min dag i bilder

Reklame | annonselenke

Jeg tenkte å kjøre et klassisk innlegg med “min dag i bilder”. Dagen startet slik den alltid gjør, jeg skriver hver morgen fra 07:00-09:00 for å bli ferdig med manuset til boken. Samboeren drar tidlig på skolen og blir der hele dagen, da har jeg leiligheten for meg selv og kan skrive. Deilig. Etter det dro jeg innom en tilfeldig frisør i nabolaget for å få vasket og fønet håret. Siden jeg fikk extensions kan jeg telle på to hender hvor mange ganger jeg har vasket håret selv, altså siden november i fjor. Kanskje litt merkelig prioritering mener noen, men da kan jeg jobbe samtidig, håret holder seg fint lengre og jeg blir fornøyd.

Slik ser det ut når jeg jobber med boken. Jeg har to word-dokument oppe samtidig, det ene inneholder første utkast og notater fra redaktøren min på siden, det andre er andre utkast som jeg jobber med nå utifra hans notater. Det er muligens litt som å skrive eksamen kan jeg tenke meg, bare over en lengre periode. Vi har akkurat landet på tittel, og det blir ikke “forelska” som jeg hadde som arbeidstittel. Jeg vil likevel holde meg på F, siden den forrige het “Forbilde”.


Vi fortsetter å holde oss på F, hehe. I formiddag møtte jeg Fanny hjemme hos henne, long time no see. For et par dager siden fikk jeg en ide, så jeg måtte tekste henne å høre hva hun syntes. Hun likte tanken min, og i dag møttes vi for å diskutere videre. Spennende, jeg håper vi får det til! Og da skal selvfølgelig dere bli tatt med i prosessen. Jeg fikk i tillegg gleden av å høre et par låter hun har laget men enda ikke gitt ut, de var så bra. Den ene nynner jeg på hele tiden, og jeg håper hun gir dem ut innen en snar fremtid.


Tskjorte HER – bukse Carlings. 

Hun fikk høre noen låter jeg har skrevet også, men ikke gitt ut. Det er deilig å få input fra musikalske venninner, selv om jeg sitter med høy puls og er nervøs når dommen skal falle. Slik er det alltid, om så jeg skal spille av en låt, vise noe fra serien min eller la noen lese i boken. Hun likte låtene, men hva annet skal hun liksom si? Haha. Jeg stoler på hennes tilbakemeldinger da, hun hadde flere bra tanker.

Vel hjemme skulle jeg egentlig bli med Kasper på trening slik at han kunne tvinge meg i gang. Jeg har endelig sagt meg opp fra Elixia siden jeg aldri trener der, og vil heller begynne på Bare Trening som koster mye mindre – og så har jeg jo PT i tillegg. Uansett, vi dro aldri på trening men endte opp i sengen med Charlie. Det hørtes kanskje seksuelt ut, det var det ikke. Haha. Kunne aldri gjort noe sånt foran hunden min.. Charlie og Kasper har endelig blitt venner forresten. Trikset? La de være alene, uten meg som forstyrrer. Da gikk alt av seg selv etterpå. Jeg får helt sykt lyst på barn når jeg ser Kasper leke med Charlie. 

Litt lesing har det også blitt. Denne boken er fantastisk – jeg har lært så mye spennende! Det var som om en helt ny verden åpnet seg, og jeg innser mer og mer viktigheten av å ta vare på alt i naturen. Fra små biller til trær og elefanter, alle spiller en viktig rolle for kloden vår. Anbefales, den er veldig lettlest! 

Jeg endte opp med å trene på gulvet hjemmet, blant annet ved hjelp av disse vektene (5 kg). Jeg kjører i tillegg med mini-bands og ankelvekter når jeg er hjemme for meg selv. Dette gjorde jeg da Kasper mediterte. Jeg er forresten skikkelig stolt for at han oppriktig setter seg inn i mindfullness og flere aspekter ved psykologi, siden det er det han brenner for og studerer. Det motiverer meg også!

På kvelden har vi – som dere vet – spist pizza, i tillegg til å se på Westworld. Beklager at bildet er rett fra google, men fristet ikke å ta bilder når man ser på en serie hvor man må følge med hvert eneste millisekund. Jeg synes sesong 2 er litt vanskelig å forstå, er noen enige med meg..? Selv om det tok seg veldig opp etter episode to.Det kan være jeg ikke henger helt med fordi jeg har glemt deler av første sesong, så jeg vurderer å se den.. Igjen. I fjor ønsket jeg å starte en westworld-kollokvie med venner men ingen var med, så om noen melder seg.. Jeg er her! Tror jeg vil trenge det. 

29 kommentarer
    1. Kan egentlig se for meg at du har lest denne allerede, men Bienes Historie av Maja Lunde er en bok jeg setter veldig pris på, og som jeg mest sannsynlig kommer til å lese flere ganger. Når jeg ser hvilke bøker du liker tenker jeg automatisk på denne, håper du vil prøve 🙂

    2. Bra innlegg. Men lurer på om du angrer på at du har tatt så mye botox at du nesten ikke klarer og åpne øynene? Øyelokkene dine ser utrolig «stramme» ut

    3. Tenkte akkurat det samme ang Westworld, men så leste jeg en Season 1 recap, og da ga alt mening igjen 😅👌

    4. HAHAH å herregud. Skumleste det du hadde skrevet og leste feil på “ankelvekter”. Det jeg leste? Analvekter…

    5. For lenge siden reiste du mye (blant annet Moskva) og filmet noe. Hva var det og har det kommet ut? :)💜

    6. Jeg kjenner ikke engang igjen øynene dine eller ansiktet ditt :(… Savner gamle unge Sophie! Fra en leser side så virker du bare mer og mer ulik den jeg leste om… Det begynner å bli ganske mye greier i fjeset nå.

    7. Det over virket kanskje litt frekt, sorry! Jeg bare håper du ikke gjør så mye du angrer for det er vanskelig å snu om. Og håper såklart du har det bra!

    8. Hei,
      jeg syntes sesong 1 av Westworld var litt boring. Mye gjentakelser og hopping i tid – og lange episoder. Men, før sesong 2 kom nå så jeg opp igjen de 2 siste episodene fra sesong 1 rett etter hverandre og da ble det plutselig mer spennende. Også begynte jeg å tenke på at forvirringen med tidshopp og gjentakelser er jo det karakterene i serien selv føler? De gjør det samme om igjen og har minner som ligger gjemt fordi de har blitt slettet i historien deres. Jeg føler at det hadde vært så spennende å analysere og snakke om episodene 😀
      Ellers har også begynt å se på Second Wives club på sumo. Meen, kan også anbefale Killing Eve på HBOnordic og Good Behaviour på sumo 🙂 Heh, man kan like mye forskjellig rart gitt :p

    9. Kjenner at magesekken min vrir seg på dine vegne, tenk at du sitter å skriver bøker i word.. 🙁 Det er så utrolig “utdatert” og formateringen er helt grusom å forholde seg til. Hvis du skal skrive bøker, så vil jeg anbefale deg LaTeX, enkelt å bruke og du slipper formateringsproblemer.
      Ellers syntes jeg det er utrolig spennende at du fortsetter å skrive bøker. Stå på, du er flink!

    10. Hei! Jeg er også helt helta på Westworld, og følte akkurat det samme når jeg skulle starte på sesong to. Anbefaler å søke opp «westworld season 1 explanation» på youtube, så er du fort med i loopen igjen.

    11. Jeg er gjerne med på Westworld kollokvie! Det er helt utrolig hvor mye forskjellig folk oppfatter og får ut av den serien!
      Og masse lykke til med å ta av reguleringen, følelsen er helt utrolig 🙂

    12. Ah, ja gjenkjenner meg i westworld. Elsker serien, men blir bare mer og mer forvirret. Heldigvis kommer det innimellom litt mer hint og forståelse, tror jeg selv må se sesong 1 igjen, men kanskje etter sesong 2 for å forstå mer. Westworld kollokvie hadde vært noe, haha! Ha en fin dag! 🙂

    13. Tenker jeg skal spare opp noen episoder av westworld og binge det, men før det se en recap så jeg er up to date. Men likte sesong 1 veldig godt selv om jeg ble forvirra, så kanskje jeg burde se den igjen haha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg