det er enda vanskelig

Kjendiser ofte snakker ut i media om “den vanskelige perioden” de har klart å ta seg igjennom. Det er aldri noen som snakker om hvordan det er å ha det vanskelig akkurat , det kommer alltid i ettertid. Det er fint at folk har det bra og klarer å snu livet sitt om til det bedre, for all del. Men det er jo ikke sånn for alle. 

 Jeg får meldinger hver eneste dag fra unge mennesker som har lest boken min og sier det er inspirerende å høre hvordan jeg har tatt meg ut av ting som depresjon og tvangstanker, at jeg er så sterk, men de finner ikke den styrken i seg selv. Det at jeg ble mobbet har påvirket meg enormt, også nå i ettertid. Jeg føler meg som en taper hver eneste dag, uavhengig av alt jeg har oppnådd eller tingene jeg har. Jeg føler meg takknemlig for livet mitt, men likevel sliter jeg mye med vonde tanker om meg selv og min egen verdi, og det er utelukkende på grunn av folk som har vært slemme mot meg. Jeg får enda vondt i magen når jeg ser de som har sagt de verste tingene, og jeg merker så store tegn i min egen personlighet på hvordan det har påvirket meg. Jeg har så enormt lyst til å gi slipp på de vonde tankene og følelsene, men det har jeg ikke fått til enda. I det minste skrev jeg en bok og fikk noe ut av det profesjonelt sett, men.. 

Poenget mitt med å skrive dette er at jeg vet godt hvordan det er, og det er helt normalt å ha preg av hvordan livet ditt har vært. Det er noe man kan bruke til sin fordel på mange måter – jeg har for eksempel blitt veldig empatisk, forståelsesfull og rettferdig på grunn av de opplevelsene jeg har hatt med mobbing og utestenging. Jeg har fått mye kjip bagasje men også mye bra. Uansett, jeg er inne i en litt tung periode nå hvor disse vonde følelsene er litt ekstra store i livet mitt, og jeg ville si det til dere fordi da skjønner dere at man ikke er helt alene om det. 



Litt blanda bilder fra i dag. Rumpa mi ser i det minste fin ut, om ikke annet. Klokken er bare 12:00 her, så jeg har enda hele dagen til absolutt ingenting. I morgen reiser jeg til Praha på ferie med bestevenn Joakim! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg