiin
      Ellers liker æ kor selvstendig du er og utrolig flink blogg 💛 æ liker bloggen din.

    5. Hei! Hvordan går det med tinnitusen din? Har du lært noen teknikker på hvordan du skal klare hverdagen?

    6. Men, æh! Og og å er jo så enkelt! Kan du sette pluss i stedet for OG skal du bruke og, kan du ikke bruke pluss er det å! I dag skal jeg trene OG bade/ I dag skal jeg trene + bade. Jeg er glad i å trene og bade. Jeg er glad i å trene + bade. En kan ikke si jeg er glad i + trene + bade. Forstår du? 😀 eventuelt kan du oversette til engelsk og se om det er rett å bruke og.
      Versågod for norsktimen for dummies, hehe 🙂

    7. Jeg ville bare fortelle deg at jeg syns du er så utrolig søt, og at du virkelig mestrer skrivekunsten sammenlignet med andre blogger jeg leser. (Har ikke lest boka).
      Hilsen 38-åring med master i sosialfag

    8. Angående synet ditt, har det aldri slått deg at du er en fare for andre når du setter deg bak rattet uten synskorreksjon?
      Hilsen optikerstudent 🙂

    9. Har lest alt før, bortsett fra at det var tysk som gjorde at du ikke har vitnemål. Du har tidligere skrevet at du har manglet et fag for å få vitnemål, men visste ikke at det var tysk 🙂

    10. Så tilgi meg om du leser og tenker “den hora, dette kan jeg jo fra før av”. har av en eller annen grunn ledd av denne setningen i 2 min nå. lol, jeg digger deg!

    11. Tenkte faktisk da jeg leste at du liker å gjøre ting fort og effektivt at «bortsett fra sminke» før jeg leste det, haha 😀 når det gjelder det med tysk hadde jeg tatt meg selv i nakkeskinnet og fått det gjort! Tenk om du vil studere en dag og du ikke kan pga manglede vitnemål? 😮

    12. Er det ikke rart at så mange mennesker legger igjen kommentarer, og har meninger, tanker og engasjerer seg i alt og ingen ting. Kult at du klarer å dra med deg så mange mennesker. Tror det hjelper mange i hverdagen. Du blir en venn som de har i deg, men ikke du har i de. I-og-med at du ikke kjenner de/dem. (Jeg vet ikke når jeg bruker de/dem).

    13. Hei! Fint å høre vi er flere som ikke er fanatiske med håndvask.
      Å/og lærte jeg aldri før noen sa “ta det på engelsk” to/and.. men det viste du sikkert.
      Har lest bloggen din helt fra du begynte å blogge, men tror dette er første kommentaren jeg legger igjen her.
      Liker deg!

    14. Haha,veldig nærsynt?? Jeg har minus 8 så du ser ganske greit i forhold men skjønner at du mener selv du ser dårlig,det er jo såpass at du trenger enten briller eller linser for å korrigere det

    15. Interessant! ^^
      Jeg kanke tro at du ikke drikker mens du spiser! Jeg kan prøve, men det er en nok en vanskelig vane å endre, samme gjelder henda! Må sjekkes ut om det virkelig er renere å gjøre det sjeldnere #havefun

    16. Vet ikke om jeg skal være stolt eller flau over at jeg visste to av tingene, haha. Visste det med vitnemål, og så visste jeg at du har ganske dårlig syn, selv om jeg ikke visste nøyaktig hvor mye minus du hadde.

    17. Ida Wullff skrev et innlegge en gang (for ikke så lenge siden) der hun skriver at hun irriterer seg på folk som ikke greier skille mellom “og” å “å”. Hun forklarte veldig enkelt og greit hvordan man skulle skille mellom disse og hvilken man skal bruke når.
      Jeg har alltid den regelen i hodet når jeg skal bruke disse nå.
      Les deg gjerne opp om det, du som lever av å skrive. Ikke så komplisert altså 🙂

    18. Greit nok at du ikke vasker hendene hver halvtime, men det er virkelig ikke hygenisk å ikke vaske hendene før man feks lager mat, både til deg selv og andre. I tillegg når du har de lange klørne til negler, tør ikke engang å tenke på hva som ligger under dem. Usj. Du virker ålreit ellers, men ville nok aldri tatt imot noe middag laget av deg!

    19. Hei. Du har ikke forstått hvordan man bruker uttrykket «til tross for» – søk opp betydningen. Setningen her gir rett og slett ikke mening. Bruk heller «på grunn av», «derfor», «som følge av dette» eller lignende. Bare et tips!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg