vent litt, jeg skal bare kaste bort livet

Reklame | annonselenke nelly

07:00 Klokken ringer samme tidspunkt hver morgen. Hvisker til samboerne at han får vekke meg om en halvtime ? da skal jeg stå opp med en gang, jeg lover.

07:03 Tenker på at samboeren min er flink som klarer å stå opp når jeg er inne på rommet å sover. Det hadde aldri jeg klart.

07:16 Jeg lager en mental liste i hodet over alt som skal gjøres denne dagen. Kjenner pusten stige og overbeviser meg selv om å ikke fokusere på dette nå. Dette kan jeg tenke på senere. Stress har vel aldri hjulpet noen. Eller?

07:28 jeg har enda ikke klart å sovne, det har jeg egentlig forstått fra første sekund ? men jeg har ikke orket å stå opp heller. Jeg har vært litt tissetrengt hele tiden, da får man ikke sove men jeg lever ALLTID i håpet om at det skal gå denne gangen.

07:30 han kommer inn for å vekke meg, og jeg er plutselig trøtt igjen. «Det er nok best at jeg får sove en time til» sier jeg. Han drar ut, og jeg stiller alarmen en time frem.

08:30 våkner jeg og forstår knapt hvem jeg er. Seriøst, har det gått en time allerede? Det føltes som tre minutter.

08:43 Jeg MÅ stå opp nå, hoppe ut fra sengen med en gang, ikke ligge igen på mobilen.. Men her ligger jeg, og scroller. På instagram, på snapchat-stories til mennesker jeg ikke kjenner og i tragiske facebook-nyheter.

09:02 jeg er fortsatt inne på instagram og har havnet på profilen til tanta til naboen til katten jeg møtte i 2003. Hvordan kom jeg inn på denne profilen?

09:16 hvorfor er jeg fortsatt inne på denne profilen, og hvorfor synes jeg det er så interessant? Wops, likte et bilde med uhell fra tre år siden. Hos en person jeg ikke kjenner. På høy tid å stå opp.

09:40 endelig sitter jeg ved kjøkkenbordet, så flink jeg er. Jeg skal begynne å skrive snart, men jeg kjenner at magen rumler. Man kan vel ikke jobbe på tom mage? Nei, det kan man ikke.

09:54 jeg skal bare se litt på friends samtidig som jeg spiser. En episode varer jo bare i 20 minutter, og jeg trenger ikke å se hele. Det er jo mest bare for å ha noe surrende i bakgrunnen når jeg spiser.

10:05 jeg er ferdig å spise, men episoden er jo snaaart over den også. Da kan jeg jo bare se hele. Så kan jeg skrive.

10:11 OK episoden er over, men Netflix har jo en sånn automatisk greie der neste episode bare starter. Dette «glemmer jeg av» og plutselig er neste episode på.

12:37 Jaja, der hadde man sett en del episoder på rappen. Wops.. Faen. Nå skal jeg sette i gang, om ikke er jeg et verdiløst menneske.

12:43 Glemmer av hva jeg skal gjøre på PCen, og leser kommentarene deres først. Så sjekker jeg andres blogger.

13:05 husker enda ikke hva jeg skulle gjøre, og ser etter klær på internett som jeg bruker lang tid på å velge ut, legge i håndlekurven men ombsetemmer meg.


Hettegenser Urban Outfitters. Skjørt HER

13:37 Klokkeslettet jeg alltid ser på klokken, i dag er intet unntak. Blir like forundret som jeg alltid blir, og nesten litt stolt for at jeg ikke har gått en eneste dag uten å bryte mønsteret.

13:49 Nå er jeg sulten igjen. Alle vet man ikke kan skrive noe interessant på tom mage. Det er nok lurt at jeg spiser.

13:58 En episode Friends varer jo ikke så lenge, så jeg kan se enda en episode når jeg spiser. Og så kan jeg la maten synke i magen etterpå, og SÅ kan jeg skrive.

14:28 Nå ble jeg plutselig ganske trøtt. Men jeg sov tross alt ganske lite i natt, og klokken er jo bare halv tre, så teknisk sett kan jeg hvile litt nå, men ha mer energi på kvelden for å så skrive ut i natten..

17:30 FAAAEEEEN våkner av at døren går opp til leiligheten og at jeg sov lengre enn planlagt på sofaen. DISIPLIN. Jeg trenger DISIPLIN. Føler meg som en slask når kjæresten har vært på skolen og jeg har sovnet på verdens minste sofa.

17:47 snakker med kjæresten om hans dag. Han forteller meg om ting han lærer i psykologien. Snart har en eksamen.

18:10 vi snakker fortsatt men har skiftet samtaleemne til hvilken grill vi trenger i det nye huset.

18:17 jeg tar tak i meg selv for å begynne med skrivingen. Endelig. Samtalen om grillen kicker meg i gang, for å kjøpe grill er ganske dyrt. Åpner et word-dokument. Begynner å skrive første setning.

18:23 Er i en ganske god flyt med skrivingen og har rettet på skrivefeil, fjernet et avsnitt og laget en kjapp oversikt over hva som må gjøres.

18:36 tenk at vi egentlig ikke har noe kontroll over sorte hull, de kan bare komme å svelge planeten vår når som helst. Vet regjeringen om dette? Hva slags andre hemmeligheter blir holdt skjult for oss? Dette må jeg snakke med kjæresten om.

19:12 Jeg har glemt alt jeg egentlig skal gjøre, og vi er på vei for å kjøpe godteri.

20:03 Kanskje vi skal se siste episode Westworld? Nevner det for kjæresten min som er lett med. Vi diskutrer forrige episode først, slik at vi vet hva vi har i vente.

21:16 Episoden er ferdig og må diskuteres. Er hele opplegget bare et spill laget for syke menneskers vilje til å leve evig, var det agendaen og «the hosts» bare et eksperiment for evig liv?

21:40 Jaja, nå er det så sent at jeg like gjerne kan legge meg. Jeg tar tak i livet mitt i morgen. Da er det en ny start. 

45 kommentarer
    1. Fantastisk å høre at det finnes flere så like personer som meg! Helt fantastisk, jeg måtte le gjennom hele innlegget!
      Jeg vil si at en slik dag aldri er verken helt meningsløs eller bortkastet 🤭🤗
      Tenk alle tankene du fikk tenkt, og tenkt på den tiden du fikk med deg selv.
      Så så lenge du er på et fin sted i livet ditt og trives, må du aldri finne på å endre noe med deg for hva samfunnet eller noen andre mener 🙌

    2. Haha så sykt gøy innlegg! Godt å vite det er andre enn meg selv som utsetter og glemmer ting 😂😂 sove midt på dagen ? Neida, det var jo bare en liten lur😅😅 måtte hvile øyelokkene litt, det er viktig det så øyene tørker ut 🙈🙈 fordi det kan jo skje 😱😱

    3. Kjenner meg godt igjen! Haha dette va gøøøy. Jeg går forresten også psykologi og er midt i eksamens tiden, ønsker både han og deg lykke til videre ❤️

    4. Haha! Det er akkurat sånn dagene blir når man liksom skal lese til eksamen! Og så ender det med at man bare blir deppa og oppgitt over seg selv og føler seg mindre verdt og dummere enn andre! Men snaaart er det over, både eksamensperioder og boken din forhåpentligvis slik at jeg kan belønne meg selv med å lese den etter eksamen 😀 lykke til videre <3

    5. Kjære Sophie Elise,
      Sånn har jeg det nesten hver dag. Og jeg er til og med (lønnet) forfatter. Spesielt i dag var en sånn dag, det eneste jeg klarte å gjøre var å gå ut med hundene og stryke bunadsskjorten. Da kjæresten kom hjem måtte jeg gråte litt i senga av all uproduktiviteten som fikk meg til å føle meg som en dritt.
      Og så senere leste jeg dette, og så tenkte jeg: jeg er heldigvis ikke den eneste!
      Du er så fin!

    6. Har desverre alt for mange sånne dager for tiden. Plutselig e klokka rundt tre på ettermiddagen og da tenker jeg av og til at nå e det jo nesten så sent at det ikke lønne seg å begynne på noe i det hele tatt selv om man fortsatt kunne gjøre noe i flere timer. Og så får man så dårlig samvittighet av sånne dager og. Men av og til er det også sånne dager jeg trenger for å få motivasjonen min og energien tilbake og så blir neste dag mye bedre da.

    7. Jeg ville bare si at selvom jeg har fulgt bloggen din i herrens mange år har jeg aldri gledet meg så mye til å klikke med inn på den som jeg har gjordt de siste månedene. Du skriver så utrolig godt fortiden og jeg virkelig nyter å lese det du skriver i motsetning til en del andre blogger jeg bare leser fordi jeg kjeder meg, så vær så snill å fortsett med det gode arbeidet!

    8. Kjenner meg patetisk godt igjen i dette og jeg hater det, jeg er den fødte utsetter, dessverre! Og sorry, jeg MÅ påpeke at du nå som du har både utgitt bok og er på vei med nummer to, bør kunne skille mellom ennå og enda. Du bruker konsekvent ‘enda’ der det skal være ‘ennå’ og slik var det i boken din også, flerfoldige steder. Jeg døde litt innvendig (ja, jeg er patetisk!). Enda betyr ’til tross for’ el ‘selvom’, mens ennå går på tid og ‘fremdeles’.

    9. Herreguuuuud, så utrolig relatable!!! Du har nettopp beskrevet en dag i livet mitt 😅👏🏼 tror vi kunne blitt gode venner ass 👋🏼

    10. Høres ut som en av mine dager 🙂 jeg ser alltid på klokka 12:09. Er overbevist om at dette tidspunktet symboliserer noe som skal skje i fremtiden. Noe viktig. Jeg er også født 12.9 så noe er det. Jeg skulle gjerne spurt deg om noe. Er det mulighet for å gjøre det på mail? Nå har du jo min mail så hvis du kan så send en mail så jeg har din 🙂 evt svare her. Jeg vet ikke hvor privat du er i forhold til dette. Jeg er en ny følger 🙂

    11. Artig innlegg, kjenner meg igjen!
      Men, jorda vil ikke når som helst bli slukt av et sort hull. Det nærmeste sorte hullet til jorda er 1600 lysår unna 😉

    12. Haha 😂 litt som å høre meg, æ har også en tendens til å utsette i det uendelige, og får alltid dårlig samvittighet

    13. Hahaha!!😂😂😂 ære mulig!? Akkurat som å lese om meg selv🙈🙊 .. så godt å høre at jeg ikke er alene🙌🙌🙌✨😁😁💗

    14. Jeg jobber som lærer og dette minnet meg veldig om min egen produktivitet i feks vinterferien til elevene. Har jo shitloads med jobb å ta igjen, men blir ikke noe med en når man ikke har «møteplikt» på arbeidsstedet😂
      Dette var før barn vell og merke.. nå har jeg verdens beste unnskyldning til å utsette jobben til de sene nattetimer🖤🖤🖤

    15. Du kaster ikke bort noe som helst.
      Ikke tenk slik! Unn deg selv mer frihet. Du er kanskje litt streng med deg selv.

    16. Kan du lage ett inlegg hvor du viser hvilken designervesker du har? Se på YouTube, de fleste store YouTubere gjør dette 🙂 Jeg vet at det er veldig mange, meg selv inkludert, som er utrolig interessert i designervesker og det hadde vært ubeskrivelig hjelpfult om du kunne ha skrevet litt om veskene, hvilken du liker veldig godt osv.
      Tusen takk!!

    17. Ååh ja, føler meg veldig mye igjen i det som blir skrevet. Du er ikke alene, kjære deg! Men jeg mener at vi trenger slike dager innimellom for å kunne sette ordentlig pris på de produktive dagene våre.

    18. Hahaha I envy you that you actually can get up before midday, when it’s only you to choose your workhours 😀 Love your honesty!
      You mentioned you read other ppl’s blogs, are there some good norwegian blogs you can recommend ?

    19. Kjære Sophie! 🙂
      Dette er kanskje et litt random spørsmål… Men jeg skal ha oppkjøring neste uke! Du har jo lappen. Har du noen råd til meg for å bestå? Jeg er så sinnsykt nervøs 🙁

    20. Så sykt å lese det med 13:37! Har det akkurat likt, og samme klokkeslettet. Det e ikke hver dag æ ser på klokka tilfeldigvis da, men opptil flere gang i uka. Veldig spesielt, og nesten litt ekkelt.

    21. Anna: Hi! <3

      These are the Norwegian blogs that I read:
      idawulff.no
      kristinaandersen.no
      krissyy.blogg.no
      andreabadendyck.blogg.no

      and swedish:
      isabelles.nu

      <3

    22. Til deg som skriver om regelen ennå/enda, du er ikke oppdatert, regelen ble «slettet» i 91, og en kan fint bruke enda til begge 🙂
      Men og og å skrivefeilene dine dør jeg av… Det er en relativt enkel regel som du virkelig bør ta tak i og lære deg! 🙂 Lykke til!

    23. Typisk en forfatters hverdag – Ja, ikke hver dag, men ganske ofte. Kjente meg godt igjen der, ja, måtte trekke på smilebåndet 🙂 Skal bare … Men du kommer i mål. Jeg kommer i mål. Slik er det … Plutselig er boka ferdig skrevet. Ha en fortsatt fin pinsehelg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg