i dag har jeg elsket og hatet

Fem ting jeg har elsket i dag:

♥ Å komme hjem til mamma og pappa. Bare å løpe opp den velkjente trappen som leder inn til stuen hvor jeg alltid blir møtt med kjærlighet og forståelse, uansett hvor trøtt eller sliten jeg er. Her om dagen innså jeg virkelig at mamma og pappa skal dø en dag, og mest sannsynlig før meg – da vil jeg huske mer enn en lukket dør på mitt eget soverom, eller meldinger som ikke ble besvart fordi jeg tar dem for gitt. 

♥ Å sitte på et lite, og egentlig ganske harry gatekjøkken midt mellom Tromsø og Harstad, for å spise “middag” med kjæresten min. Det er når slike hverdagslige og normalt sett kjipe opplevelser blir helt fantastiske, man vet man har funnet rett person. Det var seriøst noe av det hyggeligste jeg har gjort på en stund, og det hadde kun med sidemannen å gjøre.

♥ Julesanger i bilen. Det må da være lov, når det tross alt snaaaaaaart er desember? Favoritten min er Nils Bech – o helga natt. Jeg fikk lyst til å se hele SKAM igjen, scenen med den låta er noe av det vakreste jeg vet om. 

♥ At jeg og lillesøsteren min faktisk kommer godt overens og ligner på hverandre. Vi har aldri hatt sykt nær kontakt, vi har liksom bare eksistert rundt hverandre og snakket når vi “tilfeldigvis” passerer hverandre i huset, eller må sitte rundt middagsbordet. At vi begge nå er voksne, med de samme verdiene er sykt kult.

♥ At vi kjøpte skrapelodd og genuint trodde vi skulle vinne 1 million kroner. Det var deilig med håpet så lenge det varte. 

Fem ting jeg har hatet i dag: 

♥ Reninger. Den eneste grunnen til at jeg skriver dette innlegget er for å overse at jeg egentlig skulle logge inn på nettbanken å bruke penger på ting jeg synes er kjedelig og unødvendig. Som for eksempel en regning jeg glemte å betale sist måned – muligens fordi jeg skrev et innlegg som dette – og nå har jeg fått inkassovarsel og enda mer å betale. Det er så typisk meg, jeg sleper med meg regningene fra sted til sted, og husker aldri på å betale dem. Eller.. overser at jeg må betale dem.

♥ Mørket. Da vi kjørte fra Tromsø var det allerede bekmørkt ute. Klokken 16:00!!!!

♥ Folk på kjøpesentre. Jeg og søsteren min var på “shopping”, og det er virkelig bare.. Ja, jeg vet ikke hva jeg skal si, en hel haug av irriterende folk som tror det er snakk om død og liv for å rekke frem til køen først, bryte seg forbi folk etc. FUCK YOU.

♥ At jeg begynner å få tilbake følelsen i haka, og det klør så sjukt at jeg ikke klarer å konsentrere meg om noe viktig (som f.eks regninger).

♥ MEG SELV!!! Neida, men joda. Nå skal jeg ta tak i ting som er viktig å ta tak i. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg