det eksploderer på innsiden

Reklame | annonse: reklamelenke nelly

Hver gang jeg kommer hjem til foreldrene mine er det som om et monster eksploderer på innsiden av meg – et matmonster. Jeg er generelt sett et ganske sultent menneske, jeg spiser mye og jeg tenker mye på mat, men i Harstad er jeg totalt uten grenser. Jeg spiser, uten å overdrive, sikkert 15 brødskiver om dagen. Middag og godteri kommer i tillegg. Hele jævla tiden går jeg inn på kjøkkenet for å forsyne meg av kjedelige brødskiver. Alltid samme pålegg, jeg bytter mellom ost og bringebærsyltetøy.

Toppen min finner du HER (den er på 50% og koster kun 49 kr) og buksa er flere år gammel fra bik bok. 

Sist gang jeg hadde en brødskive-periode var det flere lesere som sendte meg meldinger hvor de gratulerte med graviditeten. Forståelig, jeg så virkelig gravid ut. Jodel eksploderte av fryd for at jeg kanskje skulle bli mamma, haha. Det er jo fantastisk å vite at dere heier på meg den dagen jeg bestemmer meg for å få en liten, men enn så lenge er det bare brød.  Magen min blir så oppblåst av det, dette er kanskje for mye informasjon men jeg får seriøse kramper i magen av å måtte holde inne all den luften. Haha.. Men er man hjemme, så er man!

Så her har dere et eksempel på hva jeg gjør. Denne veganske sjokolademleken fra Oatly er så god!!! Seriøst, jeg har tipset om den før og kommer sikkert til å gjøre det fem hundre ganger til. Alle må prøve. 

Dette smøret tror jeg også er vegansk? Er ikke helt sikker, men finner ingenting som skulle tilsi noe annet her. Rett meg gjerne om jeg har feil.

Jeg lurer på, dere som holder på med skole om dagen (f.eks eksamen eller master). HVA SPISER DERE? Jeg havner nok i denne fella fordi jeg skriver, og brød er så enkelt. Men jeg trenger variasjon.. Haha. 

31 kommentarer
    1. Driver med eksamen og har spist jordbær i 6 timer, ble kvalm så anbefales ikke 🙊 men jeg liker å kutte opp ulike frukt eller grønnsaker som jeg kan ha som snacks mens jeg skriver

    2. Holder på skrive masteroppgaven min og fy så mye dårlig mat det blir! Lever på skolen om dagen og er så fryktelig dårlig på å ta med meg matpakke, så ender opp med å kjøpe salat/pasta og iskaffe på skolen nesten hver dag. Ikke å anbefale, billigere med brødskiver 😛

    3. I en vanlig skolehverdag bruker jeg spise skive med egg til frokost og ha med meg middagsrester til lunsj. Så har jeg evt en skyr og frukt eller nøtter til mellom måltid. I perioder med eksamen eller sånn som nå hvor jeg skriver bachelor går det desverre i mye ferdig mat og er veldig flink å unne meg med chips og sjokolade 😉

    4. Kesam og bær er noe jeg spiser i lese perioden til fagprøven min når jeg har lyst på noe godt. Både sunt og godt 😊

    5. Er midt i eksamensperioden, og jeg spiser mye frukt! Jordbær går det også mye i. Ellers spiser jeg mye dritt for å “belønne meg selv”, som kjeks og sjokolade… Jaja! Smoothie bowl er forresten det beste jeg vet. Utrolig forfriskende, og mer mettende enn “bare smoothie”. Jeg lager skogsbærsmoothie og topper med bananskiver, granola, kokos og honning. Men det er også digg å toppe med bær. Om du dropper honning blir den vegansk 🙂

    6. Jeg syntes speltlompe pizza er sykt digg – og ikke minst raskt å lage! Anbefaler med ost, ruccula og pesto feks 😍

    7. Har fått en skikkelig hang-up på hvitløksbaguetter mens jeg bingewatcher sex and the city og leser til eksamen. Det er så sykt digg med sjokomelk til!

    8. Tenker du noen gang på hvordan du og nettverket ditt hadde vært om du hadde studert? Så mange er enige at det er den bete tiden av livet. Føler du at med bloggen går du glipp av dette?

    9. smoothies, lefser med kremost med rødløk og ruccola, nudler, hjemmelaget tacosalat, mango og kiwi med limekesam, tomatsuppe

    10. Eg et masse rart… går inn i eksamensperiode snart, men det er ikkje anleis enn vanleg i matveien eigentleg. Eg og samboeren min lager god middagsmat frå grunnen og baker ein del, det er så DIGG! Problemet med å ha masse kjeks og kaker er at man eter masse kjeks og kaker 😉 WORTH IT, tho!

    11. Jeg leser hjemme om dagen, for jeg blir så stressa av å sitte på lesesal, haha. Kostholdet går i hjemmelagde smoothies, havregrøt med cottage cheese og kutta mandler på toppen og kikertsalat til middag. Har også dilla på cantaloupemelon om dagen, anbefales!

    12. Master her, i ernæring av alle ting. Jeg spiser smoothie til frokost, middagsrester til lunsj, og har som regel med mye oppskjærte grønnsaker, appelsin og blåbær som snacks gjennom dagen. Spiser kontinuerlig! Og en dobbel latte med soysmelk (guilty pleasure). Når jeg kommer hjem har jeg som regel null overskudd til å lage mat, og spiser enten pasta med olivenolje og salt, eller riskaker med smør og ost mens jeg ser på serier i sengen. Haha! Jeg gleder meg til å vær ferdig, jeg.

    13. Jeg elsker matmuffins i eksamens perioden. Da varierer jeg mye når det kommer til fyll på matmuffinsene. Lager som regel store mengder og fryser dem ned. Ellers blir nøtter og dadler/rosiner inntatt i store mengder.

    14. Smøret er vegansk!
      Anbefalar å melda deg inn i facebookgruppene Veganpreik, Vegansnakk og Veganjenter i Norge. Heilt supre grupper med mykje info og inspo!💚

    15. Du burde virkelig prøve soya-sjokolademelken dersom den passer inn i kostholdet ditt og du ikke har smakt den. Har prøvd både den og denne med havre, men jeg går alltid tilbake til den med soya.
      Ellers er brød altfor godt, men jeg lider visst dessverre av samme “problem” som deg hahah…
      Klem <3

    16. Knekkebrød, litt brød i blant, masse frukt, grønnsaker som agurk og gulerøtter går det mye av, enkle supper, pasta, risretter og litt snacks som nøtter. Drikker også veeldig mye vann.

    17. jeg er midt i eksamensperioden (riktig nok i england) og spiser som jeg gjør til vanlig. pleier alltid å preppe mat til flere dager sånn at jeg alltid har kjapp mat tilgjengelig. som regel steker jeg flere kyllingfileter i ovnen og spiser det med grønnsaker/salat og ris/poteter. eller så går det mye i yoghurt med bær og nøtter, eller havregrøt med proteinpulver og bær. skulle gjerne spist 15 brødskiver om dagen jeg og (elsker brød), men har samme problem som deg, så har slutta helt å spise brød. eventuelt kjøper jeg glutenfrie rundtstykker (de gjør meg ikke oppblåst) eller lager proteinrundstykker av havregryn, cottage cheese og egg.

    18. Til frokost spiser jeg noe enkelt, feks en slags chiapudding. Litt havregryn, litt chiafrø og en del soyamelk. La det stå over natten så topper jeg det med bær. Til lunsj pleier jeg å lage meg en enkel pastasalat med pastaskruer, spinat, ruccula, løk, tomat, avokado og fetaost. Hvis jeg har lyst på noe med litt mer “mat” i, så har jeg i de vegetarbollene fra coop med ost og chili. Helt OK på smak og konsistens alene, men sammen med resten av salaten er de ganske gode.
      Et annet tips er grove wraps med det du vil av innhold. Smøreost/pesto som jeg smører utover rapen, med feks ruccula og lignende ting som jeg har i salaten. Veldig godt!

    19. hvilken #farge er hairextensionet du har på nå? 🙂 tror jeg har lik hårfarge, men klarer ikke finne riktig extensionfarge…

    20. Det smøret er vegansk ja, så det stemmer fint! Eldorado Smøremyk er også vegansk, og er helt klart min favoritt.
      Om du er gira på å bytte ut osten (mulig den du har på skiva er vegansk altså, det vet jeg ingen ting om) så er Violife Smoked Flavour den jeg liker aller best. Violife for Pizza er også god. De får du på mange Meny-butikker, Veganermat på Tøyen, og Sunkost (Sunkost Gunerius for eksempel).
      http://vegannicole.blogg.no

    21. Noen kjappe og enkle tips!
      – Ta en bolle med havregryn, hell på litt kokende vann, og kanel og sukrin gold. Vent til kornene har sugd til seg alt vannet og dytt dette til ene siden av bolle. Andre halvdel fyller du med Mager Cottage Cheese. Legg på det du ønsker av frukt, bær, nøtter, peanøttsmør/nugatti, proteinpulver, mørk sjokolade, granola osv. Topping kan man bytte på hver dag så blir det et helt annet måltid! Tar 2-3 minutter, og er veldig sunt.
      – Speltlompe pizza! En lompe + ketchup uten sukker (ikke for mye, da bli lefsen våt og detter fra hverandre) + ost + det man vil av topping. 5min i ovnen så oster smelter og man har ferdig middag!
      – Kutt opp agurk og tomater, og legg i en bolle. Stek 2 egg i pannen, men la plomma fortsatt være rennende. Bruk salt, hvitløkpulver og gressløk. Legg disse oppå agurken og tomatene. Plommen vil renne over som en slags saus/dressing. Utrolig godt, enkelt og ca 150 kcal.
      – Prøv speltlomper istedet for brød. Du kan spise ca 3 lomper istedet for 1 brødskive. Det burde mette mer, og være snillere for magen da det er mindre “fyll” og mindre karbohydrater.

    22. Jeg er uten tvil din aller største fan I hele verden Sophie ! Jeg elsker deg over hele mitt hjerte, vil du bli min ? Eller for å sitere Ole Idole “Vil du værra me meg hjem, INATT”

    23. Hei:) jeg skriver bachelor nå og går for enkle løsninger, men det trenger ikke være usunt av den grunn! Deler en frokost/lunsj jeg elsker nå i varmen. En slags iskaffe/smoothie; to never isbiter, 2dl kaffe, 2dl mandelmelk, en neve nøtter, en scoop vanilje proteinpulver, en banan og en liten neve mandler 😍 kjør i smoothiemaskin og nyt

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg