NÅ ER DET FAEN MEG NOK!

 

Jeg er så utrolig lei av kronikker som begynner med “kjære”, fordi det er en barnslig herseteknikk som jeg ikke vil benytte meg av. Jeg ønsker ikke å prøve å hevde meg over noen, eller bevise at jeg er bedre menneske enn andre. Dessuten ser jeg ikke på Sylvi Listhaug som en “kjære”, jeg ser på henne som.. Ja. jeg vet ikke hva. Rar. Jeg forstår meg ikke på henne. Det første jeg får opp i hodet er det bildet av at hun ligger og plasker i havet for å føle på kroppen hvordan det er å være flyktning som krysser hav – akkurat det innslaget er forøvrig det mest idiotiske jeg har sett i hele mitt liv, og jeg trodde man var over hele dama på det tidspunktet men så feil kan man jammen meg ta, og hun fortsetter å få spillerom. 

Jeg liker å se på meg selv som en person som respekterer andre, og ser på mennesker som noe annet enn tall, statistikker og artikler på internett. Men det finnes virkelig et par mennesker jeg ikke har så mye til overs for, i det minste ikke meningene deres. 

Nå har altså Sylvi Listhaug vært i farten igjen, det forbauser meg at hun rekker å komme med så mange selvmotsigelser som hun gjør i løpet av en uke, for et travelt liv. Jeg er sint, og det er irriterende å starte dagen på feil måte slik som nå.

Bioingeniør Mahad mister nå retten til å jobbe etter 17 år i Norge fordi han angivelig løy da han var 14 år og kom inn i Norge om hvilket land han kom fra. Her er en mann som har jobbet – og skattet til Norge i flere år – tatt utdanning, bygd hus og fått familie, som er utrolig mye mer enn man kan si om mange andre mennesker i dette landet. Les artikkelen her. Sylvi har besluttet at det skal bli lagt inn flere millioner ekstra kroner til UDI hvert år for å ettersøke om hvem som kan ha løyet på søknadene sine i fortiden. HALLO I FUCKINGS LUKEN. Nå har enda en av så veldig mange som faktisk bidrar til dette landet mistet sin rettighet her. Er det noe jeg kan gjøre? Kan jeg seriøst gjøre noe? For jeg har veldig lyst. 

Jeg blir så oppgitt. Kan vi drite i, sånn helt seriøst. Kan vi skjerpe oss nå. Kan vi være snillere mot hverandre? Kan vi slutte å slå ring rundt mennesker som ikke er medmennesker, kan vi få Leo Ajkick som statsminister eller kan han i det minste ta Sylvi med seg på tur i neste sesong av serien sin? Kan hun slutte å smile på bilder som om hun gjør noe annet enn å ødelegge livene til folk? Kan vi, nok en gang, bare være snille mot hverandre? Og kan seriøst flere bloggere / kjendiser snakke om temaer som dette, eller er folk redd for å miste sponsor-pengene sine? 

En siste ting: skjerpings. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg