dette er ikke mobbing, det er viktig

Etter at vi lagde den politiske satire-videoen har det kommet en del reaksjoner, som forventet. Om vi ikke ønsket reaksjoner hadde vi ikke laget videoen, og så enkelt er det. (om du ikke har sett videoen det er snakk om, kan du gjøre det her).

Jeg vil gjerne presisere to ting. Først: jeg har vært delvis politisk aktiv store deler av livet mitt. Først i arbeiderpartiet, så i unge høyre. Jeg har vært på begge sider av skalaen og mener ikke at alle som stemmer FrP er dumme eller teite. Tvert imot, det er fantastisk om man bruker stemmeretten sin, mye heller det enn å ikke bry seg! Dette er ikke en politisk video vi har laget for å nedverdige noens meninger, men heller for å få folk til å føle noe, og så mene noe – altså benytte stemmeretten sin. Jeg personlig stemmer ikke Arbeiderpartiet, jeg ser det er mange som tror vi har laget denne for å fremme andre partier. Slik er det ikke. Hva jeg stemmer holder jeg for meg selv, men det er kanskje åpenbart hva det ikke er, hehe. 

Mange reagerer på at benytter oss av det kjente bildet som viser en død gutt på stranden. Det er drøyt, og det er ubehagelig – noe vi også er klar over. Dette virkemidlet valgte vi å bruke for å virkelig VISE hva politikerne egentlig sier når de legger frem “vi kan ikke bære flyktninger inn til Norge på gullstol”. Ser dette ut som “på gullstol”? Dessuten hadde Per Sandberg (politiker, FrP) hadde på seg en t-skjorte med skriften “good journey” under et landsmøte, midt under den verste flyktningskrisen. Ikke si at han hadde på seg den tilfeldig, for det er det ikke.

 

 

Folk sier det er mobbing. Dette er IKKE mobbing, det er satire og vi sier ifra hva vi mener om et politisk budskap på en morsom, rå og kunstnerisk måte. Sannheten er brutal, deal with it.

Poenget var nemlig at den skal være grotesk og drøy. Det er jo hele poenget! Det finnes nok av flinke unge voksne som skriver politisk korrekte kronikker (og bra er det, heia engasjement!) men når man først har muligheten og midlene til å lage noe litt annerledes, provoserende og morsomt.. Hvorfor ikke? 

Hvor er det mobbing at jeg har på meg et kurs som jeg suger på? Er det ikke mye verre mobbing når gamlingene i kommentarfeltet sier at jeg ser ut som en stygg duckface-hore og at jeg mobber Silvy? Hvor er det mobbing, det vi driver med? Det blir for dumt, og jeg klarer ikke lese kommentarfeltene, rett og slett fordi folk er så teite. Jeg har blitt mobbet ihjel i oppveksten og vet hva forskjellen er på en satire-video som fremmer et politisk budskap, og mobbing. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg