min verste fobi som faktisk er alvorlig

I livet mitt er jeg i konstant endring. Jeg, som absolutt alle andre på denne planeten, regner jeg med. En ting som derimot har holdt fast i meg siden jeg var veldig ung, er min intense og nesten altoppslukende fobi mot ark. Den delen skulle jeg ønske jeg slapp. Jeg har skrevet om det før, men jeg tror ikke folk forstår hvor ille det faktisk er og jeg føler meg helt alene om ha denne fobien. Og ja, det er faktisk en reell greie..

For meg er det slik: Dopapir går greit. Det er mykt, og har en annen konsistens og er ikke det jeg er redd for i det hele tatt. Jeg kan ikke lese pocketbøker for det er skummelt, men jeg kan lese bøker i hard cover OM jeg er veldig forsiktig når jeg blar i boken. Å ta i vanlige ark som a4, a3 eller hva det nå måtte være er helt umulig for meg. Jeg kan begynne å hyperventilere, jeg blir nervøs og redd om noen holder i ark eller papir nærme meg, og å skrive en signatur er også såpass vanskelig at managementet mitt har fått fullmakt til å signere for meg om det skulle være noe, for jeg klarer ikke selv. Jeg føler meg barnslig og teit som har en slik fobi, men WHAT TO DO?

 

Det verste er riktignok lyden av ark. Om noen slår en bunke ark mot hverandre for å samle dem sammen hyler jeg, og må holde meg for ørene. Det spiller ingen rolle hvor jeg er eller hvem gjør det, jeg får panikk. 

Jeg har faktisk prøvd å behandle dette med psykolog men det var jo klin umulig, for det første tok ikke psykologen det seriøst og satt selvfølgelig med en bunke med ark og papir under hele timen vår (face your fear, eh?) og så nesten på meg som jeg var en eller annen tulling med for mye penger som bare trengte å bruke psykolog for et eller annet, og dro “ark-fobi” ut av løse luften for å ha noe å snakke om. Mye mulig jeg valgte feil psykolog, haha.. Men dere skjønner greia, det er så slitsomt.

Jeg har ingen traumer når det kommer til ark som jeg kan huske, og jeg er heller ikke særlig redd for papirkuttet, det er bare konsistensen og lyden av ark som gjør meg redd. Om du ikke tror på meg, så kan du lese om lidelsen HER, som visstnok bare et fåtall av mennesker i verden har. 

Nei ass, jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre med dette. Om noen har tips så skrik gjerne ut! Jeg bytter gjerne min ark-fobi mot edderkopp-fobi hvilken som helst dag, haha.. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg