min dag med en liste

Reklame | annonselenke: bianco & gucci

Dagens beste: Det var så hyggelig å feire bursdagen til Kasper en dag på etterskudd sammen med hans familie. Som dere allerede vet er jeg ganske nervøs for familieselskaper, men det var skikkelig fint. Som det alltid er, skjønner ikke hva jeg stresser over..😅  Vi satt ute i skolen, spiste pizza fra grillen (som jeg ikke ante var en greie) og så ble det dessert etterpå. Dette har vært en perfekt nord-norsk sommerdag, som man får litt for lite av. 

Dagens verste: at pappa feiret bursdagen sin hjemme hos oss til klokken 04 i natt, som i utgangspunktet kun er hyggelig og positivt for han.. Men dette huset er så lytt. Jeg var våken til klokken 05 og følte det var tilbake til 2011, da jeg pleide å sovne på fest, på tilfeldige soverom og hørte på festen som fortsatte utenfor. Jeg har faktisk aldri drukket alkohol med foreldrene mine og har heller aldri sett eller hørt dem være beruset, så det får være greit siden han tross alt fylte 50 år. 

Kjolen er utsolgt, vesken finner du her 

Dagens låt: HALLO, Selena Gomez har kommet ut med en ny låt. Så klart elsker jeg den, musikken hennes er så fin! Den finnes nå på spotify. Da kan jeg dele en litt flau fakta om meg: jeg har ikke spotify premium.. Siden jeg er et vimsehode deluxe (holdte på å skrive vippsehode, som om folk driver å vippser meg hele tiden. I wish) så mister jeg bankkortet mitt konstant og har heller ikke orket å oppdatere spotifyen min. Så jeg får irriterende reklame hele tiden 🙁 Burde ha fått premium for lenge siden men hvem har tid?? Ehe.

Dagens serie: Jeg har så vidt nevnt på insta-story at jeg har begynt å se på friends, cirka 20 år etter alle andre. Jeg har sett en episode her og der, men aldri fulgt episodene i rekkefølge slik som jeg gjør nå. Det finnes på Netflix! På kort tid har jeg kommet meg helt til sesong 6. På mange måter synes jeg det er et barnslig og til tider kjedelig program, men minst en gang hver episode ler jeg litt for meg selv også. Det har blitt showet jeg snurrer i bakgrunnen når jeg sminker meg eller skal sove.

Skoene mine finner du HER. Noen på insta-story var sånn “hva faen har du på deg” men jeg synes de er så kule, haha.

Dagens mat: Vel, all maten jeg spiste hos Kasper sin familie (selv om jeg tydeligvis spiste minst av alle, hehe),  i tillegg kom farmor med hjemmelaget syltetøy i går så jeg har spist åtte brødskiver. Ikke noe unormalt der, det er jo under gjennomsnittet til meg å være.

Dagens tanke: Om du kunne velge en låt i verden som skulle vært din, hvilken hadde du valgt? Altså en låt som du selv hadde skrevet og gitt ut. Det er så mange å velge mellom, men for min del hadde det kanskje vært.. Toxic med Britney Spears. Eller Call me maybe. Tenk så fantastisk om man bare kunne gå tilbake i tid å velge en tilfeldig låt som du hadde skrevet. Daaaamn! Hvilken låt hadde du valgt? 

Jeg håper du har hatt en fin dag! Det har min vært. Nå venter tannbleking og ansiktsmaske 💕

 

24 kommentarer
    1. Hei. Litt random spørsmål, men sist du hadde fikset negler på både hender og føtter (mener det var en grønnfarge), hvor fikset du dem da? Synes det så så fint ut.

    2. “Om du kunne velge en låt i verden som skulle vært din, hvilken hadde du valgt” Det er genuint et av mine favoritt spørsmål og jeg elsker folk som også funderer på det! SOLID spørsmål, kudos til deg!
      Jeg har vært lettere betatt av sangen/teksten til låten Black av Pearl Jam, så jeg tror det må bli den. Toxic kommer på en god andre-plass <3

    3. “Om du lämnade mig nu”
      Jeg grpter HVER gang jeg hører den, og det kjennes ut som om hjertet mitt skal knuses. Den teksten. Om frykten for å ikke vøre sammen med den man elskee, og hvordan livet potensielt sett ville sett ut. Som winnerbäck sier “det her er et tankeeksperiment”. Klemmer alltid ekstra på mannen min når jeg har hørt den ❤ så glad og takknemlig for at vi fortsatt har det så trygt og fint sammen etter 11 år ❤

    4. En liten Funfact/skryt til deg fra meg: hver gang jeg hører en bestemt sang fra Selena Gomes, så tror jeg det er deg! Synes dere har så like stemmer i akkurat denne sangen. Haha. Nå husker jeg ikke hvilken sang det er da, men det er i hvert fall ment som et kompliment 😊

    5. «I en SIFO-undersøkelse oppgir 85 % av jentene at de opplever kroppspress, og halvparten av dem mener at det å lese enkelte blogger oppleves som kroppspress.»
      Allikevel skriver du fra deg ansvaret og tror at aviser har mer ansvar formål skape kroppspress blant unge enn bloggere…
      «Og stiller man seg kritisk til enten bloggnettverket eller til bloggerens handlinger, kicker ansvarsfraskrivelsen inn. «Nei, mitt publikum er gamle nok til å IKKE la seg påvirke«, sier influenceren. Samtidig som de ser hvor inn granskauen mye de faktisk tjener på disse leserne som «ikke lar seg påvirke» . Vel, om de ikke hadde blitt inspirert eller påvriket, så hadde jo ikke kronene rullet inn på konto, eller hva?»
      Dette er SÅ deg! Sier alltid at leserne dine er gamle og reflekterte nok til og ikke bli påvirket, og hvis de blir påvirket er det selvfølgelig bare av de bra tingene du gjør… LOL.
      Sitatene er hentet fra Kristin Gjelsvik sitt nye innlegg som du bør lese: http://www.kristingjelsvik.no/ja-vi-trenger-forbud-mot-reklame-for-kosmetisk-kirurgi/

    6. Toxic med Britney helt klart…..magisk sang
      Ellers er eg utrolig svak for First time I saw your face av Matt Cardle på X factor UK, skikkelig gåsehudfaktor, nå skrev han den jo ikkje……..men sånn som han gjør den gjorde han den til sin egen <3

    7. Anonym: Jeg leste innlegget og syntes det var bra 🙂 Jeg tror absolutt leserne mine kan bli påvirket eller inspirert, men uansett hva så tviler jeg på at noen legger seg under kniven fordi andre gjør det, uansett hvor mye man ser opp til vedkommende.

    8. @Sophieelise, det kan godt hende du har rett i det, men kan du i det minste anerkjenne at du er med på å skape et ekstremt kroppspress? For det er du.

    9. You?re so vain – Carly Simon! Den sangen er så kul og gjennomført at jeg blir misunnelig nesten hver gang jeg hører låten fordi jeg skulle ønske at jeg hadde skrevet den 😂❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg