shopping, skinn og frank ocean

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Som dere kanskje vet har jeg ikke hull i ørene, jeg tåler det ikke og for et par år siden måtte jeg faktisk sy igjen en øreflipp som delte seg i to. Traumatisk. Derfor bruker jeg clip-on øredobber som nesten er helt umulig å få tak i, vanlige klesbutikker har det aldri dessverre. Stylisten min har faktisk laget et par til meg selv ved hjelp av litt klipp og lim, men ellers finnes det alltid mange fine om du kjøper vintage. De jeg har på meg over er fra Robot i Oslo, for eksempel. I dag hadde jeg litt tid til overs mellom ærender og gikk litt rundt i butikker for å se om jeg kunne finne noen flere.. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Og det gjorde jeg! Jeg kjøpte disse fra YSL til bare 400 kr. Det er faktisk et skikkelig “kupp” for det merket, jeg hadde forventet å betale dobbelt minst. Kjøt på MA Vintage! Jeg ble gående rundt i butikken en stund og fant så mye jeg ville ha.. Herregud, jeg kunne sikkert ha lett rundt der i flere timer, over alt hvor jeg snudde meg var det et eller annet jeg ville prøve, kjøpe eller stjele, haha. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Den vesken og de skoene.. Drømmen! Jeg har hatt lyst på den vesken så lenge, men så er jo jeg besatt av Louis Vuitton til den grad at det nesten begynner å bli flaut (soverommet mitt er fullt av vesker derfra). Så jeg kontrollerte meg og tenkte jeg heller kan spare de pengene. Det er mange som stiller spørsmålstegn ved at jeg kjøper skinn, jeg synes ikke det er noe som helst problem så lenge man kjøper brukt. Jeg har kjøpt nye vesker i skinn før, men det kommer aldri til å skje igjen. Å kjøpe brukt er utelukkende positivt for miljøet, som også er mitt hovedfokus når det kommer til dyrevern (lite forurenser mer enn kjøttindustrien, og pels er heller ikke direkte forsvarlig på det området – som er en annen debatt igjen, skinn og kjøtt går hånd i hånd, pels blir enda mer “unødvendig”. OK slutt på verdens lengste parentes). 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mitt enkle antrekk i dag! Det er mange av dere som spør om shortsen. Den er nå snart 6 år gammel, om jeg ikke tar helt feil, og den har heller ingen merkelapp på innsiden. Jeg elsker den! Tror jeg kjøpte den i Hellas på en familieferie.. Toppen er fra Bik Bok! Jeg kjøpte også en helt ubrukt genser fra Kenzo (den henger på veggen inni prøverommet der, grå), den skal dere få se bilde av senere. Litt under 1000 kr kostet den, altså nesten like dyr som en t-skjorte jeg har fra samme merke, kjøpt ny. Nice! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ellers har jeg vært hos hudpleier (aestetic clinic) og tatt spraytan (spraytanhuset). Jeg begynner å bli forkjølet og fryser hele tiden, så i skrivende stund ligger jeg faktisk på varmekablene. Er sommeren allerede over? 

Nå fikk jeg akkurat en melding fra lillesøsteren min som lurte på om vi skal se Frank Ocean live neste helg, på en festival i Göteborg. Hvorfor ikke? Det hadde vært helt magisk! Vi skal sjekke litt på billetter nå og forhåpentligvis er det ledig hotell som passer vår standard (lol). Etter det stikker jeg i et møte 🙂 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg