DÅRLIG SELVTILITT I PRØVEROMMET


I dag har vi hatt en heldag med shopping i København! Og en ting vi har lært – ungdommene her er som besatte av Pokemon Go. Jeg mener, virkelig besatte. Det løper barn i alle retninger med øynene klistret på mobilskjermen, og på et punkt kom det en hel flokk løpende mot oss som skulle fange en sjelden Pokemon. Jeg har sett hysteri i Oslo også, men på langt nær slik som her! Det kom helt dønn seriøst rundt 30 barn løpende i samme retning, på samme tid – på grunn av et mobilspill. Men jeg liker det, man blir sikkert kjent med mange nye barn og så er man i det minste ute i aktivitet! 

Uansett! Vi gikk langs hovedgaten og startet inne på Urban Outfitters. Det er så synd at vi ikke har den butikken i Norge, for jeg liker den skikkelig godt og finner alltid noe jeg vil kjøpe, enten det er klær eller bare dilldall. Jeg handlet der i går også og fikk med meg noen plagg, så denne gangen kjøpte jeg bare selvlysende ballonger, hehe.

Hettegenseren jeg har på meg er også fra Urban Outfitters, forresten! 

Min fine Marte. 

DISSE HER! Mitt beste kjøp igjennom hele reisen. Jeg elsker merkelige ting som dette. Man aner ikke at man har behov for det, og plutselig kan man ikke leve uten.. Hvem takker vel nei til fest med selvlysende ballonger? 

Videre gikk turen til Weekday. Jeg har ikke vendt meg til at jeg har gått opp i vekt når det kommer til å kjøpe klær, så jeg prøver enda å presse meg inn i jeans som er samme størrelse som jeg brukte for et halvt år siden. Der kommer jeg nok til å slite litt, for jeg er enda lav og passer ikke jeans som er mange størrelser større, selv om jeansene jeg passer i lengde ikke passer lårene og rumpa mi.. Hva skal man gjøre, da? Det er jo helt idiotisk at det ikke lages jeans som treffer en litt større målgruppe! Må man være medium høy og kjempeslank for å få plass i XS? For lengden min er XS, men fasongen min er absolutt ikke det. Jeg endte uansett opp med å kjøpe disse buksene to størrelser for lange slik at jeg skulle få plass til rumpe og lår, og så må jeg vel bare klippe dem til etterhvert. Det finnes alltid en løsning og jeg likte dem så godt uansett. Og nå får jeg i det minste puste mens jeg har dem på, haha.. Men seriøst, det er utrolig kjipt at det skal være sånn og det gir nok mange unødvendig dårlig selvfølelse i prøverommene, meg selv inkludert, men så skjerpet jeg meg og det er jo tross alt bare en størrelse på en bukse. 


Og så.. GUCCI!!!!!! Det jeg skal si nå kommer sikkert til å høres voldsomt sytete ut, og det beklager jeg. Men hvorfor er det sånn at man ikke får hjelp i butikker som Gucci, Louis Vuitton osv om man ikke ser “rik” ut? Jeg ser ikke ut som om jeg har mye penger – tror jeg, for hvordan ser man i det hele tatt ut da? Men det er ingen av de ansatte i butikken som orker å løfte en finger for å spørre om jeg trenger hjelp, så man blir gående rundt å surre i en evighet for å finne det man ville ha. Jeg forstår at det sikkert kommer mange turister inn på litt mer eksklusive butikker kun for å se eller ta bilder, men likevel – folk er folk, og alle fortjener å i det minste bli spurt om man trenger hjelp. Nei, dette angrer jeg på at jeg skrev, men det får bare stå. Det er jo bare å la være å shoppe i butikker hvor de ansatte er idioter men jeg klarer ikke.. Hehe. Folk har det verre i verden. 

Jeg kjøpte jo uansett noe, idiot som man er, hehe.. Et nytt mobildeksel! 

Og til sist.. Slik har jeg sett ut i dag! Funfact: guttene bak meg på første bilde spiller Pokemon. Helt seriøst. 

(annonselenke) Jeg har hatt på meg verdens deiligste kosebukse som dere finner HER / Hettegenser fra Urban Outfitters / Sko fra Birkenstock 

Hælene mine er helt jævlige fra i går! Jeg vet at noen bloggere redigerer bort slike ting, men altså hva faen – sånn er livet, noen ganger har man gnagsår. 

Og til sist må jeg avslutte med dette herlige bildet! Ikke gravid, bare glad i pizza. <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg