visning, smoothieoppskrift og helg

Tidligere i dag var jeg på visning. I et rekkehus! Det føltes veldig voksent. Jeg likte det så godt, budrunden er på tirsdag. Om det kunne blitt mitt ville jeg blitt så glad, stressa og alt på en gang. Men jeg har bodd på samme sted i fire år, snakket i to år om å flytte, og nå er det virkelig på tide. 


Sånn her ser jeg ut akkurat nå. Wops, må barbere meg under armene asap. Hater kroppshår. 

La oss trekke pusten alle sammen, og tenke på dette deilige faktum: nå er det helg! Hva sier dere til en  god smoothie for å feire litt? Om dere liker smoothie som smaker veldig mildt, kommer dere til å like min. Altså den smaker cirka ingenting haha, bare litt vanilje og svakt av bringebær. DIGG. Jeg er ikke fan av syrlig smak på smoothie.. Om jeg er på Smoothie Xchange drikker jeg alltid Lunch Crunch, for eksempel. Det er litt den smaken jeg går for hjemme også. Dette er ikke store greie men noen spør alltids om oppskrift, så under bildet finner du hva jeg slenger oppi.  


Banan
Bringebær
Vaniljeyoghurt
Havremelk
Proteinpulver (som jeg glemte å ta bilde av)
Kokkosflak (glemte jeg også å ta bilde av)

Smoothiemaskinen kjøpte jeg på Elkjøp for et par dager siden, den er veldig bra. Kostet 899 kr. Den forrige jeg hadde, fra Jamie Oliver, var derimot ikke noe å skryte av..

God lørdag til deg! Om dere ønsker å se en god film snurrer jeg Solsidan alene (jeg så halve i går), så om du slenger deg på i kveld – ser vi på en måte sammen. Jeg leier via iTunes! Om du trenger et annet filmtips fra diverse tjenester: Tv2 Sumo har filmen Room (og hele sesongen av Sophie Elises Verden) og Netflix har dokumentaren om Avicii. Kom gjerne med tips til meg om du har noen, jeg pleier å like tipsene jeg får fra dere. 

37 kommentarer
    1. Hei Sophie. Denne blenderen er nok kjøpt hos Power, det er deres eget merke, Point. Elkjøp selger ikke denne blenderen. Blenderen er derimot veldig bra som du skriver. God helg 🙂

    2. Hei! du, jeg holder på med å skrive sangtekster, har gjort det en stund, og har ganske mange “sanger” nå. Har du noen tips til hvor jeg kan gå eller hvem jeg kan kontakte for å eventuelt få solgt dem eller spilt inn selv eller noe? Vet virkelig ikke hvem jeg skal kontakte eller noe..

    3. Kaja: Hei! Jeg skjønner, det er veldig vanskelig.. Altså, trikset er jo kontakter. Om man ikke har det, kan man leie studio (det koster jo litt). Men så fort man kjenner noen som har studio, eller er mye i studio blir alt mye enklere!

      Du kan også maile de div. plateselskapene med en demo samt info om deg selv 🙂

    4. Har du sett Papirhuset på Netflix? Veldig bra, men på spansk så krever full konsentrasjon fra første sekund 🙂

    5. Når bloggen din går så dårlig at du casually må poste en selfie i bare BH. Selvrespekt og integritet er noe du hvertfall ikke har.

    6. The Handmaid’s Tale på HBO! Ååh den er så vond, spennende, genial og aktuell! Ha en fin lørdagskveld <3

    7. Om du er villig til å streame i ikke HD (og ulovlig) se Call Me By Your Name, det er den vakreste filmen jeg har sett i hele mitt liv og jeg tror du hadde elsket den!

    8. Ett innlegg om dagen blir gørrkjedelig i lengden, spesielt når det ene innlegget nesten ikke har noe innhold.. Er dette noe du skal fortsette med? For da tror jeg like gjerne at jeg slutter og klikke meg inn her:/

    9. Eh, hvorfor presentere dagens innlegg i bh? Det blir trashy i forhold til det innholdet du har i resten av innlegget. Hva vil du med det bildet? Men smoothien hørtes god ut da…

    10. Nå husker jeg ikke helt hva du har skrevet tidligere om hva du har sett. Men the 100 på netflix er jo kjempespennende! Og en serie som heter Guidance på HBO. Shameless (den amerikanske versjonen) er også veldig bra, med en god dose humor og drama 🙂 Det er også en tysk serie på netflix som heter Dark, som også er veldig bra. Den holder virkelig på spenningen i hver episode, og man tenker ikke over at den er på tysk etterhvert. Og Big little lies på HBO 🙂

    11. House of Cards, sesong 1 er desidert best!! Det er jo en serie, men den er såå bra fra første episode.
      Elsker forresten at du ikke alltid er så streng på at et bilde må være perfekt for at du skal poste det på bloggen, som feks her hvor du sier du ikke har barbert deg. Samtidig legger du ut ut kjempemye fint og variert, og nettopp derfor er bloggen din så bra å lese<3

    12. Med tanke på ditt nylige innlegg om veganisme: Hvorfor bruker du «vanlig» youghurt (som da inneholder morsmelken til en ku), når du får akkurat samme smaken og funksjonen av for eksempel soyayoughurt? 😊 Vi merker ingen forskjell, og det er et veldig enkelt bytte 😃

    13. Husker du la ut et innlegg for en stund tilbake der du forslo at lesere kunne skrive en slags “kontaktannonse” i kommentarfeltet og kanskje få ei venninne e.l. Skikkelig godhjertet tenkt synes jeg! Lurer på om du har fått noen tilbakemelding fra lesere etterpå? Hadde vært artig å vite om det ble noe ut av det 😊

    14. Sofie Nordvik: Hei! Ja, jeg har fått så mange gode, rørende og fine tilbakemeldinger. Det er flere lesere som har møtt hverandre og blitt venner! Hvor fantastisk er ikke det <3 Jeg lover, jeg har grått meg igjennom flere av tilbakemeldingene. Slike innlegg skal jeg gjøre flere ganger!

    15. Fysioterapeuten: Hundre prosent enig med deg! Jeg var innom både Coop og Kiwi i går, uten å finne yoghurt som var vegansk. Da ble det slik denne gangen, men til “vanlig” er det soyayoghurt som gjelder, fra alpro 🙂

    16. Hei Sophie 😁 jeg var bok signeringen du hadde på Sørumsand, jeg var sammen med lillesøsteren min, vi som fikk autografen din først ( har en datter som også heter Sophie) men er ikke sikkert du husker oss😁 jeg er veldig fan Av bloggen din og har fulgt deg i flere år 😁😍
      Jeg et veldig spent på din neste bok, jeg lurer veldig på når den komme ut for salg? Klarer ikke vente på den nesten 😍♥️😁

    17. Spennende med visninger og budrunder! Krysser fingrene for deg! Leiligheten din kommer du til å få solgt på null komma svisj. Den har du virkelig pusset opp bra. Husker du hva det kostet å slipe og lakke tregulvet? Jeg har akkurat samme gulv og ca samme størrelse på leiligheten og det trenger virkelig litt kjærlighet. God søndag!

    18. Hvorfor flytte når du akkurat har fikset på kjøkken og stue og hele pakka? Blir det verdt å flytte fra det? Du har jo fått det så utrolig fint!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg