MENSEN

I går var det klart for costume-awards, og jeg bestemte meg for å ha rumpen til en veninnne på t-skjorten. Med mensen. Ford.. hvorfor ikke? Det er et fint bilde liksom.


 

Det er så rart, men det flaueste jeg noen gang har opplevd er i sammenheng med mensen. Jeg fikk mitt månedlige besøk litt uventet da jeg spilte inn en tv-serie, og foran hele kameracrewet uten at jeg hadde sjans til å gjøre noe for å skjule det. Jeg ble så flau at jeg måtte sette meg ned å virkelig ta meg sammen på bakrommet etterpå, og “ryktene” spredte seg også rundt til de andre som jobbet i produksjonen og jeg fikk høre det senere samme dag på innspilling. Som om det var noe skammelig, og en u-ting, at jeg hadde gjort en “feil”. Jeg har også opplevd når jeg dater gutter at de kan være sånn “ueehh æsj har du mensen, da vil jeg ihvertfall IKKE ligge med deg” og da tenker jeg bare “neivel, jeg ville ikke ligge med deg i utgangspunktet og nå vil jeg i alle fall ikke”. Det er så teit at det skal være noe flaut og noe skammelig, og ikke minst at jeg måtte få høre det gjentatte ganger av voksne mennesker. Nei, jeg mener ikke at man skal slutte med bind og tamponger, for det er ikke hygienisk, jeg mener bare at det ikke nødvendigvis trenger å være noe skammelig over det. Man skal være glad kroppen fungerer, og være litt “fuck it”.


 

Dette handler ikke om at jeg prøver å gjøre mensen til noe stort eller en sensasjon, men jeg vil bare vise at det ikke burde være så.. flaut? Vanskelig? Komplisert? Det fikk jeg bevist da jeg la ut bildet på instagram, og fikk kommentarer fra godt voksne menn og kvinner som gjentok “æsj” og “fy faen så ekkel du er” om hverandre. Folk henger etter i å lære om kvinnekroppen, og det burde ikke være så forbanna nøye egentlig.

 

Venninnen min som er avbildet har tatt bildet selv, og har en tumblr du finner HER. T-skjorten er designet av meg og stylisten min Salima Jobarteh, og trykket opp av Lowetand. 🙂 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg