10 spørsmål og 10 svar

Hva er egenskapen du setter mest pris på ved deg selv? 
At jeg er så uredd. Jeg tør å ta sjanser og om jeg får en mulighet (som føles rett for meg og karrieren min) så tar jeg den, uten å tenke på hva andre kanskje mener. Jeg gir rett og slett ganske faen, på de punktene hvor det er greit å gi faen. Jeg tror ikke jeg får så mange flere muligheter enn andre, men jeg bare griper de jeg får og går inn 100% hver gang. Jeg har gjort mye jeg tenker tilbake på som kleint og unødvendig (for eksempel Masterchef, hehe) og det er noe jeg ikke ville ha gjort om, fordi det ikke får meg noen vei. Så der har jeg absolutt utviklet meg å et par år, jeg tør å si ifra og vet å følge magefølelsen. Noe jeg også setter pris på!

Bade i havet, eller plaske i basseng? 
Jeg er veldig fascinert over og glad i havet og alt livet som finnes der, men samtidig livredd for det. Jeg er ikke redd for hai eller andre fisker, men jeg er redd for å tråkke på noe ubehagelig eller plutselig oppdage Gud vet hva.. Så uten tvil basseng, selv om jeg egentlig ikke er så glad i å bade generelt sett. Jeg har vært på flere ferier til utlandet i år, men faktisk ikke badet en eneste gang, så vidt jeg husker. Jeg holder meg på land.


 

Hvem snakket du med sist på tlf?
Jeg er jo i Paris akkurat nå alene, men i kveld får jeg besøk av en gutt. Som for ærlighetens skyld er en gutt jeg har en greie med, og liker godt. Så vi snakket i telefonen fordi han er i leiligheten min akkurat nå, og måtte huske å ta med et par ting jeg hadde glemt. Speaking of så har jeg kjempenoia for å ha noen i leiligheten min når jeg ikke er der, håper jeg har klart å gjemme alle spor for hvor jævlig jeg faktisk er, hehe. 

Hvor mange puter har du i sengen? 
6! Men jeg har kun en pute jeg faktisk bruker, de andre liker jeg ikke. Så de står egentlig kun der til pynt, eller fordi jeg ikke har noen andre steder å legge dem. 

Foretrekker du å ringe eller sende sms? 
Jeg liker i teorien best å sende meldinger, men jeg får alltid en bedre følelse inni meg av å snakke i telefonen. Man får frem poenget sitt på en bedre måte, bedre flyt i samtalen, man kan sitte igjen med noe etterpå, osv osv. Men jeg ender alltid opp med å sende melding likevel, og er ikke den type person som snakker i timevis med venninner. Jeg og Joakim snakker for eksempel helt EKSTREMT mye over melding, og om det går en halv dag uten å høre fra han blir jeg nesten bekymret, så glad er jeg altså i det mennesket.

Hvilken dessert er din avoritt?
Jeg er som nevnt tidligere avhengig av Creme Brulee (og klarte sikkert ikke skrive det riktig nå engang?), men det som er så rart, jeg liker ikke topplokket på den desserten, kun innholdet. Jeg spiser det cirka hver dag. Nå må jeg jammen ut å spise det en gang til, lol. Brownies og is er jo den soleklare favoritten igjennom mange år, så når min rare avhengighet for Creme Brule (?) går over, så er nok dette klassikeren.

Hva er planen din for dagen?
Jeg skal dra på L´avenue, et spisested i Paris som jeg liker godt for å få i meg noe mat. Etter det tenker jeg å vandre bort til Eifeltårnet alene og sette meg der en stund (om været tillater det), så videre på Sephora og shoppe litt sminke. Det er obligatorisk når jeg er i utlandet! Så tenker jeg å dra til Peninsula Paris, et hotell som også har veldig god mat. Det er skikkelig deilig å være alene, selv om jeg gleder meg til å få besøk så klart.

Øl, vin eller drinker?
Jeg drikker jo ikke for øyeblikket, men tidligere drakk jeg mest bare vin – rød eller hvit, det spiller egentlig ikke så stor rolle, det kommer an på anledningen og eventuelt hva man spiser. Men rødvin er definitivt mest kos og litt mer “romantisk” på ett vis, og hvitvin ble mer om jeg skulle feste. Øl lærte jeg meg nylig å drikke men da bare raper jeg hele tiden og får oppblåst mage, hehe. Og drinker er jeg heller ikke så stor fan av, det blir for mye “greier” for min smak.

Hvor sosial er du?
Jeg liker å være med folk, men jeg henter energi av å være alene. Jeg er en sosial introvert med andre ord, haha. Jeg kan også bli stresset om det er mange folk som “kjemper” om oppmerksomheten, da trekker jeg meg litt tilbake og blir ukomfortabel. Jeg er med andre ord ikke den som skriker høyest eller vil ha mest oppmerksomhet, derfor kan enkelte gjenger være litt slitsomme. 

Hva er ditt drømmereisemål? 
Etter at jeg så dokumentarfilmen “chasing coral” fikk jeg veldig lyst til å reise til Australia å dykke ved The Great Barrier Reef, for å forhåpentligvis kunne sette mer lys på tematikken (som er så alvorlig og rammer oss alle). Jeg satte pappa på saken og forhåpentligvis får jeg til en tur med han, det er ikke noen jeg heller vil oppleve det med. 🙂 Ironisk fordi jeg er redd for havet, men når man dykker kan man jo faktisk se, og da går det liksom greit. 

Sist gang jeg snorklet, looooool!!!! I Florida. 


Jeg fant denne listen på bloggen til Stina, så takk for at jeg fikk “låne” den 💗

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg