å være sterk

“Jeg anser meg selv som en veldig sterk person.”

Jeg satt med hendene foldet i fanget, blikket flakket rundt i rommet og jeg klarte ikke møte blikket til politidamen som satt ovenfor meg.

“Jeg anser meg selv som en veldig sterk person. Jeg har blogget i 6 år, og daglig har jeg fått høre både det ene og det andre om meg selv..”

Jeg prøvde å holde meg fokusert. Distansere meg – fra meg selv, slik som jeg alltid gjør når ting er vanskelig.

“Jeg anser meg selv som en veldig sterk person. Jeg har blogget i 6 år, og daglig har jeg fått høre det ene og det andre om meg selv. Men nå..”

Stemmen min brast, og jeg knakk helt sammen.

“Om jeg ikke hadde vært vandt til det her, om jeg hadde fått alt dette slengt i ansiktet for første gang, så hadde jeg ikke klart å leve mer nå tror jeg. Folk tar livet av seg for sånne ting som dette. Man må jo gjøre noe!” 

Jeg kjente ikke meg selv igjen.

 


På fredag var jeg hos politiet for å anmelde. De verste, groveste og sykeste ting jeg noen gang har lest om meg selv. Jeg vil ikke gå inn på hva, faktisk klarer jeg ikke engang å gå inn på det.

Men de som mener at dette handler om å høyne sin egen moral, de som mener dette har handlet om “tull, tøys og vitser” har åpenbart ikke skjønt poenget. 

Jeg har blogget i seks år. Jeg har fått høre mye, og det er sjeldent jeg blir lei meg. Det er sjeldent jeg blir sliten. Nå var det så mye for meg at jeg knakk, men bare for en liten stund – for jeg innså at jeg måtte ha en pause i helgen, distansere meg, ikke engang sjekke mobil eller sosiale medier. I natt sov jeg i 15 timer, og nå tenker jeg ikke mer på det. Det fortjener det ikke. 

Nå har jeg anmeldt. I morgen skal jeg til Kripos. Det er godt å ha fine folk på min side, så stor takk til politiet, kripos, managementet mitt og alle vennene mine som virkelig har fått meg til å tenke på alt det fine jeg har. Det er gull verdt. <3

Jeg blir faktisk litt sterkere etter hver storm, og for det er jeg takknemlig. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg