JEG HAR SLUTTET Å SNUSE!


Jeg har fortalt dere at jeg har sluttet å snuse før, men gjett hva? Det gikk ikke, og jeg begynte en liten stund etter det. Men nå kan jeg stolt meddele at jeg har vært snusfri i tre uker! Og det har faktisk ikke vært vanskelig, det er ikke noe problem i det hele tatt om jeg skal være ærlig! 

Jeg begynte å snuse da jeg var 17-18 år gammel, og grunnen til det var at jeg var på en photoshoot hvor jeg fikk masse snus i gave, og av kjedsomhet prøvde jeg en da jeg kom hjem. Og så en til. Og så enda en.. Jeg har riktignok aldri sett på meg selv som en “snuser”, jeg har aldri gjort det offentlig med andre mennesker, på skolen eller i møter, ikke med kjærester heller, så jeg har ikke følt meg direkte avhengig av nikotin. Jeg var nok mer avhengig av følelsen av å ha noe under leppa. Men det har alltid kunnet gå flere dager eller kanskje til og med en uke uten at jeg har tatt en snus, da har jeg nesten blitt kvalm av tanken på det. Og det tror jeg er en av grunnene til at å slutte ble så enkelt for meg nå, når jeg først gikk inn for det. 

Det som er vanskeligst akkurat nå er etter mat. Da vil jeg ofte gjerne ha en snus, for det var liksom “dessert”, alltid. Men likevel har det vært mye enklere å bli ferdig med det nå som jeg har bestemt meg, det eneste er at jeg spiser så sykt mye, haha. Hver gang jeg kjenner at jeg får lyst på, så spiser jeg heller. Og det har kanskje resultert i noen ekstra kilo, men sluttresultatet er uansett at jeg er snusfri! Nå synes jeg det både smaker og lukter ekkelt!

Det føles så sykt bra at jeg endelig har tatt tak i dette. Jeg har fått bedre selvtilitt av å se at selvdisiplinen min funker, jeg føler jeg kan klare hva jeg vil. Jeg håper at dette innlegget kan inspirere flere til å slutte også! Kan jeg, så kan dere! 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg