min helg i bilder

Reklame | inneholder annonselenker, nelly

Jeg har vært hjemme i Harstad denne helgen for å delta i dåp. Sist gang jeg var samlet med alle disse jentene drakk vi sprit og danset, nå snakker alle om bleier og barnehager. Det er helt sprøtt å tenke på hvor fort vi ble voksne. Jeg kan ikke mye om barn men jeg stiller masse spørsmål, det føles så “powerfull” at gamle venninner har gått igjennom den fasen. Det tøffeste man kan gjøre er sikkert å bli mor, på veldig mange måter. At de alle klarer seg så bra beundrer jeg, selv om det sikkert er veldig mye som er tungt også. Det stiller jeg også spørsmål om, jeg er kanskje litt rett frem. En venninne og jeg snakket om at små ting som å kjøre bil, høre på høy musikk og synge utgår når man har en baby, sånne små ting man kanskje ikke tenker på. Uansett så ser jeg frem til dagen det blir min tur!

Dåpsbarnet heter Silas, pluss i boka til de som vet hvilken tv-serie navnet er hentet fra 😉

Jeg og Stine har spist middag på bark, slik vi alltid gjør. Og så spiser vi det samme hver gang også. Det er ikke mange steder å dra ut på i Harstad men Bark anbefaler jeg, både som spisested men også for å drikke vin med venner på kvelden. Skjorten min finner du HER

Fine Stine! Elsker deg 💋

De som har fulgt med på de første sesongene av bloggerne husker kanskje da jeg kjøpte to katter i Spania? Dette er en av dem, og nå har han blitt klippet for sommeren (pluss at han hadde en del klumper i pelsen). Jeg kan seriøst felle en tåre bare av å se på han, tenk hvordan livet hans kunne ha vært om jeg ikke kjøpte dem for fire år siden! Disse kattene trenger mye vedlikehold med klipping og øyedråper, jeg kan se for meg dem gå rundt nede i varmen hos en familie som ikke kunne tatt vare på dem.. Nei, huff. Jeg angrer ikke et sekund på avgjørelsen min, selv om det var et helvete å få dem til norge er jeg takknemlig for innstillingen min “det finnes alltid en måte”.

Jeg har vært ute å spist lunsj alene, som er noe av det koseligste jeg vet. Før syntes jeg det var ubehagelig og nesten litt skummelt, men nå nyter jeg mitt eget selskap ute blant folk. Jeg kan høre på podcast, spise sakte å observere mennesker.

Jeg har tatt enhver sjanse jeg har fått til å kjøre bil. Og ja, det er jakke-vær her.. Det føltes faktisk litt trist å komme fra strålende sol i Oslo, til fem plussgrader og vind her. For første gang noen sinne har det føltes dritt å komme hjem, og jeg har lengtet tilbake mot hovedstaden. Det ser jeg riktignok på som en positiv ting, at jeg ikke lengre prøver å rømme fra livet mitt men faktisk vil tilbake til det. Harstad har ofte vært en flukt. Solbrillene mine finner du HER, jakken er fra forever 21.

Dette er utsikten når man setter seg inn i bilen utenfor hos foreldrene mine. Ikke verst, hæ? Til tross for dårlig vær, akkurat dette blir jeg aldri lei av 😍

Det var min helg! Utover det har jeg bare skrevet, sett på serier og spist masse mat. Akkurat slik det skal være når man besøker foreldrene sine. 

 

11 kommentarer
    1. Selvfølgelig angrer du ikke på at du kjøpte kattene, det er jo i Harstad alle dyrene blir dumpet, og foreldrene dine er de som må leve med dem og ivareta dem.

    2. Hei Sophie. Titter innom bloggen din ofte og elsker at du alltid er så ærlig <3 Du snakker om flere venner av deg får babyer nå. Håper du kan sjekke ut barnehageopprøret 2018 på face. Disse små skal jo snart begynne i barnehage og kanskje du kunne rette litt søkelys på en bransje som ikke fungerer så godt? Du engasjerer deg i så mye og har en stemme som kan nå mange, forhåpentligvis kan du hjelpe til å skape endring. Hilsen fra en stor fan <3

    3. Har ikke sett weeds men jeg har sett Heroes og tenkte umiddelbart på den serien da jeg så navnet, selv om det begynner å bli noen år siden jeg så på det. Haha! Det første jeg tenkte var; hvem i alle dager vil kalle opp ungen sin etter han skumle der? Men så så jeg at det var fra en annen tv-serie 😆

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg