noen bloggere som fortjener skryt

Det finnes alt for lite kjærlighet på internett, og spesielt innad i “bransjen”. Derfor tenkte jeg å lage en liste over bloggere jeg mener fortjener ekstra skryt, kanskje dere finner en ny favoritt! Del gjerne deres favoritter med meg også 💖

Hvem tar best bilder?
Caroline Berg Eriksen. Uten tvil! Hun tar så bra bilder at jeg nesten blir irritert, haha. Det er få mennesker som er så flink som hun (og mannen hennes). Jeg forstår ikke hvordan de får så magiske bilder selv om forutsetningen ikke er så bra. Skulle ønske jeg hadde deres kunnskap på foto. 

Hvem skriver best?
Anette Marie.
Hun er en god venninne men om så hun hadde vært en komplett fremmed, jeg ville ha lest bloggen hennes. Språket er levende, tekstene er gjennomtenkte og hun tar deg med på det innerste, mest private. Dessuten er hun smart! Om du er interessert i “din indre verden” burde du sjekke ut bloggen. Det er i tillegg en del om trening.

Hvem er mest interessant?
Som dere kanskje vet er jeg veldig inne i den svenske bloggverden, og her må jeg nesten svare Blondinbella. Jeg vet ikke hvordan hun klarer det, men hun har en magisk evne til å være spennende – om så hun skriver om hverdagslige ting, det er spennende og hun klarer alltid å provosere publikum på en smart måte. I tillegg er hun ekte inspirerende som business-woman.

Hvem er morsomt?
Jeg har lest bloggen til Ida Wulff siden tidenes morgen og hun er sinnsykt morsomt. Jeg har hørt hun er helt lik i virkeligheten også (bare bedre), så stort pluss! Jeg synes det er morsomt å henge med i hennes verden. 

Hvem har den viktigste bloggen?
Drea. Ikke den mest kjente bloggeren, men jeg har likevel fulgt henne lenge. Hun har ett barn, har vært innlagt på psykiatrisk og skriver nå en bok om sine opplevelser der, kalt “psykehus” (jeg gleder meg veldig mye til å lese). Åpent, ærlig og velskrevet om livet med en psykisk sykdom, uten at det virker “for mye”.

En blogg du har fulgt lenge?
Kristina Andersen! Jeg husker en av de gamleste headerne hennes hvor hun satt med en pc på fanget i et fotostudio, jeg syntes det var såååå goals. Hun er søt, morsom og flink til å ta bilder. Pluss hun tar bloggen, altså jobben sin veldig seriøst. Hun har en respekt for følgerne sine som jeg beundrer.

Hvem har finest stil?
Jeg synes Kristine Ullebø kler seg veldig fint. Det er kanskje ikke så vanskelig heller, når hun er høy, slank og vakker. Men uansett, jeg synes stilen hennes er så fin og feminin. 

En blogg som fortjener oppmerksomhet?
Dette er kanskje litt rart siden vi lever totalt ulike liv, men jeg har lest bloggen til ei jente som heter Linn Therese i to år nå. Jeg kjenner henne ikke, hun er ikke toppblogger men hun dukket opp i feeden min i 2016 og siden da har jeg fulgt spent med. Både igjennom huskjøp, oppussing, fødsel og dietten hun går på. Jeg er så fascinert av dette mennesket! Hun deler både stort og smått fra et hverdagslig liv og er ikke redd for å legge skjul på noe, jeg ELSKER henne. Både jeg og søsteren min er store fans. 

To bloggtips på slutten:
– Isabelles.nu
har jeg lest i mange år, hun har også blitt en venninne etterhvert. Hun er opptatt av hår, sminke og utseende samtidig som hun er utrolig oppegående. Hun blogger om alt fra det overfladiske til aliens, angst, verdensrommet, eksistens og klær. Hun er den jeg kjenner meg mest igjen i av alle.

– Stina.blogg.no må være den snilleste av alle bloggerne! Elsker å møte henne, hun er så åpen og dømmer virkelig ingen. En av få i denne verden som genuint kun snakker godt om andre mennesker. 


Jeg leser faktisk alle disse bloggene hver eneste dag! Synes det er skikkelig koselig å få innblikk i livene deres, og beundrer hvordan hver og en står opp for seg selv, på hver sine måter. 

 

43 kommentarer
    1. Å støtte opp om hverandre når andre gjør det bra og er dyktige er så utrolig viktig! Jeg syns det er så rørende å se slike innlegg. Tusen takk for gode tips til videre blogglesing:)

    2. Så utrolig fint gjort av deg å støtte opp andre bloggere! Det er ikke ofte man ser slike innlegg fra bloggtoppen, egenetlig.. Her var det også mange som er ukjente for meg, så tusen takk for lesetips 😀

    3. CBE tar fine bilder, ja, men når bildene ofte dreier seg om utlevering av barn syns jeg ikke det er tommel opp!

    4. Å så bra Sophie Elise!! Dette burde vi se mer av og håper andre lærer av deg (atter engang). Fremme andre flotte og sterke kvinner viser at man kan glede seg over andres lykke også:) Skal jammen gå inn å lese noen av de du nevnte. Spennende å kunne se hva andres liv inneholder iblant 🙂 Ha en fin og varm dag videre!

    5. Så utrolig MEKTIG å gjøre sånn her! Tror det er mange av disse som blir innmari glad nå og dette er så nødvendig! Blir helt rørt. Bra vi kan heie på hverandre woop

    6. Fint med tips til flere blogger jeg kan lese 🙂
      Har et spørsmål som ikke har med dette innlegget å gjøre: Har du begynt å jobbe hos dyrebeskyttelsen ennå? Har selv lyst til å gjøre det, og lurer litt på hvordan opplegget er. Hvor ofte man jobber, og hva man gjør, og hvor lett det er å få jobb som frivillig der? Tar de inn alle?

    7. Håper er innom min 🙂 Stort sett hverdag, så har jeg vlog i helgene og annerledes blogging 🙂

    8. Fint innlegg!
      Men når det gjelder Stina, hva synes du om at hun hår ut og duer at mann ikke skal ta råd fra stygge folk? Det er jo vanvittig nedsettende. Og når noen skriver her at hun har mobbet, så klarer jeg ikke la være å tenke at det sannsynligvis stemmer.

    9. Skuffende at du har med Stina her.. Sett innlegget hennes om å ikke ta i mot råd fra stygge folk? Blant annet.. Uff, leit.

    10. Åh, så utrolig hyggelig av deg! Blir SÅ glad for at du vil lese Psykehus når den kommer ut! <3 Det betyr mye!
      Og så må jeg si, som mange andre her, at det er SUPERT at du løfter frem andre bloggere. Det er så godt å se noen løfte frem andre fremfor å snakke ned! Det er SÅ viktig! Så bra at du er et så godt forbilde og gjør det. Heia deg!

    11. Ser Drea selv har kommenter her.
      Men tenkte bare å nevne for deg, hvis du ikke allerede vet det, at hun var en av Norges største bloggere, før din tid. Hun og Ida Wulff vil jeg nesten kalle for “pionerer” innen bloggverdenen 🙂

    12. Wow, dette var kjekt å se! Endelig noen som unner andre suksess også. Mer av dette fra alle hold! 😀

    13. Husker jeg leste bloggen til kristinaandersen helt til hun skrev dritt om deg for mange år siden. Da boikottet jeg henne og unngår bloggen hennes for alt i verden. Synes ikke akkurat det er fortjent skryt

    14. Enig med flere her, hvorfor har du med Stina? Kan jo ikke ta råd fra stygge folk. Nei vet du hva. Hun tror jeg er veldig selvsentrert og tenker kun på seg selv, utsende og materialistiske ting. Har ingen tro på at hun genuint kun snakker godt om andre mennesker.

    15. Er nysgjerrig på interessen din for lavkarbo. Er ikke nødvendigvis bedre enn “vanlig” mat, hverken med tanke på vekt eller helse. Håper du tenker deg godt om før du deler en eventuell diett på bloggen, er så mange som blir negativt påvirket av slikt :- Én ting er hva man selv føler seg bra med når det gjelder kosthold, men det er noe helt annet å anbefale det til andre. Kanskje Bjørknes sitt nettstudium i ernæring er noe for deg om du ønsker å lære mer!

    16. Sandra: Jeg visste ikke at hun skrev dritt om meg for mange år siden, og selv om det stikker i magen å høre tenker jeg at absolutt alle kan forandre seg på noen år!

    17. Maria: Jeg skal tenke meg godt om, og kommer nok mest sannsynlig ikke til å dele noen ting av mat – slik jeg pleier å gjøre sett bort fra når det er vegetarisk 🙂

    18. Tonje: Jeg synes bildene hun tar av barna sine er helt innafor. Det er jo ingen pinlige situasjoner, eller nakenhet.. Jeg synes bildene av barna er smakfulle og fine 🙂

    19. Anonym: Isabel er en amazing person som jeg digger, det er mange bloggere som ikke “fikk plass” på denne lista. Men jeg ønsker å skryte flere ganger 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg