TIPS TIL DEN BESTE SELFIE-SMINKEN!

//annonse 

Jeg tar, som dere vet, mange bilder av meg selv – og felles for alle selfiene jeg legger ut er at jeg får masse spørsmål fra dere om hvilke produkter jeg bruker! Det er jo strengt tatt ingen forskjell på “selfie-sminke” og vanlig sminke, men jeg har likevel testet ut et par nye produkter med nettopp selfies i bakhodet. Altså sminke som er perfekt på bilder – men også i virkeligheten 🙂 Jeg fant noen produkter jeg likte godt, andre ikke like godt. Les hvilke lengre ned!


STEG 1: HUD 

Her testet jeg kun produkter jeg ikke har brukt før. Selfie Makeup 2 in 1 foundation and primer OG Nyx Liquid Illuminator. Det er alltid spennende å teste noe nytt, selv om jeg har vanskelig for å skille meg fra min faste foundation.. Og om jeg hadde rett til å være skeptisk? Nja. Jeg elsker den fra nyx. Sånn virkelig! Den gir så fin glød før sminken, og jeg kommer til å fortsette å bruke den. Men Selfiemakeup 2 in 1 likte jeg ikke så veldig – først og fremst så er jeg ikke så fan av primer og foundation blandet, jeg mener man skal separere produkter – resultatet når man mixer er sjeldent bra. Og slik ble det: 

Fargen er fin – og det er et pluss. Men den funket ikke på min hud i det hele tatt, og smuldret opp. i tillegg er den veldig lite dekkende? Som dere ser lyser huden min veldig igjennom, og den gjør det motsatte av å gi glød. Jeg må bare være ærlig med dere! Om jeg ikke hadde tør hud akkurat nå ville det kanskje ha vært annerledes. Men jeg har allerede funnet en foundation som takler det bra – så, jeg holder meg enda til foundationen jeg bruker fast, som er denne

Men som sagt, Nyx Liquid Illuminator var helt fantastisk! Jeg fjernet enkelt og greit bare foundationen, og brukte bare foundationbasen istedenfor. Tommel opp til den som gjør huden så fresh! 

Og, girls and boys: ikke glem hva man skal blende med, nemlig Beauty Blender!

Jeg testet også ut en ny palett i dag for highlight & contour fra The Balm. Den likte jeg veldig godt! Og fargen “0db” var perfekt til nesekontur. Altså, seriøst den beste jeg har brukt for akkurat det formålet. Highlighteren var også veldig fin! Denne kommer jeg til å fortsette å bruke, mistenker at jeg kan leke meg litt med øyenskygger også, selv om den egentlig er ment til ansiktet. Tommel opp! 

Ellers er min evige favoritt etter pudder og foundation Nyx sitt setting powder! Herregud, jeg er FRELST. Jeg har brukt det i noen uker nå, og jeg kommer ikke til å slutte med det første. Jeg kunne nesten klart meg på dette produktet alene, i alle fall uten noe annet pudder, for det får bare all hudsminken til å sitte så fint. I tillegg er det prisvennlig, og drøyt i bruk! Pudderet kalles #nofilter, og det er ikke rart – for man trenger virkelig ikke filter. Ikke glem å avslutte med en setting spray! Jeg bruker Slay All Day fra Gerrard Cosmetics. Et must om du vil ha sminke som holder hele dagen! 

Taaaada! Nok en selfie, hehe. Dette er jo tross alt et innlegg om selfies 😉 

STEG 2: BRYN 

Til bryn bruker jeg to ulike produkter. Først bruker jeg en pensel fra Billion Dollar Brows for å markere hvor jeg vil at brynet skal være, da ser det slik ut: 

Ganske rart, ikke sant? Hehe, men det er jo bare en skisse før tegningen blir fargelagt, om man kan si det sånn. Rammene til et bilde – og det hjelper meg masse i å gjøre brynene mine fine og jevne. Penselen fra Billion Dollar Brows har en litt kaldere tone enn mange andre brynsprodukter jeg har brukt, og er perfekt for deg som er blond eller generelt vil holde brynene kaldere. 

Og så fyller jeg inn med Anastasia Bevery Hills Dipbrow i fargen dark brown! Her bruker jeg forresten også børsten fra billion dollar brows som et hjelpemiddel for å få den duse looken. 

STEG 3: ØYNE 

MY GOOOD! Sjekk denne paletten? Denne er helt amazing! Det er Smash it Palette Mix 4, og den er så mye bedre i virkeligheten enn på bilder. Jeg har prøvd masse øyenskygger, dyre og billige, og denne scorer HØYT for meg. Jeg valgte å lage en naturlig look i dag som passer godt til hverdags, men jeg gleder meg til å gjøre masse gøy med den. Med tanke på alt man får, er også prisen kjempegod! 

STEG 4: LEPPER

På leppene i dag brukte jeg LINGERIE LIQUID LIPSTICK fra Nyx, og den elsker jeg også. Jeg har både denne, og Kylie Lip Kit for eksempel, og denne er minst like god til halve prisen – bare sånn at dere vet! Jeg har fargen 01 Honeymoon. Vær rask om dere skal kjøpe, den blir fort utsolgt! Den sitter forresten såpass godt, at merket jeg har på hånden på bildet over enda sitter fast, og det er nå 12 timer siden bildet ble tatt…


Og så klart må jeg også ha lip liner for å overline leppene mine slik jeg liker det! Her bruker jeg Slide On Lip Pencil i fargen “urban cafe”. 

RABATTKODE! 
Koden «SESELFIE» gir 20% rabatt på all sminke ut 16.februar. (Gjelder ikke salgsvarer og NYX). Dere finner all sminke hos Coverbrands HER – som jeg forøvrig er veldig stolt samarbeidspartner av. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg