HVORFOR JUKSET JEG PÅ 4STJERNERS?

Hei dere! Jeg ankom Bergen for litt siden, min favorittby i Norge (på lik linje med Harstad og Oslo, da). Jeg vet ikke hva det er, men energien i denne byen er noe helt annerledes. Folkene er så kule! Så snille, gjestfrie, serviceinnstilte og ikke minst god musikksmak. Jeg var her tre ganger i fjor og den ene gangen var som DJ, og jeg må si at det lett var en av mine favoritt spillejobber så langt. Men nå derimot er jeg her for å snakke om boken, signere bøker og ta selfies på Sartor kjøpesenter (klokken 21!) – jeg fikk streng beskjed på instagram om at senteret ligger litt utenfor, og ikke i selve Bergen, så jeg beklager den geografiske feilberegningen som ble gjort av meg der. Nå gleder jeg meg uansett masse til å møte dere, som vanlig! 

Jeg får også en del kommentarer på at jeg virker sur / irritert på 4-stjerners middag. Husk på at dette ble spilt inn for to år siden (!!!) og at det ikke nødvendigvis er forenelig med den jeg er idag. Riktignok var jeg hverken sur eller irritert, jeg er bare sjenert – og det er dumt at det alltid skal forveksles med å være sur. Dere som er sjenerte vet kanskje hvordan det er..? Jeg har derimot kommet mer ut av skallet mitt nå, og er ikke like sjenert lengre. Og jeg tror også at dialekten min spiller en del inn. Mange nord-norske får ofte høre at man virker sinte, men toneleiet vårt er annerledes enn de som kommer fra Oslo for eksempel, og snakker med mer.. glede? Haha. Så, de tingene kombinert kan ha hatt noe med saken å gjøre. Nå har jeg ikke sett episodene selv, og vet ikke hvordan jeg framsto, jeg tar bare utgangspunkt i det jeg selv husker. Og jeg husker 4-stjerners som en hyggelig opplevelse!

Og til det om at jeg jukset.. Det var avtalt med produksjonen på forhånd at jeg skulle få bestille en av rettene istedenfor å lage alt selv. Jeg sa fra dag en at jeg ikke kan lage mat, og at jeg derfor egentlig ikke følte jeg kunne være med, men jeg og produksjonen kom til en enighet og det var ikke noen som ble “lurt” der. Nå kan jeg jo lage mat bedre enn den gang, men hva kan man si.. Det finnes sikkert flere som nettopp har fylt 20 der ute i verden som ikke er en mester på kjøkkenet, for det var jo tross alt så ung jeg var da.

Nå stikker jeg til senteret! 🙂 Det blir kos! 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg