JEG VET JEG IKKE BURDE SI DETTE

inneholder annonselenke

Julekjolen min har kommet! Det var i alle fall denne jeg planla å ha på meg på selve kvelden, men jeg tror nok dette blir nyttårskjolen, eventuelt julebordkjolen istedenfor.. Men jeg følte meg fin i den, så en eller annen anledning skal den nok passe til!  (annonselenke) Dere finner kjolen HER! 



 

Dette kommer jeg sikkert til å få veldig tyn for, men jeg ønsker å dele tanker med dere, til og med de som ikke gjør at jeg blir “hyllet” og er “politisk korrekt”.. Jeg har alltid vært en XXS, helt fram til i vår da jeg la på meg mye (som dere vet), og etter det har det vært et par ting å vende seg til. For eksempel at armene mine er større enn før, og selv om jeg elsker meg selv, og elsker kroppen min, så ble overarmene et lite kompleks. Jeg har ikke noe imot dem, sånn egentlig, men det siste året har jeg følt litt på komplekser over dem og har ikke valgt en eneste kjole hvor de ikke er dekket til. Det er så leit! Det er greit om det er på stranda for da er jo alle lettkledde, men jeg hater å gå i kjoler som viser dem, og jeg følte skikkelig på det etter gullruten og så alle bildene fra rød løper – da hadde jeg på en kjole som ikke dekket overarmene, og jeg følte meg så utrolig stygg etterpå. Dette er faktisk den eneste kjolen jeg har hatt på meg siden den gang som viser litt av armene mine, og det er så dumt, for jeg har aldri brydd meg om det tidligere. Jeg kjenner akkurat nå at jeg ikke bryr meg, og jeg ser jo hvor idiotisk det er, for jeg er jo kjempeflott og sunn. Og ikke minst fin, av helt andre grunner enn hvordan jeg ser ut. 


 

Og jeg vet at mange kommer til å tenke “åh men jeg har jo mye større armer enn henne”, men TRO MEG, det er ofte folk klager over sine komplekser og jeg kunne ha tenkt “åh men jeg har jo mye styggere hår / øyne / kortere bein / rarere nese / mer dobbelhake” men noen andres komplekser skal ikke være en gjennspeiling av hvordan du ser på deg selv. Dessuten bryr jeg meg jo ikke om hvordan armene, beina, nesa, puppene eller hva det nå måtte være til andre ser ut, og det er vel fint å vite, for alle har det jo sånn.  Jeg skrev dette mer for å vise at alle har ting de sliter med, og jeg vet selv at armene mine ikke er svære, de er bare annerledes enn de var før. Jeg er fult klar over at jeg er nærme “idealet” som mange har når det kommer til kropp, og jeg ELSKER kroppen min, men absolutt alle har ting de skulle ønske var annerledes. Styrken er vel å akseptere, og ikke minst lære seg å like det man tidligere ikke var fornøyde med. Eventuelt fokusere på det som allerede er bra! Det har også vært vanskelig å få høre “åh, jeg ser du har lagt på deg”, for det får meg til å tenke.. Ja, jeg vet ikke hva, at det er feil? Det er derfor jeg kom folk i forkjøpet og heller påpeker det selv, men det er kanskje også dumt, hva vet jeg.. Kanskje jeg må slutte å stresse over å være et “godt forbilde”, og heller bare si det jeg tenker og føler på. 

Og som jeg tenker.. Om det VIRKELIG var et kompleks så hadde jeg vel gjort noe med det, som for eksempel å trene armer eller spise mindre godteri men hva faen.. Her ligger jeg og spiser, haha. Da får jeg heller bare velge kjoler som er litt tilrettelagt, ELLER bare ikke tenke på det og innse at jeg er fin og flott som jeg er. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg