dette må du ha til skolestart!

//annonse

Da jeg gikk på videregående hadde jeg alltid med jeg sminkemappen på skolen – mest fordi jeg alltid prioriterte å sove de 30 minuttene ekstra, og endte opp med å måtte sminke meg på badet så snart vi hadde friminutt, hehe. Jeg vet jeg ikke var den eneste, for ofte sto vi en hel gjeng på skoletoalettet i samme ærend. Jeg tenkte derfor å lage et innlegg med produkter som er perfekt til skoledagen, både som look men også produkter som er grei å ha med seg i vesken!

Jeg har testet disse produktene over tid, enkelte over flere år, og vektlegger spesielt at de skal holde godt igjennom hele dagen og være grei i pris. Enkelte av produktene brukte jeg selv på videregående og kjøpte for egne penger (som jeg ikke akkurat hadde så mye av), og jeg har hatt meg selv på den tiden i bakhodet da jeg testet disse produktene.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

TheBalm Nude Beach viste jeg på mystory her om dagen rett og slett fordi jeg digger den så sykt. Jeg har ikke vært så fan av skyggene til thebalm tidligere, jeg har ikke syntes de er pigmenterte nok og derfor ikke holder seg så lenge som jeg skulle ønsket. Men denne er virkelig annerledes. Inneholder 12 skygger som virkelig fremhever spesielt blå øyne. Paletten er kanskje ikke så enkel å dra med seg over alt, MEN jeg vil likevel inkludere den i innlegget fordi skyggene holder så godt igjennom hele dagen og er derfor perfekt til lange dager. I tillegg trenger du å bruke så lite av hver skygge hver gang du påfører, at en palett holder i evigheter. Sikkert flere år! 

På bildet over bruker jeg Nyx soft matte lip cream i fargen Prague på leppene. 


OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Jeg ble for litt siden “lurt” til å kjøpe en svindyr concealer på Sephora, som jeg egentlig har vært ganske fornøyd med og brukt de siste ukene (det skulle bare mangle, da den kostet over 1000 kr og er nesten tom allerede). Jeg har derfor innbilt meg i det siste at jeg aldri kom til å bli fornøyd med en som kostet mindre, men der tok jeg feil! Da jeg testet Bare Minerals – stroke of light i fargen “Luminos 2” for første gang begynte jeg faktisk å smile, for den er så bra! Herregud, jeg ante ikke at det fantes en concealer som faktisk fukter huden underveis, gir glød OG dekker alt den skal dekke. Dette er min favoritt for hele innlegget, og er verdt hver eneste krone. Om jeg ikke får den sponset mer så kommer jeg til å kjøpe den til jeg dør. 


OLYMPUS DIGITAL CAMERA

https://www.coverbrands.no/highlight-and-contour-pro-palette – denne trenger jeg vel nesten ikke forklare så mye mer om? Jeg har snakket om den hundre ganger før, og den gule fargen er min favoritt – den dekker seriøst mørke ringer under øynene bedre enn noe annet. Jeg bruker ALLTID opp den fargen først, og kunne kjøpt hele paletten kun for den. Ellers digger jeg at den er så kald i nyansene, jeg liker det mye bedre enn varmtonet sminke. 


OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 Milani Conceal perfect 2-in-1 :Om du sliter med uren, rød eller irritert hud, er virkelig dette den perfekte foundation for deg. Akkurat nå er min egen hud inne i en relativt dårlig periode, etter at jeg ble innlagt på sykehus og ikke hadde med meg hudpillene mine gikk det stødig nedover ganske raskt. DA elsker jeg å bruke denne foundationen. Til vanlig synes jeg nesten den er for dekkende, jeg liker at man kan se fregnene mine igjennom. Denne gir en “photo-finish” og kan til og med dekke over tatoveringer, som vist ovenfor. 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Om du har skinnende / oljete hud vil jeg anbefale theBalm sexy mama, et kompakt anti-shine pudder som matter ned huden. Som siste finish på huden anbefaler jeg morphe ultra fine pro setting powder, som holder sminken på plass igjennom hele dagen. Denne er også fin om du har linjer i huden, den jevner generelt sett ut alt. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Brynene mine ser så sykt bra ut om dagen! Jeg har virkelig blitt veldig nøye på dem. Jeg bruker universal brow pencil til å ramme de inn og tegne opp (jeg bruker fargen taupe) og for å highlighte under brynene bruker jeg billion dollar brows duo pencil. Denne bruker jeg også i våtkanten av øynene istedenfor hvit eyeliner. Vet ikke om det er bra eller dårlig for øynene, men det funker! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 Visste du at noe av det som sliter mest på håret til hverdags er å ha det i strikk? Jeg har det i stram hestehale nesten hele tiden, og i alle fall da jeg gikk på skolen. Disse hårstrikkene fra Blax sliter ikke på håret, de river ikke med seg masse hår og lugger ikke. Du tror kanskje ikke det gjør en forskjell, men trust me, it does!


Rabattkode! Koden SESKOLE gir 20% rabatt på all sminke. Gjelder ikke nedsatte varer, NYX, Jeffree Star eller Morphe. 

Dere kan sjekke ut all sminke hos coverbrands HER. De har det største utvalget i Norge, samt gratis frakt, god kundeservice og rask levering ♥ 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg