Ja, jeg er feminist. Nei, jeg hater ikke menn.

(annonselenke) 

Jeg ser på det å være feminist som den største selvfølge i verden. Det betyr jo bare å være for like rettigheter og muligheter mellom kjønnene, og det heier vel alle på? Om man ikke er feminist, er man sexist. Feminist trenger ikke å bety – og betyr egentlig på ingen måte – at man er sint, ubarbert, bråkete mannehater. Jeg kjenner meg ikke igjen i den beskrivelsen, og kjenner heller ingen som gjør det.

Jeg blir litt irritert når jeg ser Zara Larsson sitte på Skavland å snakke om hvor mye hun hater menn og hvor ekle de er. Se for dere Justin Bieber gjøre det samme, det hadde vært en skandale! Det setter også helt feil fokus på hvor det er viktig å kjempe. Jeg vet at hun mener det godt, og på en kul måte, men for meg mister alt det andre hun sier poeng når hun legger seg på den stien. Jeg hater ikke menn, de er ikke ekle, og vi trenger også menn på denne jorden, i lederstillinger og i kampen vi kjemper. Jeg er i en kvinnedominert bransje der menn tjener mindre, får mindre respekt og blir mindre hørt. 80% av alle jeg jobber med er kvinner. Managementet mitt består av 5 kvinner og 1 mann. Vi kvinner kan også, selv om det enda er en vei å gå. Men jeg tror ikke vi kommer oss raskere ditt av å snakke dritt om 50% av jordens befolkning.


 

(annonselenke) Genser HER 

Tror du at du ikke er feminist? Jeg kan nesten garantere at du er det. Jeg håper i alle fall. Mange er redd for å identifisere seg som feminist fordi det brått kan virke negativt ladet. Jeg føler ikke behov for å identifisere meg selv som feminist for det er så selvklart for meg. Men jeg er det. Vi kan vel alle være enige om at alle mennesker burde ha like rettigheter. Tada! Velkommen! Da er du feminist! 

Jeg håper alle har hatt en fin kvinnedag, jeg personlig har spydd som en tulling og fått feber. Det var prikken over i-en på uken av uflaks, det! Jeg håper alle går i tog! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg