denne uken skjer dette

I dag er det tirsdag selv om det er onsdag. Gi meg en rød dag og jeg blir ikke annet enn forvirret. Haha. Men da var vi godt igang med uken! Og en kort uke dessuten. Så deilig.

Min uke er full av ting jeg gleder meg til! Ellers skal jeg gjøre noen nye øvelser denne uken som går på det psykiske. Jeg har testet ut coach som dere vet, og fått et opplegg fra han. Hver morgen og kveld har jeg ritualer sånn at jeg ikke blir helt gal (for to måneder siden kastet jeg et glass som knuste over hele leiligheten fordi jeg var så trist og helt full av følelser, sånn kan det ikke bli igjen.. så ofte). Jeg pleier å like de mørke dagene mine, for de gjør meg kreativ, men slik kan man ikke ha det i lengden. 

Ellers ser uken min sånn her ut:


Foto: Mariann Vik / 2minutter

Onsdag: Skriver på morgenen. Jeg skal i forliksrådet med pappa etter det. Det er egentlig bare kjipt.. Jeg har vært i uenighet med noen i bransjen i ett år nå, der motparten gjør seg vanskelig og nå ender vi opp i forliksrådet. Om jeg taper, må jeg betale masse penger. Om han taper, kan vi skilles som “venner” etter som jeg ikke har stilt noen krav. Kryss fingrene for meg, jeg har hatt dette hengende over meg så lenge. Etter det skal jeg spise lunsj med pappa, møte Charlotte å gå tur, før jeg drar til Joakim og hans familie på kvelden. Jeg håper jeg og Kasper kan spise ute et sted imellom her, altså dra på date.

Torsdag: Dagen starter med farging og forming av brynene mine, som jeg gjør hver femte uke. Etter det.. AV MED REGULERINGEN! Halleluja. Jeg drar rett derfra på møte med universal (plateselskapet mitt), så skal jeg på et event en samarbeidspartner holder, og på kvelden skal jeg skrive siden det ikke blir tid på morgenen.

Fredag: Jeg starter dagen hos radio1, jeg husker ikke helt hva vi skal gjøre for å være ærlig.. Wops. Men jeg regner med det er et intervju av noe slag – på radio skal jeg i alle fall.  Etter det drar jeg i studio hvor jeg tilbringer en del timer, etterfulgt av en tur til hudpleieren. På kvelden skriver jeg igjen.

Lørdag: Skrive på morgenen. Dra på visning i et par leiligheter som jeg har bedt om å få se privat. Etter det skal jeg i møte om en mulig investering i et selskap, det er så spennende og jeg lærer enormt mye av å investere! Etterpå har en venninne “abortbursdag”. Ikke spør hva det er, vi skal ikke spise et foster men det er ganske unikt likevel.. Ikke en middag for de lett krenka.  Jeg skal innom Tinashe en tur siden Odd-Magnus er nominert til gullruten og vi skal se det live, og på natten skal jeg muligens RULLE for første gang! Kjæresten til fetteren min er russ, woho. 

Søndag: JEG REISER TIL HARSTAD! Her har jeg ingen planer, for jeg tenker å skrive på flyet ned så får jeg dagen fri. Dagen etter skal andre utkast av boken inn hos redaktøren min, så da kan jeg jo ikke gjøre så mye mer. Dette blir en mini-ferie! 

Det var min uke! Jeg har faktisk aldri laget et sånt her innlegg før, så håper det faller i smak. 

38 kommentarer
    1. Lykke til med alt som skjer denne uka!
      Kort spørsmål: hvordan ble det med boken som du mistet under tyveri i utlandet? Måtte du skrive alt på nytt, eller fantes en backup et sted..??

    2. Linda: Tusen takk! Det fantes noen få sider i backup, så jeg måtte starte helt på nytt. Derfor intensiteten, haha.. Men det blir bedre denne gangen!

    3. Vær obs på at når man tar av reguleringen kan det føles litt rart og man kan lett få hodepine, husk å ta med Paracet sånn i tilfelle

    4. Håper selvfølgelig du vinner i forliksrådet!! Ikke at jeg vet noen av partenes argumenter, synes jeg likevel du fortjener det!
      Du har en kul uke, kos deg med det! Heia deg!!!!<3

    5. Hei, jeg leste boken din. Og den var helt fantastisk skrevet, forklart og utdypet. Den har blitt en av favoritt bøkene mine. Jeg gleder meg skikkelig til den nye boken din. Når kommer den ut?

    6. Hei Sophie! Digger at du har åpent kommentarfelt, men jeg lurte på om du kunne gjøre det slik at når man har lest ferdig blogginnlegget, og kanskje vil kommentere eller lese kommentarer, kunne trykke rett inn på “kommentarer” istedenfor å måtte bla helt opp, og trykke på overskriften til innlegget. Det kan fint hende at det bare er jeg som er lat, men det får så være. Håper du forstod hva jeg mente, hehe.

    7. ^ WOW, bra innlegg!! Endelig noen som skriver alt det jeg tenker om Sophie..
      “For det første er det å benekte inngrep en måte å påføre kroppspress på den unge målgruppen hennes. Hun har plutselig endret fasong i ansikt eller kropp, tar utallige bilder fordi hun tydeligvis er fornøyd, men nekter å innrømme at det er fikset på og bortforklarer endringene. Igjen sitter en ung bloggleser og skjønner ikke hvorfor hun ikke kan få like fet rumpe som SE ved å trene squats med på 2,5 kilo på hver side av vektstanga?”
      “For det tredje er denne måten å namedroppe operasjoner på, en måte å normalisere plastisk kirurgi. «Da jeg opererte nesa forrige gang tok jeg fett fra magen min inn i leppene? ? blir presentert like hverdagslig som «da jeg gikk og kjøpte meg kaffe fikk jeg H-melk i, jeg skal jo liksom være veganer av og til, men melk er jo så godt da».”
      Alle må gå inn på Bloggomtoppbloggere og lese dette innlegget, seriøst….

    8. Du vet at du sitter på en rådyr designersofa? Men du, hvorfor må du leke at du er glamstjerne på alle bildene? Rosabloggere er jo ikke det.

    9. Du ødelegger en kjole, også synes du det er så flott av deg å ikke stille noen krav til han som har laget kjolen? For et menneske.

    10. Ganske smålig av deg å ikke erstatte kjolen som ble ødelagt når du lånte den. Uavhengig av hvem som ødela den så var det du som lånte den og du er da ansvarlig for kjolen når den er i din varetekt. Ta ansvar, voks opp, erstatt kjolen og be om unskyldning for at du drar en hardarbeidende kunstner til forliksrådet. Skal du gå rundt med en tatovering med ordet “forbilde” på hånda di så får du faen meg sørge for å være et også ikke prøve å snike deg unna ansvaret som en eller annen ussel taper når noe har gått galt.

    11. Du ødelegger en kjole og nekter å betale fordi? Du tjener jo helt insane mye, så det kan da umulig stå på det? Jeg er kjendis og må få ting gratis. Hvem faen tror du at du er

    12. “Om jeg taper, må jeg betale masse penger” – Om du ramponerer noe til en verdi av 90.000 kr er det helt normalt at man må erstatte det. Du burde derimot skjemmes over det faktum at til tross for din inntekt, og gratis lån av kjole, må dras inn i forliksrådet for at du skal erstatte kjolen du ødela. Hadde dette vært gjort rett, skulle du vært avkrevd for totalsummen av kjolen, ikke bare deler av summen.

    13. Herregud så smålig av deg å ikke ville betale mer enn 5000 kr i erstatning for en kjole til 90.000kr som du fikk låne GRATIS.. Det er bare ikke innafor, og helt ekstremt respektløst. Håper ingen designere vil låne bort noe til deg i fremtiden…

    14. Prisen på kjolen (90 000kr) er prisen personen som har laget kjolen har satt. Det er produsenten som bestemmer dette, på samme måte som at prisen på din iPhone er 12000kr, også en pris som er dratt ut av luften. Tiden brukt på design av selve kjolen, produksjon og materialer samt det at man faktisk skal tjene penger på produktet gjør at denne prisen mest sannsynlig ligger ca rundt der den burde ligge, en slik kjole er ikke produsert på fem minutter.
      Det er også håpløst arrogant av deg å si noe slikt, da du selv er skyldig i lignende prissetting. Du anslår at verdien av “reklamen” for kjolen er verdt 50000kr og bruker dette som argument i saken, dette er da også en pris dratt ut av løse luften, eller rettere sagt, dratt ut av ræva di. Personen som har laget denne kjolen har brukt adskillig flere timer, hjerneceller og penger på å produsere den enn det du bruker på å produsere dette ubrukelige søppelet av en blogg.
      Det er nå en gang sånn at denne reklamen skulle uansett designeren få gratis. Du kan ikke komme slengende med verdien av publisiteten i etterkant fordi du har vært skjødesløs og levert kjolen tilbake i en annen stand enn det som på forhånd var avtalt. Det er sånn små barn oppfører seg når de ødlegger hverandres leker og foreldrene deres må betale regninga. Voks opp.
      Gjør opp for deg slik vi andre ærlige og redelige mennesker gjør, vær et forbilde.

    15. Blir så flau når voksne mennesker kommenterer slike ting som de gjør her inne. Du fortjener ikke den dritten slengt på deg! Du virker som et så klokt og godhjertet menneske. Håper du ikke tar til deg hatet. Du er bra nok uansett hva andre måtte mene!

    16. Jeg leser aldri kommentarfeltet ditt, men herregud så ufine mange folk er! Jeg blir helt satt ut av at mennesker klarer å sitte i stua si bak skjermen og skrive ting som “Jeg har lyst til å suge de store plast puppene dine, og gi deg en underlivs behandling..” uten at innlegget ditt i det hele tatt er rettet mot noen av delene. Wow, vi er en håpløs gjeng!
      Forresten, håper det gikk bra på forliksrådet. Uten å vite så mye om saken, er jeg enig i at 90 000 kr er drøyt å betale for en kjole, men synes også du må erstatte det økonomiske tapet av den ødelagte kjolen. Jeg kan tenke meg at dere kommer frem til en sum basert på kostnad for materiale og tid det tar å fikse den igjen, som mest sannsynlig vil være hvertfall 1/10 av kravet.
      Stå på! Og jeg håper virkelig du klarer å lukke øynene for usaklige og ekle kommentarer, for det fortjener du ikke å få slengt etter deg.

    17. Hvordan vet alle så mye om denne ‘kjolesaken’? Aldri hørt om det før, men alle her har jo så mye detaljer. Er det fordi dere kjenner den andre parten eller er det en artikkel eller noe om det? Isåfall, link?? Ble innmari nysgjerrig nå merka jeg, haha.

    18. En slik kjole kan sammenlignes med et hvilket som helst annet kunstprodukt laget av en profesjonell kunstner. Det er ikke amatøreri, men ekte vare, basert på utdannelse, kunnskaper, talent og ferdigheter, og skal behandles deretter. Prisen på en slik kjole eller et maleri er det kunstneren som fastsetter. Punktum. Å påstå at de 90.000,- er tatt ut av løse luften, viser bare kunnskapsløshet.

    19. I serien din fremstod du som svært usympatisk, sur (på en måte som ikke kan bortforklares med dialekten din) og selvopptatt, og jeg føler at hele denne kjolesaken egentlig bekrefter det. Du gjør ikke noe bedre figur ved å være uærlig og selvmotsigende i flere innlegg. Jeg har lest deg i mange, mange år, og har frem til det siste året hatt sansen for deg, men både serien din og en rekke blogginnlegg, og nå også dette, gjør at du har mistet all autentisitet.

    20. NN: Det er både sant, og ikke sant. Det er strengt tatt markedet som bestemmer hva noe er verdt når det kommer til kunst? Sant, om en kunstner priser verkene sine for 200 000 kr, men ingen vil kjøpe dem for det, er de strengt tatt verdt 200 000 kr?

      Jeg synes dessuten det er ekstremt rart å eie noe til den prislappen uten å forsikre det, når man på toppen av det hele låner det ut til eventer der folk er fulle (noe jeg ikke var), det er masse kaos og generelt sett stor fare for at noe kan skje. Hadde jeg vært han ville jeg for det første opplyst om verdi (skjedde aldri – da hadde jeg aldri lånt den) men også opplyst om at den ikke var forsikret. Da hadde jeg i alle fall aldri lånt den!

      La oss si at BMW låner ut en bil til et event der rally-sjåfører skal kjøre. Bare et eksempel. Om en fører der kræsjer er det ikke slik at han må betale flere millioner til BMW, de skal ha forsikring når det innebærer en viss risiko for at noe kan skje.

      Det er forøvrig ikke en totalt ødelagt kjole, det er snakk om at en liten bit (15-20 cm etterslep) har blitt slitt av, da kjolen ble tråkket på av mange på rød løper. Jeg dro hjem da dette skjedde for å ikke påføre ekstra skade på kjolen. Jeg prøvde forøvrig å bytte til en annen kjole rett før, da jeg skjønte at det neppe kom til å gå (den var i dårlig stand). Og det må jeg betale 90 000 kr for? Jeg har til og med tatt vare på det som ble revet av. Lang historie. Vi får bare vente på dommen 🙂

    21. Oda: Det med kjolen har du rett til å mene hva du vil om. Du vet jo ingenting om saken, og vi får bare vente på dom så får vi se. Jeg har forklart litt oppigjennom kommentarene om du skulle lure litt ekstra 🙂

      Angående serien, så får du også ha din mening der. Det gjør meg litt trist, for jeg trodde det kom frem i serien at jeg var / er psykisk syk, og da medfører det dessverre for veldig mange å ikke være så sprudlende til enhver tid. Det at jeg virker selvopptatt er jo fordi det er min serie der ingen av de andre karakterene ønsket å ha deres historie i fokus. Det vil bli annerledes fremover.

    22. Skjemmes virkelig på vegne av menneskeheten når jeg leser gjennom kommentarene under her. At dere tragiske mennesker tror dere har rettigheter til å blande dere inn og kommentere så spydig til andre mennesker, gjør meg fysisk dårlig. Karma kommer til dere en dag, å det er så utrolig fortjent!!!
      Sophie, du virker som ei helt nydelig jente! Håper du har det fint, å at du ikke lar disse nedlatende menneskene ødelegge for deg. Stå på! Å håper saken går bra for deg<3

    23. Silje: Tusen takk skal du ha <3 Og jeg er enig… Det påvirker humøret, jeg skal ikke lyve. Jeg ringte faren min i går og gråt masse, men det var en fin støtte å prate med han. Han var jo med meg i forliksrådet og vet om alt, så der fikk jeg god trøst. takk skal du ha <3

    24. Det jeg synes er mye verre enn hvilke valg enkelte tar om sin egen kropp, som å operere seg, er jo faktisk klesstørrelsene i enkelte butikker som blir mindre for hvert år som går. Man bør kunne forvente at kleskjedene representerer naturlige kroppsstørrelser, noe de helt sikkert mener at de gjør. Horribelt!
      Bryr meg ikke om hvordan Sophie Elise eller noen andres kropp ser ut, men når butikkene ber meg gå opp en til to størrelser siden i fjor når jeg trener ofte og jevnlig og lever med et bra kosthold kontinuerlig, da får jeg ikke lyst til å kjøpe mer klær en absolutt nødvendig. Magen min er flatere enn noensinne, og generelt strammere, bortsett fra da jeg nærmest var anorektisk for 8 år siden. Det forholdet jeg da hadde til mat hadde heller ikke noe med andres kropper å gjøre. Det var kommentarer fra andre mennesker om min kropp, som har satt seg fast, som flere her gjør mot Sophie Elise.
      Nå er jeg snart 29 år og har et veldig bra forhold til min egen kropp, først i en alder av 25 lærte jeg meg å akseptere den fullt og helt. Jeg har trent og spist meg til en fin kropp og trives godt i den, noe som nok er lett å se, jeg har et godt selvbilde og selvtillit. Likevel synes jeg altså det er ubehagelig å se størrelser i butikkene, mens Sophie Elises og andres kropper, opererte eller ikke, påvirker meg absolutt ikke.

    25. Kommentaren min skulle egentlig være på det innlegget om hvordan du hadde forandret deg fra du var 19 år og frem til nå, det som ble lagt ut for noen dager siden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg