Jeg har fått av reguleringen – her er resultatet!

Reklame | annonselenke

I dag kom endelig dagen jeg har ventet på, strengt tatt siden jeg var 16 år gammel og begynte å fundere på det her med regulering. I voksen alder. Det var mildt sagt en dørstokkmil, det der. Å komme seg til tannlegen for første gang, med spørsmål om “hvorfor har du ikke tatt tak i dette før?” Vel, jeg var ung, og redd for å bli mobbet for reguleringen min. Jo eldre jeg ble, jo verre virket det faktisk å skulle få det. Men du? Om du vurderer å ta regulering i voksen alder, eller om du enda er ung, bare gjør det. Året du har det på SUGER, men det er så verdt det. 

Se, så fint! Jeg har alltid hatet smilet mitt, og nå? Jeg smiler hele tiden. Dette på bildet under er forresten hva jeg anser å være min “stygge” side, vi alle har en slik. Å ta bilde fra den vinkelen skjer aldri, men nå ble det faktisk ganske fint synes jeg selv. 

Jeg føler jeg ser ut som en litt annen person også, men på en god måte. Som om lyset har kommet tilbake i kroppen min, nå som jeg ikke har alt metallet i munnen min. Litt mer sjarmerende, rett og slett. 

Blazeren min finner du her

Om dere vil kan jeg fortelle mer om hvordan prosessen har gått til med regulering, operasjon og alt. Om du lurer på noe umiddelbart er det bare å grave i kommentarfeltet, jeg svarer deg der.

I dag skal jeg spise all maten jeg ikke kunne spise med regulering på! Det første jeg vil ha: karamell. Jeg er skikkelig lei meg i dag egentlig, så det hjalp jo å få av reguleringen.

77 kommentarer
    1. Jeg må kanskje operere kjeven selv, og jeg lurer på en ting. Har du fått tilbake all følelsen i leppa/haka? Hvis du ikke har det er det noe som plager deg?

    2. Veldig fint smil! Men du ser overhodet uke ut som deg selv lenger. Hadde jeg sett deg nå, og når du var 17-18 hadde jeg trodd du var en annen

    3. Så utrolig vakker! Er så rart de første dagene man ser seg selv uten reguleringen, fantastisk deilig følelse å få den bort.
      Jeg var allerede skolens mobbeoffer, så å legge til reguleringen spilte egentlig ikke så stor rolle, men jeg ville jo ikke ha det. Er glad for at jeg tok det da, det er så verdt det som du sier <3
      Trist å høre at du er lei deg og om alt det greiene med forliksrådet. Kan ikke se for meg at du returnerer en ødelagt kjole med en likegyldig og dårlig holdning. Håper det ordner seg for deg 🙂

    4. Shit! Du gløder😍 du har alltid vært fin, men har aldri sett deg smile sånn genuint før, gratulerer! ☺️

    5. Gjetter meg til at du er lei deg idag, fordi hodeløse mennesker har postet ut et blogginnlegg om deg og ditt privatliv. I så måte; innlegget eier ikke substans, refleksjon -eller noen andre viktige elementer som må være på plass før en skal publisere noe så hardtslående. Ingen ydmykhet, og ingen empati. Ergo har du ikke med ekte mennesker å gjøre, og de er ikke en tanke verd. Men en dag blir også disse tvunget ned i dypet av egen bevissthet, og turen opp derfra kan bli ganske ubehagelig, og forhåpentligvis kommer de tilbake som langt bedre medmennesker. Ikke kast bort dyrebar tid på tåpeligheter som strengt tatt ikke vedgår deg, ikke anerkjenn det overhode -eller tillat at slike folk har tilgang på emosjonene dine i den grad at de påvirker energien din. Da slukker bålet tiltenkt denne heksebrenningen, og de blir stående igjen i antiklimaks. (Denne kommentaren er ment for kun deg, og er ikke nødvendig å godkjenne.) Ha en bedre kveld enn dag. 🙂

    6. Så fint smil, og så bra at du ble fornøyd med resultatet – Dét er tross alt det viktigste! Kos deg videre med karamell, og ikke vær lei deg! 😊💕

    7. Hei! Super fint smil! Jeg lurer på om du hadde noe plager med kjeven før operasjon, eller var det kun overbittet som var for stort? Jeg har samme kjeve (utseendemessig) som du hadde i utganspunktet, men jeg strammer kjeven veldig og biter hardt på natten. Jeg hadde også et veldig overbitt, men hadde regulering i to år da jeg var yngre.
      Jeg skal snart ta bilder av kjeven og håper på å få denne operasjon. Håper det kan hjelpe, så hadde vært gøy å høre om du også hadde noen av de plagene? 🙂

    8. Så fantastisk fint smil! Vet du om det er mulig å operere seg privat der du opererte deg, om man ikke får det dekket av staten? 🙂

    9. Kan du legge ut før og etterbilder ? Spennende å se hvor mye forskjell det faktisk er😊 evt lage en video hvor du forklarer hvordan du synes hele prosessen har vært. Ha en finfin kveld videre💛

    10. Du ser amazing ut! Synes det er tøft gjort at du har tatt regulering i voksen alder. Motiverer meg til å våge og gjøre det selv.
      Igjen, nydelig smil 💖

    11. kan du legge ut før og etter bilder? 🙂 Ble fint! hadde regulering selv, men var ikke flink nok til å bruke nattskinnen, så tennene skle desverre tilbake 🙁 husk den!

    12. Så utrolig fin du var! Men ett spørsmål, har du noen boktips å komme med? Har nå lest ut muleum og snart jeg skulle ha sagt jeg elsker deg, og dette va akkurat de type bøkerne jeg liker og har endelig fått sansen for lesing.

    13. Du ser alltid skjønn ut 💚 Men hvordan gikk det hos forliksrådet? Jeg tenker at, dersom du låner bort en kjole til en fest, så bør det forventes at den brukes til fest. Shit happens.

    14. Gratulerer! Så fint 😁
      Hadde jeg hatt det på nytt i voksen alder skulle jeg vært mye flinkere å bruke gommen som man fikk beskjed som tenåring. Men skal ikke klage! Må være deilig å slippe stramminga 😅

    15. Da kan vi slutte å høre om hvor stygt regulering er 🙃 husker da du fikk den og syntes det var litt kult, og jeg tror det ga ganske mye til de som hadde/skulle få, mens nå vil vel ingen ha det fordi du syns det er usjarmerende 😅 også at alle har en stygg side.. Takk for den haha. MEN jeg håper vi får se masse smilebilder av deg på bloggen, fra nå av! Hadde vært kjempekoselig 👏

    16. Hei 🙂 Hvor lenge hadde du regulering før og etter operasjonen? Og hvor stort var overbittet i utgangspunktet? Jeg er midt i samme prosessen selv og har ratt regulering i et halvt år nå.

    17. Haha, fyfaen dere som sitter med disse puppekommentarene deres. Blir skremt av dere. At dere orker å bruke tid på slike idiotiske kommentarer.
      Synes jenta er utrolig tøff som tørr å ha en blogg som baserer seg på livet sitt. At hun har silikon gjør da vell ingenting, hun er jo ikke den eneste i verden? Om hun vill gjøre noe med utseende sitt og kroppen sin har da vell ikke dere en dritt med å gjøre?
      Pen er du! Du er omtenksom og god. Operert eller ikke, det er vell det indre som teller. Stay strong og vis haterne fingeren 🙂

    18. så fin!! Vet selv hvor DEILIG det er å få den av, gikk hele dagen og slikket på tennene mine, hahah! 😀

    19. Hei, Sophie! Så utrolig fint det ble. Jeg har medfødte tannproblemer i tillegg til samme kjeve som deg, dette har resultert i at jeg ikke har hatt mulighet til å få regulering før fylte 18 år. Likevel, viser det seg nå, at jeg muligens må vente enda lengre, da jeg må ha kjeveoperasjonen før de starter med å regulere. Hvor lenge, fra du “bestilte” time, fikk du operasjonen? Og hvor lang tid gikk det mellom kjeveoperasjon til de begynte å regulere?
      Hilsen,
      Amalie

    20. Hei, jobber som hudpleier og har fått opplæring i form/farge av bryn. Dine bryn er fine men de er for tykke og mørke for deg i forhold til hud og hår farge om du velger å tegne dine litt tynnere og bruke en lyse brun/brun farge vil det passe deg mye bedre. Bare et lite tips:) håpe ikke du tar det negativt. Ha en fin dag.

    21. Åååh jeg husker den følelsen som det var i går! Hadde regulering på slutten av barneskolen / starten av ungdomsskolen, og jeg tror jeg aldri har smilt så mye som jeg gjorde etter den ble fjernet! Nydelig smil, Sophie! Fortsett å vær deg! #girlpower

    22. Du ser veldig pen ut det hadde vært herlig endret på mye på utseendet men det koster myyye.. du er pen men du ligner ikke noe på den gamle deg … hakepartiet ble kjempefint det er noe jeg selv skulle gjort ang under overbitt… er det godt å se seg i speilet når man er vakker? Aldri hatt den muligheten ..tenkte alltid før jeg skull nett de skjeive tennene og brede nesen ..særlig på bilder blir jeg lei meg når jeg ser nesen den ser liksom værre ut på bilder enn jeg kan Ane.. men er liksom skremmende med operasjoner tenker for mye på bivirkninger og feks at jeg skulle få En enda værre nese osv… men ser jo de fleste får en nydelig nese…

    23. Urettferdig verden vi lever i.. du som har millioninntekt får dekket så og si hele prosessen + regulering. Jeg som har 200 000 i året med kryssbitt og 5 tenner som aldri kom får ikke dekket en eneste krone.. må betale regulering og alt annet selv siden det ikke ble gjort noe tidligere

    24. Anonym: Jeg tror ikke den norske staten bryr seg om at jeg har god inntekt. Det er fordi jeg måtte ha operasjonen, hadde jeg hatt litt mindre overbitt måtte jeg også ha betalt alt. Lei for at det er sånn for deg 🙁

    25. Hei, du ser sikkert ikke denne kommentaren her men prøver alikavel XD
      Jeg har nå vært hos tannlegen og fant ut at jeg har helt likt som det du har hatt.. så jeg må nok komme meg gjennom alt det du har gått gjennom.. den “fantastiske” prosessen 🤣.. jeg gruer meg veldig O.O.. og forstår ikke åssen det skal passe i munnen når jeg skal bite sammen når jeg skal tygge, når hele skjeven skal dyttes frem.. uff tenker på så mye rart XD

    26. Hei Sophie. Først og fremst vil jeg si at du har et fantastisk smil, med eller uten regulering. For noen innlegg siden skrev du om at du pleide å være en person som ikke følte så mye sterke følelser, og at du ikke følte noe på oppturer eller nedturer, men at du har jobbet med deg selv og at du nå kan føle på både positive og negative følelser. Jeg sliter med litt det samme, og føler at jeg bare flyter på overflaten av havet av følelser, uten å klare å kjenne ordentlig hva jeg føler. Kan du forklare litt om hvordan du klarte å få det til? Jeg føler at jeg går glipp av så mye glede i livet, fordi jeg ikke klarer å føle ordentlig på følelsene mine.

    27. Anonym: Hei – så leit at du har det sånn. Jeg tenker jeg kan lage et eget innlegg om dette. Jeg går til coach, psykolog OG healer, alt for å jobbe med dette her. Og har fått en del gode tips på veien som jeg kan dele :*

    28. Hei! Så fint det ble 😊
      Jeg hadde regulering når jeg var barn, men har fått tilbake et kjempe overbitt. Hvor mye kostet dette?😘

    29. Lene: Jeg fikk det dekket av staten heldigvis, jeg tror det kan bli ganske dyrt! men om du har et overbitt som kvalifiserer til operasjon får du det dekket <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg