jeg gjør det for min egen del

Reklame | annonselenker: na-kd & apprl + ambassadør eco cult

God morgen, holdte jeg på å si. God kveld! Jeg sitter i sofaen hjemme med en liter iste, jeg har blitt avhengig. Nå er jeg stylet med både sminke og hår, av en eller annen grunn blir jeg hundre ganger mer produktiv da. Selv om jeg jobber hjemmefra synes jeg det er deilig å sminke meg, fordi jeg oppriktig gjør det for min egen del. Det er kanskje unødvendig å legge tid på det, men da blir min dag litt bedre 🙂 

På morgenen står jeg opp, kler på meg fine klær, sminker meg og så jobber jeg fra sofaen. Kanskje ikke hver dag, det hender jeg sitter med en topp på hodet og null sminke, men da får jeg mindre gjort.. Hva gjør dere som leser til eksamen eller jobber hjemmefra? Sløveklær eller pynte seg? 

Topp HER // Belte HER // Bukse HER 

Jeg fikk ordnet håret litt i dag, det var deilig. Jeg får masse spørsmål om hår hele tiden, og jeg tenkte å svare på de jeg får oftest, nå som vi først snakker om skjønnhet.

Hvilke extensions bruker jeg, og hvor lenge holder de?
Jeg bruker Great Lengths keratin extensions som varer mellom 4-6 måneder. Jeg liker de fordi punktene er flate og små, derfor kan jeg ha håret oppsatt selv om jeg har masse fester i håret! Punktene blir festet med ultralyd (!) som er helt kaldt, derfor sliter det minimalt på håret. Perfekt for meg som vil spare ut. Det er veldig viktig at man går til en salong hvor frisørene er flinke, men om de er Great Lengths sertifisert får du en frisør som er kurset til å både feste men også klippe extensions. Forresten! Både Demi Lovato og Selena Gomez bruker samme merke, for å nevne noen. Det var nok til å få meg “på gli”.

Hvilen frisør går jeg til?
Salongen jeg går til heter Eco Cult og ligger i Oslo, og det varierer hvilken frisør jeg bruker. Aller mest har jeg faktisk gått til lærlingene der, det er billigere og de er så flinke! Men for alle som ikke bor i samme by kan du finne sertifiserte salonger som driver med Great Lengts HER. De har både tape og keratin, jeg personlig liker sistenevnte best – tidligere brukte jeg tape av et annet merke, det ble for tungt i mitt hår og vanskeligere å skjule. Derimot funker det fint om du har litt lengre hår. Dajana f.eks har en blanding (vi går til samme salong). 

Jeg har akkurat nå en konkurranse på instagram forresten hvor du kan vinne extensions makeover fra Great Lengths på Eco Cult. Du kan selv velge om du ønsker keratin eller tape! Du finner posten på instagrammen min.

Nå skal jeg spise middag! Om dere har noen spørsmål angående hår eller beauty generelt, fyr løs så svarer jeg i kommentarfeltet. 

24 kommentarer
    1. Jeg er helt lik. Jeg kan også finne på å fikse meg selv om jeg kanskje ikke skal så mye ut av leiligheten. Som du sier, så gjør jeg det for meg selv.
      Du ser virkelig fantastisk ut 😀
      Ta gjerne en titt her og: mariasvalastog.blogg.no

    2. Altså, går du virkelig til frisøren hver gang du skal vaske eller gjøre noe som helst med håret? Så diva…

    3. Hvorfor sier du at du skal svare på kommentarer når du ikke gjør det? Som i det innlegget med tilbakemeldinger om bloggen for eksempel..

    4. Så fin du var, Alt er bedre når man føler seg vel Passet meg perfekt dette innlegget om hår akkurat nå… for har en skkikelig hår krise her jeg har tape ekstention fra hair talk, lyst , og nå har det blitt helt orange i sola og da mener jeg skikkelig orange…. jeg har kjørt på med lilla shampoo men det hjelper ikke litt en gang Har du opplevd dette før? El hørt om noen andre som har gjort det.?.. har du noe tips til hva jeg kan gjøre?.Kanskje må jeg bare kjøpe nytt.. men normalt pleier jeg å heise det opp en gang til før jeg bytter… og jeg er jo redd for at det samme skal skje i gjen … blir veldig takknemlig for svar.

    5. kath: Tusen takk skal du ha <3

      Nei jeg har ikke opplevd akkurat det på extensions men på mitt eget hår. Du burde dra til en frisør om du har råd å be dem ta en kald mini-color på håret ditt, vil jeg tro! Det har jeg gjort tidligere på mitt eget og det funket fint. Om du ikke har hatt håret så lenge vil jeg kanskje tro det er noe du kan klage på? Uten at jeg vet noe om reglene til salongen du går hos.

    6. Hva slags hudpleie bruker du nå? Og hva slags behandlinger gjør du hos hudpleier? Tar du noen tilskudd/medisiner for huden? Hilsen ei som er kviseplaget selv. I en alder av 35.

    7. Da jeg var 16 år, altså for 11 år siden så sa jeg til kollegaene mine på telefonsalgjobben at “kanskje vi gjør en dritbra jobb imorgen om vi alle kler oss pent og tar på oss sexy sminke?” Vi gjorde det og Gud bedre alle solgte som fy! Haha. Det du sier stemmer. Man presterer bedre når man føler seg fin.

    8. Sliter det på håret med den typen du bruker nå? Kunne tenkt meg å prøve, men orker ikke se ut som et troll hvis jeg bestemmer meg for å ta det av😋

    9. Hei Sophie,
      Jeg barer lurer på om du har noen tanker ang huden din og om du skal begynne på noe kur igjen? Og om du evt kan lage et innlegg om det?
      Selv har jeg gått på Iso-kuren hele to ganger og er nå godt i gang med den for (tredje!!) gang 🙁

    10. Må sminke meg og ha på nogenlunde ordentlige klær for å være produktiv. Føler jeg er mer ¨på jobb¨ og da jobber jeg bedre, du er ikke alene!

    11. Fine deg <3 sykt fin bukse, men det er dessverre ikke den samme som den du linket til. Vet ikke om du har gjort feil eller hva, kan du se om du finner den riktige, eventuelt si hva den heter?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg