de to tingene jeg snakker mest om

Reklame | anonselenker: na-kd

Dere, takk for alle tilbakemeldingene. Jeg har lest over og skal gå inn å svare på kommentarene i morgen. Men enn så lenge, jeg setter så stor pris på det! Fortsett gjerne å komme med tilbakemeldinger. Selv om jeg blogger for min egen del kan jeg ikke skyve unna at det finnes mottakere som skal sette pris på det jeg leverer, så her kan vi hjelpe hverandre. <3 

Ellers prøver jeg hardt om dagen å ikke redigere bort kvisene mine på bilder. Det skjer at jeg gjør det, for de tar så mye fokus på enkelte bilder. Og når man først har lært seg hvordan man gjør det er det kun et lite tastetrykk unna. Når jeg legger ut bilder av kvisene mine og poengterer dem er det alltid noen sier slutt å klag, absolutt alle har kviser. Nei, ikke alle har kviser (jeg kjenner ingen på min alder??) og det blir en liten personlig seier hver gang jeg legger ut noe uperfekt. På bildet over har dere meg og Anne-Sofie, som forøvrig er uten sminke og har perfekt hud alltid. Den jævelen. Vi hang sammen i kveld. 

Det, og så prøver jeg å ta mer bilder med mobil. Det er egentlig enkelt – hundre ganger enklere enn å drive med kamera – men så føles det litt dritt å ha kjøpt et kamera for å så bare la det ligge å slenge? Hva foretrekker dere, proffe bilder eller gammeldagse selfies? En blanding er sikkert best, tror jeg! Disse er tatt med mobil, som dere sikkert ser. Alle bildene redigeres i Lightroom, som er det aller beste redigeringsprogrammet.

Vi har sett “a quiet place” på kino. De første 20 minuttene lurte jeg på om de virkelig skulle være stille hele filmen, for sånn er det i starten.. Det hadde jeg aldri orket, enhver person som hostet i salen lagde jo kaos da. Men det ble mye bråk etterhvert, og filmen ble både skummel og trist. Jeg gråt! Men jeg er ekstremt lettrørt om dagen, jeg tror kanskje ikke det var meningen at man skulle gråte.

Helt sykt at frisyren min har holdt seg så bra, dette er dag 3! I love it, bortsett fra at jeg ikke kan ligge på rygg, det gjør vondt. Genseren jeg har på meg finner du HER, og kjolen finner du HER. Jeg er så fornøyd med mitt første kjøp hos NA-KD, alt kommer derfra! Jeg har enda ikke fått toll på tingene, jeg så noen spurte om det. Men jeg pleier alltid å få en regning på toll i ettertid, så det kan godt hende den kommer, jeg mener tingene ble sendt fra Sverige.

Ellers er jeg alene hjemme, noe som nesten aldri skjer. Samboeren min er i Tromsø for å ta eksamen og jeg savner han så mye at det kiler i tærne. Og over alt ellers i kroppen. Jeg er så forelsket enda.. Haha. De to tingene jeg snakker mest om: kvisene mine, og hvor forelska jeg er. Nå skal jeg legge meg ned å se på Handmaids Tale, takk til alle som tipset meg om den for livet mitt er som skapt på nytt! En helt fantastisk serie. 

 

26 kommentarer
    1. En blanding av proffe og mer «uproffe» bilder høres bra ut! Kjedelig med bare proffe hele tiden. God natt 🙂

    2. Hadde en shitload med kviser da jeg var yngre, men etter at jeg sluttet med sminke for noen år siden, får jeg bare en og annen i ansiktet en sjelden gang. Ryggen derimot, der har jeg alltid minst 9 kviser. Ikke sååå gøy når man er i midten av 20årene… Du er derfor ikke den eneste!

    3. Liker de proffe bildene dine også. Du er så flink til å redigere de!
      Og btw, du er ikke alene om det å være plaget med kviser. Nærmer meg 24 og føler aldri jeg har en kvisefri hake, mens alle andre rundt har ingen.. Føler med deg! Men du ser smashing ut uansett <3

    4. Kunne du laget en link av “xx kommentarer” på innlegget ditt? Sånn at om man vil lese/skrive en kommentar så slipper man å scrolle helt opp til overskriften? 🙂
      #ilandsproblemer

    5. Hei Sophie! 🙂
      Jeg sliter også med kviser, og uansett hvor kjipt det er i en alder av 23 snart 24 så er de der. Bruker til daglig bare maskara så her synes alle rødeprikker på lang vei.
      Digger at du ikke redigerer de bort, du er like pen med og uten kviser! 🙂

    6. Jeg er midt i 20erne og har også fortsat problemer med uren hud, især i stressede perioder :/
      Du er blevet så flik i at tage proffe billeder og redigere dem, hvilket giver din blog noget særligt! Fokuser på det, selvfølgelig er der sitautioner hvor mobilbilleder er det nemmeste (fester, in the moment etc) så der er de okay, men de proffe signalere bare noget kvalitet

    7. Ser selv sesong 2 nå av Handmaids?tale. Rystende. Jeg tar meg i å tenke, dette kunne aldri skjedd idag, vi hadde aldri tillatt det. Men så, vi gjør jo det!! Bare at nå de bor langt fra oss, med en annen religion. Så bryr vi oss ikke like mye. Men du, sjekk ut «the END of the fucking world» når du er ferdig. Lover, den er så bra!

    8. Hei! Jeg liker best å lese blogger med bilder med god kvalitet, altså ikke mobilbilder. Men bildene trenger vel ikke være fra en «photoshoot»?.. Fint å ha bilder fra hverdagen, mer god kvalitet 🙂
      -Fast leser- ps: gleder meg sååå til boken din kommer ut!

    9. Hei! Synes du er flink til å redigere bilder for tiden, kunne du ha vist hvordan du bruker Lightroom? Hørt masse bra om det, men forstår meg ikke helt på bruken!

    10. Jeg også sliter med kviser. Jeg hadde så og si ingen da jeg egentlig skulle ha kviser, men nå når jeg er 24, kommer alt sammen! Det begynte vel da jeg var 19 år tror jeg, etter det har det blitt hyppigere og hyppigere. Har ALLTID kviser i panna eller på haka, og har nå fått masse arr etter det. Skikkelig kjipt!
      Du er fin akkurat som du er, Sophie! Virkelig! <3

    11. Mobilbilder og proffe bilder er bra, men synes du redigerer mobilbildene (og de proffe bildene) for tiden altfor mye, vet ikke om du gjør dem skarpere eller hva du gjør, men det ser ikke helt bra ut.
      Og kviser, alle har jo kviser, men noen har kviseproblemer og andre ikke. Jeg får jo noen kviser i løpet av en uke, men de er små (eller sånne underliggende), men det plager meg ikke. Mens du igjen sliter jo med det, og det kan ikke være særlig gøy.. Håper det bedrer seg snart, men du ser alltid like smashing ut uansett! <3

    12. Du er ikke aleine om kviseproblem! Jeg er 32 og både jeg og de aller fleste av vennene mine har endel kviser! Kjør på uten å redigere, alle har godt av å se hvordan en vanlig hud ser ut! Få har plettfri hud, du er fin som du er!

    13. Hei! Etter min mening behøver du ikke redigere bildene dine overhodet, altså verken ta bort kviser eller gjøre noe med dem i lightroom. Mobilbilder funker kjempefint, telefonene i dag tar tross alt sykt bra bilder. Men synes kvaliteten forringes veldig når du redigerer dem? De fine bildene er, etter min mening, de med naturlig lys og som ikke er overredigert. For å komme med et eksempel, elsker jeg bildene Maja Hattvang legger ut på bloggen sin. Får en god følelse av å se på dem.
      Ha en nydelig dag!

    14. En ting er de jævla kvisene, men nesten synes jeg det er verre med de røde flekkene de etterlater seg. Har du tips for hvordan man kan bleke de «arrene» som er igjen etter kvisene? Ikke sånne søkk i huden, men det blir røde pigmentflekker 😭

    15. Jeg legger egentlig ikke så godt merke til om det er tatt med mobil eller kamera, så jeg regner med at jeg ønsker en god blanding 🙂
      Når det gjelder det med kvisene, syntes jeg det er utrolig bra at du ønsker å ikke redigere dem fremover! Jeg legger ærlig ikke merke til kviser på bilder lenger, det er jo helt naturlig. Og husk, for hver gang du redigerer dem, slutter du å normalisere det. Da vil du kunne overføre usikkerheten til en annen jente. Og du vet hvordan det føles selv, så det vil du ikke. Vis din egen skjønnhet, ikke gjem deg bak redigering. Vi alle syntes du er fin uansett, med litt kviser eller ei<3
      Så gjenstår det bare å se om du fortsette å ikke redigere dem, eller om det er noe du sier for å komme i lyset i ett døgn.

    16. Hadde forresten MASSE kviser selv før, men nå får jeg en liten en max en gang i måneden!
      Så om du vil bli kvitt de, gjenstår det å finne ut om de kommer innvendig eller utvendig fra! Min egne opplevelser var hormoner i spill, så jeg startet på p-piller (diane) for å kvitte med med de, og det er det eneste som funka. Uansett hvor mye jeg renset, hvor lite jeg brukte sminke, hvor dyre og bra produkter jeg kjøpte, så gikk det uansett ikke bort. Så du må også selv finne ut om du tror dette er innvendig, som hormoner, dårlig kosthold, lite vann osv, eller om det er et tett lag med sminke, at du er dårlig å fjerne sminken om natta og at du bruker feil renseprodukter osv.
      Håper det ordner seg for deg en dag, kviser er noe ingen bør unne andre, ettersom det er noe som gir en både sår og komplekser! 🙁

    17. En blanding av bilder! Liker både de fine, lange innleggene samt de korte og mer hverdagslige.
      Til forrige post: du er IKKE kjedelig, og du er en av dem som blogger oftest, og mest ekte. Så jeg stemmer for at du bare kjører på, og gjør ting som du pleier – for det er du god på!
      Klem fra fast leser i maaange år <3

    18. Hei!
      Jeg har ingen kommentarer til innhold og bilder, men jeg har to språklige kommentarer som jeg håper du tar til deg. Leser bloggen din stort sett hver dag, men blir GAL av akkurat dette, haha:
      1. Lær deg forskjellen på “å” og “og”. Den er både enkel og logisk, men du kan lese mer om den her: http://www.sprakradet.no/sprakhjelp/Praktisk-grammatikk/Aa_eller_og/. Siden du liker å lære nye ting kommer det til å gå som en lek.
      2. Det skrives “vant”, ikke “vandt”. Man blir vant til noe. “Vandt” er ikke et ord.
      Du er flink til å skrive og uttrykke deg, men det kan alltid bli bedre. Stå på videre! (Prøvde å fortelle en annen blogger at det heter “tenkt å gjøre”, ikke “tenkt til å gjøre”, men da ble hun og alle de andre leserne sure. Satser på at det går bedre denne gangen.)

    19. ¨Du jeg forstår deg så utrolig godt med kvise problemet ditt, jeg blir snart 26, og ser ut som jeg akkurat han kommet i pubertenen.. jeg føler også akkurat som deg at ingen på min alder har det. og uansett om folk har det eller ikke så plager det livet ut av meg. for jeg har ikke bare i fjestet jeg har masse på brystet og ryggen.. så jeg går ikke i bikini eller topper som har utringen forand eller bak. jeg har slitt siden ungdumskolen. jeg har prøvd mye rart, men ingenting virker . borsett fra atibiotika som jeg får på resept av legen men de er så dyre at dem har jeg ikke råd til å ta ut s¨ofte. så får liksom ikke fulførtkuren. også skulle jeg ønske at jeg hadde mulighet til å gå til hudlege men det har jeg ikke pga dårlig økonomi. men jeg forstår deg så utrolig godt, for je hater KVISENE mine, virkelig hater det! og jeg blir så” lettet” når jeg ser at andre også sliter med det at jeg faktisk ikke er heilt alene, selvom man føler seg alene, for “alle” jentene jeg kjenner eller ser har såå utrolig plettfri hud, akkurt som venninen din over. Jeg kan ikke forkalre Hvordan det føles, men jeg vet hvordan du har det.<3 selvom vi ikke er venniner og kommer nok aldri til å treffes, så vit at du er ikke alene om å ha de slik <3 Det å føle at alle andre har så fin hud, og du lurer på hvorfor har ikke jeg sånn hud? hvorfor må min være så uren? osv..

    20. Hei! Jeg hadde ganske ren hud frem til jeg ble gravid med min sønn som 21 åring! Da ble det skikkelig ille! Etter han ble født roet det seg kraftig ned, men blusset kraftig opp igjen da jeg måtte slutte på P piller.. Du er derfor IKKE alene! Jeg tror Acne må være mer vanlig for voksne enn det folk tror. Bare forjævlig irriterende.
      #ilandissues

    21. Det er så fint å komme tilbake til bloggen din og se hvor mye du smiler på bilder for tiden!
      Jeg er 25 og har enda kviser her og der. Det er ikke noe å stresse over 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg