å leve uten å tenke på deg


 

Jeg tenker på deg hver gang jeg går igjennom parken.

Når solen steker i ryggen. Når jeg har på meg klærne fra kvelden før, og snubler meg over gresset. Når folk stresser til jobb, og jeg går der med håret til alle kanter. Når øyenskyggen fra i går ikke lengre ligger perfekt på øyelokket, men ned langs kinnene mine. Var det alltid sommer da jeg gikk fra deg? 

En dag skal jeg gå igjennom parken uten å tenke på deg.

Jeg tenker på deg når jeg går forbi den baren.

Du vet, den baren ikke så mange vet om. Hvor de har brettspill, en dørvakt som alltid slipper meg forbi køen. Baren som jeg elsker. Hvor jeg har kastet opp, falt av stolen, drukket cava til jeg tenker at jeg aldri skal drikke cava igjen.

En dag skal jeg gå forbi den baren uten å tenke på deg.

Jeg tenker på deg når jeg hører den sangen.

Du vet den sangen om lucy i himmelen med diamanter. Eller sangen om blackbirds i natten. Eller den sangen som bare har en beat. Eller hvilken sang som helst.

En dag skal jeg høre på musikk uten å tenke på deg. 

Jeg tenker på deg når jeg ser på himmelen.

Jeg vet hvor planetene ligger. Jeg tenker på da du fortalte meg det. Jeg elsker himmelen.

En dag skal jeg se på himmelen uten å tenke på deg.

Jeg tenker på deg når jeg fikler med nøklene mine.

Det minner meg om å komme inn, kaste alt jeg har ut fra veska og pakke om. Ut igjen, igjennom parken, forbi baren, til Lucy i himmelen med diamanter.

En dag skal jeg fikle med nøklene mine uten å tenke på deg. 


photo: her

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg