da jeg reiste jorden rundt med en hemmelig gjeng

Jeg fant et minnekort fra i fjor hjemme hos mamma og pappa nå. Der lå det blant annet en hel haug av bilder fra da jeg reiste jorden rundt i fjor! Det har jeg fortalt deres vært lite om, grunnet at jeg spilte inn et tv-program som ikke kommer før til høsten. Jeg fikk oppleve et nytt land hver dag.. På bildene under ser dere Thailand og Kirgisistan! Sistenevnte var virkelig helt sinnsykt, både naturen og kulturen som var noe helt annet enn jeg hadde forventet meg (det er det landet som er mest kjent for konekidnapping). Om du ikke vet hva det er, google it! Det er helt sjuuukt. 

Jeg hadde en lang periode uten motivasjon til blogging fordi jeg aldri fikk helt til med bilder. Uansett hvor dyrt kamera jeg kjøpte eller hvor mye jeg lærte om innstillinger ble det aldri bra nok. Etter at jeg kjøpte Lightroom for et par måneder siden har jeg fått en helt ny forståelse for etterbehandling av bilder, og jeg elsker å sette meg ned med en fersk bunke bilder å fikse på. Når folk sender meg meldinger å spør “hvordan har du redigert det bildet” ligger det som regel ganske lang tid bak, og ethvert bilde er ulikt. Et godt tips er å starte med presets, som man kan kjøpe om man har lightroom. Det er altså ikke bare å legge bildet i en app og putte på et filter. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg