Dette har jeg shoppet den siste tiden!

Reklame | inneholder annonselenker fra nelly

Jeg elsker å se på hva folk har shoppet av forskjellig dill og dall. Det føles veldig 2011, da jeg nettopp hadde startet med blogg og fotograferte hva enn jeg kjøpte, om så det var en binders 🙂 Så her kommer alt jeg har shoppet i uken som har vært, altså det jeg ikke har vist på bloggen allerede.

Etter at jeg begynte å style håret hos frisør fast har jeg blitt forelsket i sånne “rullebørster”, eller hva det nå heter. Man børster håret med denne samtidig som man føner, noe som resulterer i et magisk volum og veldig hollywood-glam. Jeg kjøpte min første i dag! Jeg tror de fleste salonger selger slike, min kjøpte jeg på Pryd i Harstad. Kostet 198 kr, og anbefales på det varmeste om du er lei av flatt hår og trenger en ekstra piff.

Jeg trengte nye duftepinner til leiligheten og gikk rett mot Voluspa-hyllen. Ingen gjør duftepinner bedre enn dem. Det beste er at de holder så lenge, jeg har mine i rundt ett år før jeg må kjøpe nye. Såpass bør det være, de er svindyre. Selges litt over alt i interiørbutikker, på spa, og på nelly. Favorittene mine er luktene over, vanilje og kanel. 

Vipper er jeg stor fan, og jeg trenger å ha noen som løfter blikket istedenfor å tynge det. Jeg er fan av mange ulike merker, men Ardel er det beste jeg får tak i her nordpå. Da er favoritten nummer 120! 

Disse buksene! Så magiske. Og jeg finner nesten ALDRI jeans jeg liker! De må forme kroppen på riktig måte. Jeg har for eksempel ikke noe særlig hofter men i disse buksene ser det plutselig ut som om jeg har det? I tillegg er de ikke for lange i beina, noe de fleste bukser er på meg. Link finner du HER

Skjorten har jeg også fått masse spørsmål om i dag etter at jeg tok litt av på insta-story med videoer av meg selv.. Hehe. Noen ganger føles det bare rett. Uansett, den er skikkelig behagelig og sitter fint på kroppen, jeg liker den lille detaljen med lommene også. Link finner du HER

Jeg er ikke en smykke-person, men nå har jeg tre nye! Det øverste fikk jeg av Kasper, det i midte fikk jeg av mamma (man ser det ikke på bildet men det er en S og en K, veldig søtt), og det nederste finner du HER.


Som dere kanskje forsto på innlegget er jeg i Harstad akkurat nå, men jeg drar tilbake til hovedstaden i morgen. Jeg er her bare for en dåp som jeg ville stille opp i, så klart når en nær venninne har fått barn. Jeg skal lage et innlegg om min helg i bilder, så får dere sett alt jeg har gjort. Vi snakkes og takk for alle gode kommentarer den siste tiden. 

29 kommentarer
    1. Du burde blogge mer i helgene og mindre i ukedagene eventuelt. Mange som har mer fritid til å klikke seg inn da vil jeg tro, og er ekstremt kjedelig når det ALDRI er noe nytt her når man klikker inn.. Forøvrig fine bilder av deg i dette innlegget.

    2. Syns det er merkelig å filme seg selv slik du gjør og legge det ut på instastory. Hva vil du med det?

    3. Viktig å ha skjorta kneppa opp for å vise smykkene 🙂 kan jo ikke vise de utenpå et klesplass liksom. Helt umulig det faktisk.
      Og lurer på det samme som Julie, hva er greia med å bare filme seg selv/kroppen uten å si noe?

    4. Hei! Lurte på om du kunne si noen tanker du har etter du begynte å se «the handmaid?s tale»? Er en serie som etterlater spor, å hadde vært interessant å høre hva du har å si. <3

    5. Hei. Jeg synes du er så flott. Du er en gudinne? Hvis du trenger en tjener, eller noen som kan tilbe deg så kan du kontakte meg 🙂

    6. Enkel og elegant outfit! Syns instastoryen din var kul jeg. Hvorfor skal ikke man få lage slike? Kunne ikke gjort det selv, men syns det er fint å se på:) Du gjør jo det på en «kunstnerisk» måte, og ikke på en tacky måte. Forskjellen der er jo stor.

    7. Hvilke produkter bruker du mot kvisene for tiden? Så i et annet innlegg at du skrev de var så sterke at du flasset på hendene! Jeg sliter så mye, får de ikke bort uansett hva jeg gjør og trenger sårt skikkelig gode tips😩 allerede til nå har jeg betalt så mye i leger og resepter i 2018 at jeg har komt over egenandel, og ingenting hjelper😞

    8. Hei Sophie Elise.
      Jeg kjente en som brukte en rund børste laget i metal og plast. Hun fikk beskjed av frisøren om å slutte å bruke den for den ble så opphetet av hårføneren at den brente håret så det brakk.
      Finn en børste som ikke er laget av metall (eller plast).

    9. Hei Sophie ❤️
      Koste meg med innlegget ditt (som jeg fant via Insta), trykket på alle klærne osv..
      Så kom jeg til kommentarene… Djisess…, er dette normalen? Sarkasme, spydigheter og rett og slett frekkheter! Ble helt sjokkert (pleier ikke lese kommentarene) og mammaen i meg fikk bare lyst til å beskytte deg❤️ Vet du er en sterk og tøff jente Sophie, men du har jo følelser og et stort hjerte❤️
      Huff, ja jeg ble som sagt helt satt ut…
      Og dette er den første kommentaren jeg noen gang har skrevet …
      Tusen takk for mange herlige innlegg Sophie, for at du kjemper for rett og urett, for at du våger å være den du er, for din åpenhet og for at du er så modig❤️
      God klem til deg
      fra Vibekke

    10. Kanskje du burde ta en pause fra bloggen (og instagram forsåvidt, da du legger ut mye upassende på story), og tenke gjennom hvilket forbilde du ønsker å være for unge jenter helt ned i 10-11 årsalderen? Selv om du garantert ikke ønsker å innrømme det, har du et enormt fokus på å se bra ut, og at alt skal se perfekt ut. Du legger stadig ut lettkledde bilder av deg selv og en hel haug med upassende bilder av diverse kroppsdeler som skal vise “det perfektet kroppsidealet”, et ideal som overhodet ikke er sunt for dagens tenåringsjenter. Ja, du legger også ut “uperfekte” bilder av deg selv også, som for eksempel viser kvisene dine, noe som er bra, men også ved disse bildene tror jeg unge jenter kan bli påvirket og tro at de MÅ gjøre alt de kan for at kvisene deres ikke skal synes.
      Jeg vet at mange kommer til å være uenig i det jeg skriver, inkludert deg også. Men jeg ønsker bare at du skal tenke over hva du legger ut og hva du skriver. Det påvirker mye mer enn du tror, dessverre.

    11. Hva var vitsen med den insta-storyen med ekstremt fokus på kropp egentlig?? Er vel ikke noe de i målgruppen din har spesielt interesse av å se. Skjønner ikke hvorfor du skal spille så mye på kropp hele tiden, og hvorfor du nekter og ta ansvar for at du er med på (og er en av de verste) på og skape kroppspress… Hva er egentlig viktigst? Og vise fram den kroppen din som du er så fornøyd med hele tiden, eller og prøve å tenke litt lenger på hvem som ser dette og hvordan det oppfattes av yngre jenter?

    12. Folk er helt utrolig frekke. Jenter på 10 år har ingenting på insta/face osv å gjøre. Å det er vel vi som foreldre sin oppgave å lære barna hva som er riktig og galt? Ingen blir tvunget til å følge noen. Bedre å ikke trykke seg inn på Sophie sin konto da.
      Så lenge barna er under 18 så kan foreldre også sjekke tlf osv. Det er bra vi er forskjellige alle sammen. Blir helt satt ut av hva folk får seg til å skrive. You go girl💖

    13. Lykke: Helt enig i at jenter på 10 år har ingenting på face/insta å gjøre, men dessverre er det nå slik at mange tiåringer har insta (enten foreldrene vet om det eller ikke).
      Men! 13-åringer på instagram finnes det mange av, og jeg er sikker på at mange av disse følger Sophie også. Og ja, foreldrene har sikkert rett til å sjekke barnas telefoner, men hvor mange gjør det? Og hvor mye bryr barna seg når foreldrene evt. sier at de ikke får følge Sophie? Selv om det i første rekke er barnas foreldre som har ansvaret for barnas internettbruk, tør jeg også å påstå at bloggere som Sophie Elise (og andre bloggere som har et usunt bilde på kropp, eller andre tema), er ansvarlige for hva se legger ut, de bør skjønne at dette påvirker tusenvis av barn.

    14. Hadde tenkt å kommentere noe angående den “bukseannonsen” du la ut på instastory for ca et kvarter siden, men vet ikke om jeg tør i fare for å bli halshugd. For å si det sånn, du kunne like gjerne lagt ut en link til den klinikken der du opererte rumpa.
      Igjen, jeg oppfordrer deg til å tenke gjennom hva slags forbilde du ønsker å være, og hvilke signaler du sender ut ved å legge ut slike bilder.
      Har en mistanke om at du legger ut slike bilder for å provosere oss som bryr oss om hva tenåringsjenter idag får gjennomgå av kroppspress.
      Og ja, jeg kan slutte å følge deg på insta og bloggen, men hvordan skal det hjelpe mot de stakkars jentene som er usikre på seg selv? Jeg vil heller gjøre alt jeg kan for at dere toppbloggere skal få litt bedre selvinnsikt.

    15. Beklager om noen av mine andre kommentarer har vært «stygge», det skal jeg isåfall holde meg for god til fra nå av! Den jeg postet her synes jeg riktignok var kritisk, ikke stygg.

    16. Og til de som sier at vi som mener vi er frekke, slemme, misunnelige og bidrar til mobbing: Nei, dette er konstruktiv kritikk, og på ingen måte ment for å såre Sophie Elise. Beklager hvis det sårer, men jeg vet ikke på hvilken annen måte man kan få i gang en tankeprosess i hodet deres angående dagens usmakelige kroppspress.

    17. Ser det snek seg inn en skrivefeil i første setning i min siste kommentar. Beklager det. Men tror dere forstår hva jeg mener.
      Og ja, som dere kan se, er dette noe som engasjerer meg.

    18. Silje, Sophie tar dessverre ikke i mot konstruktiv kritikk og mener selv at hun aldri gjør noe galt. «Folk kan jo bare tenke selv», sier hun som selv ble sterkt påvirket når hun var yngre.

    19. Anonym: Sant, dessverre.
      Og det er det som provoserer mest, at hun som selv har opplevd et enormt press ikke klarer å se/innrømme hva hun holder på med.

    20. Den bukseannonsen burde til og med Sophie selv se at er unødvendig. Er ikke buksa folk ser på eller som er i fokus der.

    21. Silje: Ja, det er rett og slett trist. En som har gitt inn så mye til press burde være ekspert på og motarbeide dette, men hun gjør det stikk motsatte og blir den som påfører det samme presset som hun følte på til de som er yngre enn henne 🙁

    22. Skulle likt og sett et ærlig, oppriktig og ikke minst saklig svar fra Sophie Elise angående denne diskusjonen og dette temaet… Men har desverre ikke særlig troa på at vi vil få et saklig svar.

    23. Skjønner at du er stolt over den kjøpte og betalte rumpa di, men er det en stor nødvendighet å presse den oppi trynet på folk i annenhver instastory du publiserer?
      Du reklamerer for bukser, ikke klinikken din.
      Du mener folk må tenke og ta egne avgjørelser sjæl, men gjorde du det da du var tenåring? Er litt dobbeltmoralsk å uttale seg på den måten når du selv har blitt påvirket og kjent på det forferdelige presset til å ta mange av valgene du har tatt. Folk må få gjøre som de vil, men hvor mange hadde villet operere, og i det hele tatt tenkt over det, hadde det ikke vært for bloggere og andre som «ubevisst» promoterer og glorifiserer dette temaet. Lær heller tenåringer opp til å sette pris på utseendet man har fått. Med alt det fæle som er ellers i verden, så er det en stor unødvendighet at jenter skal være usikre på seg selv.
      Konstruktiv kritikk fra en mamma som håper du kommer til å tenke litt annerledes når du selv får barn, især en eller flere døtre.

    24. Hei! Jeg har kjøpt mine duftpinner på kremmerhuset. 149-199kr, er ikke helt sikker. Men altså veldig greie i prisen. Og den er ikke i nærheten av oppbrukt, selv om jeg har hatt den godt over 1,5 år. Såå ja. Hvis du vil spare inn littegrann kan du jo kjøpe inn de. Hehe. Men da får du ikke annonselenker kanskje da.

    25. Anbefaler deg å sjekke ut Zara Home sine duftpinner med duften White Jasmin! Vet ikke helt om de varer så lenge som Voluspa sine duftpinner, jeg har nettopp oppdaget denne duften, men den lukter helt amazing! Har kjøpt både duftlys, duftpinner og spray til sengetøy, helt obsessed. Litt rimeligere enn Voluspa også 🙂

    26. Wow! Du er virkelig flott i jeans!! Disse bildene kunne jo blitt brukt som reklame på Nelly, amazing!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg