sånn holder jeg på hver dag

Reklame | reklamelenker

Merker man at jeg liker meg selv best i profil? Haha. I går fikk jeg sikkert fem kommentarer på sosiale medier om hvor stort hode jeg har. Takk, jeg vet. Det er jo ment som en fornærmelse men jeg synes det er fantastisk. Ligner på en alien-bratz. 

En annen liten fakta om meg: da jeg var yngre sa alltid mamma “du må gå med håret oppsatt å vise den lange halsen din!” og jeg bare “what the fuck”. Det er den dag i dag også noe av det jeg får mest fæle kommentarer på, men liker best selv. Mødre har som regel rett.

Uansett, jeg hadde så lyst til å ta fine antrekksbilder for dere i dag. Men det var overskyet, blåste og begynte å regne midt i alt. På bildene over er jeg flau fordi en nabo går forbi med Kiwi-posene sine og stirret. 


Skjørt HER – Solbriller HER – tskjorte HER – belte Gucci HER 💕

Nå vel. Sånn her ser jeg ut i dag! I alle fall tidligere på dagen, da det var finere vær. Jeg er ikke så veldig glad i skjørt egentlig, men dette likte jeg godt. Det var ikke så.. stivt? Sånt er viktig for meg, jeg takler ikke stive jeans, og de aller fleste er jo det.  Derfor går jeg nesten aldri med det. 

Forresten, hver eneste dag i to uker har jeg hatt nedtelling for alle rundt meg – “nå er det bare åtte dager til jeg får av reguleringen!” og så neste dag: “nå er det bare en uke igjen!” og sånn har jeg holdt på, folk rundt meg holder på å bli gærne. Sist i sta sa jeg til Kasper, “nå er det bare tre dager til jeg får av reguleringen” og han bare “JEG VET 😩😩”. Haha. Men HALLO? Hvor sykt er ikke det. Jeg kunne begynt å gråte av glede. Dere som har hatt regulering, hvordan føltes det når man fikk den av? Godt, rart? Vondt? Halleluja? 

42 kommentarer
    1. Hadde regulering i to år, og når jeg fikk den av gikk jeg rundt og tok på tennene med tunga fordi de var så sykt glatte haha! Og så følte jeg meg fin og gliste hele tiden. Gled deg!

    2. Trist å se hvordan du i så ung alder har ødelagt deg selv helt, null mimikk igjen i ansiktet, kom tydelig fram i serien din… yikes. Ser ut som du er nærmere 40 enn 20

    3. Etter jeg tok av min etter to år… Gud som jeg gledet meg! Men når jeg fikk den av så var det bare helt merkelig haha. Kjente ikke meg selv igjen, tror jeg bare måtte bli vandt med det. I tillegg så blir man jo helt galen når noe er forandret i munnen, tok tid å venne seg til. Men alt i alt! Det var deilig, følte meg ikke flau for å smile og kunne slutte å ha hånda foran munnen mens jeg lo 😀

    4. Noen mennesker vil bare akseptere andre om de passer inn i sin egen boks 😒 Er så godt du går din egen vei! Du ser bra ut! 😃
      Jeg gikk med regulering hele ungdomstiden min, og det var SÅ deilig å få den av.. Men husker enda hvor rart det var, jeg hadde lagt til meg noen vaner pga reguleringen 🙈

    5. Da jeg fikk av reguleringen på ungdomsskolen så endte det med at jeg smilte hele tiden skikkelig stort, og klarte ikke slitte å slikke med over tennene eller å se meg i speilet 😅 no shame

    6. Kan si meg enig med flere her – GLED deg
      Det er både deilig og rart, men du vil definitivt føle deg bedre uten. <3

    7. Det føles ut som om du har laaaaaaange tenner, og at leppene er for store/lange fordi de har «mindre å dekke.» veldig morsomt, men det går over etter et par dager;)

    8. Vi snakker om tenner og regulering her,men folk må kommentere rompa og fremtoningen hennes
      Lmao
      Du ser flott ut Sophie – uansett hva du har fikset på, så er det fortsatt deg. <3

    9. Hahah! Jeg fikk også høre det av mamma, få håret opp, vis den lange halsen. Forresten så digger jeg hodet ditt samma om det er stort eller lite… Hva er egentlig normalt!? Haha.

    10. Jeg har ganske små tenner i utgangspunktet, men når jeg fikk av reguleringen kjente jeg meg som en kanin! Men den gikk heldigvis over etter et par dager. Mens jeg hadde reguleringen brukte jeg også å “skjule” reguleringen mens jeg lo, (noe som så jævli dumt ut), mendet gikk også over når jeg fikk den av – og jeg syns også det er fint når folk tør å le ordentlig og vise tennene, istedenfor å holde leppa over hvis du skjønner?

    11. Det føltes helt utrolig merkelig å få av regulering! Veldig bra, men tennene føltes skikkelig glatte og rare. Man blir veldig vant til å ha noe mellom leppene og tennene liksom, haha. Det var ekkelt å få den av på grunn av sånn “brekkende” lyd og følelse, men absolutt ikke vondt 🙂

    12. Det er så rart hva folk får seg til å si. Jeg har fulgt deg en god stund nå, og har aldri tenkt over om hodet ditt er “for stort” eller halsen “for lang”. For en tåpelig ting å henge seg opp i … Jeg synes du er ei vakker jente uansett om du har kviser, sminke eller ikke sminke, fillers, parykk eller ikke parykk. Elsker når du tør å fronte denne digitale verden careless og sminkefri!
      Sender med litt love og gode tanker <3

    13. Du har en nydelig profil, så skjønner du liker å ta bilde av den! Fin hals har du og;) skjønner ikke hva du mener med stort hode da…syns det ser ganske normalt ut jeg! Fin er du:)

    14. Det eneste som slår følelsen av å ta av reguleringen var å bli ferdig med å presse ut ungen min etter to døgn med slit😂 Haha
      Jeg vil aldri glemme den dagen jeg tok av reguleringen, det var så utrolig deilig! Gled deg😊❤️ Var ikke vondt heller, den gikk av lett som en plett. Følte jeg hadde litt store tenner etterpå bare, men det var bare fordi jeg var så vant til reguleringen.
      Og stort hode? Hva er det med folk? 😂 Du er kjempevakker! Folk kan ta seg en jævla bolle.

    15. hehe her er det jammen mange missunlige jenter, skjønner du har hatt kommentarfeltet stengt, om du liker å ta bilder av kroppen din så gjør du det 🙂 stå på! og selv uten stive jeans på bildene er det andre ting som ble stivt i kulda ser jeg, keep it up

    16. ^ Det er disse kåte grisene du appellerer til med de lettkledde bildene dine, men det vet du vel. Sikkert fornøyd med å være runkemateriale i mange norske gutter og menns hjem, samtidig som du skaper kroppspress for jenter.

    17. Jeg får så vondt av folk som må kommentere en kvinnes utseende på et innlegg som handler om tenner og regulering. Kan kvinner aldri få være i fred? Er det helt umulig å ikke slenge dritt eller trykke ned en dames utseende i en setting som ikke handler en dritt om det?
      Jeg bøyer meg så sjukt i støvet for deg Sophie Elise. Vi kvinner må desverre alltid møtes av folk som skal snakke oss ned ved en hver annledning! Du er desverre bare ekstra disponert for det. Du er en foregangskvinne som står i det og krever å bli tatt seriøst. Hvordan du ser ut har ingen verdens ting med hvor bra, klok, inspirerende, kreativ, empatisk og varm du er. (Jeg skulle trykke send men så fikk jeg behov for å klarere at det ikke betyr at du ikke er vakker. Og det er så trist i seg selv at man må spesifisere det, fordi det ofte sees på som en motsetning.. for et samfunn ) <3

    18. Hei og god kveld! Jeg fulgte deg sporadisk da du var yngre. Første gangen jeg klikket meg inn var det fordi en venninne av meg skulle vise meg en “rosablogger til å le av”. Jeg kan ærlig innrømme at jeg klikket meg inn på bloggen din videre litt for å se dette rosa-opplegget som var så fjernt fra meg som overhodet mulig. Jeg fant ingen interesse i bloggen din, og sluttet å klikke meg inn. Men plutselig flere år senere, registrerer jeg at du er på topplista og klikker meg inn igjen for å se hvordan det står til liksom, hehe.
      Da var det jo en helt ny person bak bloggen, og jeg har nå vært fast følger i 2-3 år (første gang jeg ble oppmerksom på deg var vel i 2011). Jeg har selv vokst mye på disse årene, ikke minst opplevd mye jeg helst aldri skulle ha opplevd, og akkurat der treffer du meg.
      Jeg er kritisk til bloggere, og jeg har selv kritisert din dobbeltmoral ovenfor visse temaer. Det er mye du kan kritiseres for, men det er en ting jeg har lyst til å hylle deg for, og det er din åpenhet. Det er mange der ute som mener at du spyr ut av deg diagnoser og selvmedlidenhet. Jeg er for kritikk av bloggere og virksomheten, men der setter jeg et stopp for min egen del. Man diskuterer ikke andres psyke, kjent fjes eller ei.
      Det jeg liker med deg, er at du setter et fjes til det VELDIG mange sliter med i hverdagen. Jeg fikk med meg mange episoder av serien din, og jeg kjente meg igjen i så mye. Ikke bare ting du sier og gjør, men blikkene dine, kroppsspråket osv. Du setter ord på de tingene mange tror er “rare” men som egentlig er ganske normalt. Som f.eks det med at du har venner og bekjente i tankene hele tiden, men sjeldent sender dem en melding. Akkurat sånn er jeg også. Jeg tenker hver dag at jeg burde sende en melding, men det ender alltid med at de sender melding først etter alt for lang tid. Alle slike småting greier du å sette ord på og vise frem. Det var mye i serien din som ble diskutert, jeg satt på sidelinjen og tenkte, “sånn hadde jeg også gjort”. Jeg betviler ikke at du sliter eller har slitt, men du har vist frem øyeblikk i serien din som viser den usikre siden av deg selv og som appelerer til folk flest. Du snakker høyt om ting som den vanlige personen i gata sliter med hver dag, og du får folk til å kjenne seg igjen. Du viser at disse følelsene ikke er unormale, og du gjør en god jobb! Fortsett slik!
      Ønsker deg masse lykke til videre! Hilsen bloggkritikeren, som fortsatt er kritisk, men digger deg for det 🙂

    19. Linda, tipper det er meg du sikter til ang utsendet bla bla, men de enneste som har snakket negativt om utsendet til SE her ser ut til å være nedverdigede jenter/kvinner

    20. Gled deg! Noe av det beste med å fjerne den for meg var å kjenne hvor god plass jeg hadde i munnen? Med regulering føler man at det er så fullt i munnen og det skapte mye ubehag hos meg. Jeg har også slitt en del med kjeven, av andre årsaker enn deg. Jeg får kjevelåsning pga stress og angst, tunga mi blir også ubehagelig pga dette. Den kjennes for stor ut? Men etter jeg fjernet reguleringen har det lettet veldig på anspentheten i kjeven fordi det påvirkes mye av å ha regulering som tar opp mye plass så man må tilpasse kjeven hele tiden også. Det vil nok lette en del på dette for deg også håper jeg 🙂

    21. Halleluja!😍 Veldig uvandt med glatte tenner, så leppene seilet avgårde!
      Du er så flott, Sophie! Med stort hode og lang hals, ting folk bare dikter opp fordi de tror de selv føler seg bedre.
      Stå på! You rock!

    22. Bare ett innlegg igjen 🙁 Så utrolig kjedelig og klikke seg inn her når det aldri er oppdateringer.. Gjør liksom ikke opp at du poster 3 innlegg en søndag du kjeder deg når du poster ett eller ingen innlegg resten av dagene i uka. Kjipt at bloggen ser ut til å komme i siste rekke for deg nå, men skjønner det jo samtidig..

    23. Jon, jeg siktet ikke til deg. Jeg snakker om en helhetsopplevelse av at hver gang Sophie Elise sier noe så benytter noen seg av muligheten til å kommentere fullstendig irrelevante ting. Og jeg har på ingen måte et bilde av at det bare er menn.
      At kvinner konstant skal bli kritisert på sitt utseende samme hva søren de snakker om handler om det samfunnet vi lever i der en kvinne ovjektivitseres og dømmes på bakgrunn av utseende uansett hvor smart og reflektert hun er, slik som Sophie Elise. Det er andre kvinner og det er andre menn som utfører denne kritikken men det er søren meg nesten alltid en kvinne som står på andre siden og er mottager.

    24. å få er reguleringen er syykt rart, liksom tennene dine er så «frie» haha. først føles det litt ut som om noe mangler og det er mye mer uvant enn man skulle trodd, men så går det jo over etterhvert! 🙂
      digger antrekket btw og ja, bra at du selv et stolt over og fornøyd med ting selvom folk er litt teite.

    25. Jeg gledet meg ekstremt mye til å ta av reguleringen, men når jeg så meg i speilet etter de var ferdige syntes jeg det så helt grusomt ut, hadde lyst til å sette reguleringen rett på igjen!! Haha,tennene var så sykt store, men de var veldig hvite og det var deilig. Ble heldigvis fort vandt til det. Hadde regulering i ett år og tre måneder.

    26. Føltes ut som tennene var løse de første dagene, men å få av reguleringen var så sykt godt! Tennene føles sykt glatte så jeg tok på de med tunga hele tiden.
      Fint antrekk forresten! Du kler rødt veldig bra!!

    27. Føltes godt å få av reguleringen sånn med tanke på å skli tungen bortover tennene (haha). jeg hadde regulering til og fra i 7 år. Men jeg fikk aldri oppleve det alle andre rundt meg på den tiden fikk, nemlig å ha fine tenner når reguleringsperioden var over. Det var jo DET alle gledet seg mest til. Men jeg brukte regulering bare for å flytte hele tannraden et hakk til siden for å kunne putte på en uekte fortann på den tannen ved siden av fortannen. Og det var fordi da jeg var yngre og skulle operere vekk en jeksel, og da de hadde meg i narkose fjernet de like godt den ene fortannen min for å komme til bedre til jekselen, fordi de trodde det var en fortann som skulle ut uansett, og at jeg skulle få igjen den “voksne” fortannen. Men det var den “voksne” fortannen de fjernet. Jeg har alltid hatet tennene mine etter dette, og er ganske forbanna på hele greia. Hadde jeg hatt råd hadde jeg trukket alle tennene og skrudd inn nye. Det ble en lang fortelling, haha. Kos deg med å få av reguleringen! <3

    28. Du er sykt heldig med Kasper. Minner meg så sykt om min første kjærlighet. Ble aldri et seriøst forhold siden han ikke kunne leve som åpen homofil….
      Litt sjalu, men utrolig glad på deres vegne! HAHA

    29. Hei igjen,
      Tusen takk for raskt svar og super hjelp. Jeg gleder meg til konsultasjonen nå.
      Men du: kunne du slettet etternavnet mitt i den forrige kommentaren evt. hele kommentaren?

    30. Det er sykt deilig å få av reguleringen, og ikke noe vondt i det hele tatt! Skjønner godt at du teller ned til den dagen 🙂 I tillegg så lurer jeg på om de bleker tennene når du har tatt den av, for jeg fikk i alle fall så hvite tenner at de nesten var blå etter jeg hadde vært hos reguleringstannlegen og fått tatt den av 😀

    31. Å få av reguleringa er helt fantastisk!! Jeg kjente på tennene mine med tunga til jeg ble helt sår, haha. På ett vis føles det nesten som om alle tennene er løse? De blir så glatte og fine. Jeg følte mine var litt gule med en gang, men det gikk bort når jeg pusset de.
      TIPS: Dersom du får bøyle du helst skal bruke, bruk den! Du tenker kanskje ”ja skal seff det”, men det er lett å skli ut og det er kjempedumt. Min bøyle passer ikke lenger engang, så mye har tennene flyttet på seg fordi jeg har vært sløv 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg