motivasjonsprat

// annonselenke

 


Bikini fra River Island // nelly. (adlink) 

I dag har vi kjørt rundt i en fin båt, sjekket ut enda finere strender og kost oss i fantastisk landskap. Men det er ikke hva dette innlegget skal handle om..

Fordi, folkens. KJEMP for drømmene deres. Jeg kommer fra lille Harstad og hadde ingen forutsetning for å havne her, på det feteste hotellet i Ibiza, på en båt med folk fra den andre siden av kloden som gir meg opplevelser og minner jeg aldri kommer til å glemme. Krystallklart vann under meg, deilig temperatur, flytende alkohol og samtaler som gir meg noe. Jeg har kjempet drithardt for å kunne oppleve øyeblikk som nettopp dette. IKKE slapp av, kjemp for drømmene deres. Det er så jævla verdt det når man har øyeblikk som dette. For meg er ikke det her en “given right”, jeg kommer ikke fra en rik familie, jeg kommer ikke fra en kul krets, jeg kunne endt opp et helt annet sted. Uansett hva dere vil gjøre, gå for it. 

Ikke misforstå meg, for penger / reiser / kule opplevelser / ibiza er ikke  noe man skal streve for å oppnå her i livet. Men det er muligheter, mener jeg, da. Å kunne sitte å se utover et helt krystallblått hav, å tenke på at man faktisk har null bekymringer, at man har vært søvnløs i flere år fordi man har døgnet for å jobbe, at man ikke hadde noen garanti for å klare det men likevel sitter på en båt med fantastiske mennesker 5 år etter og kan tenke at “shit, det gikk jo faktisk”, DET er en fin følelse. Og den er verdt det. Uansett hvilke situasjoner som bringer det fram i en. 

Det er kult å kunne betale sin egen alkohol, også. Og sin egen taxi. Og sitt eget hotell. Og sin egen chanel. Jeg føler meg litt jævla kul når jeg trekker fram lommeboken før gutten på andre siden av taxien rekker å gjøre noe som helst. Og at jeg ikke trenger noen å lene meg på, fordi jeg er mitt eget sikkerhetsnett. Og fordi jeg slipper å være hun dama som ikke har et eget liv og må lene meg på en kjæreste. Nei, jeg er travel på egen hånd, og rekker ikke å tenke på hva andre gjør – null bekymringer. FINT! 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg