JEG ER I RUSSLAND!

Hei fra Russland! Som jeg allerede har fortalt dere holder jeg på å spille inn en serie med NRK som kommer til våren, og nå er vi ute på reise for å gjøre siste del av opptaket. Dette er første gang jeg prøver meg som noe annet enn bare “deltager” i et program, og det er både spennende, krevende men ikke minst givende. Som sagt befinner jeg meg i Russland nå, nærmere bestemt Moskva. Jeg har vært interessert i russisk historie så lenge jeg kan huske, og har lest flere bøker om Tsar-familien, for eksempel. Jeg hadde likevel neppe reist hit på egenhånd (jeg føler ikke for å være turist i et land som har et så fucked up syn på homofili), men det er likevel spennende å få oppleve på jobb.

Uansett, dette har vært en sjukt lang dag. Jeg ble hentet hjemme klokken 05:00 i morges etter kun en time på øye, men flaks for meg fikk jeg business class og kunne sove litt på veien (og sikle ut over hele flysetet gjorde jeg også). 


Etter å ha ankommet Moskva ble det over en time med venting utenfor flyplassen, da kameratemaet ikke slapp igjennom tollen først. Jeg er glad jeg ikke har ansvar for alt utstyret, for man møter nesten alltid på utfordringer.. Så da kunne jeg sitte utenfor i solen og slappe av litt. 🙂 

Haha. Trøtt frøken..

Etterhvert kom vi oss inn til sentrum, hvor vi fikk sett steder jeg kun har sett på TV, observert mennesker, spist litt, gått i en park osv osv. Kameraet mitt ble tomt for batteri før jeg rakk å knipse så mye, men det var kanskje like greit, så fikk jeg observert med egne øyne istedenfor igjennom en linse. Jeg må bare si, denne byen er utrolig vakker! Ren, lavt støynivå, pene folk og nydelig arkitektur.. Jeg hadde – av en eller annen grunn – ikke forventet det, i alle fall ikke støynivået. Minner meg litt om Amsterdam, på en måte.

 

Nå skal jeg spise kveldsmat, og så legge meg. I morgen venter nok en tidlig dag med jobb og opptak! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg