må folk knulle på brun og blid?

Jeg tar sjeldent solarium, men de gangene jeg gjør det så hater jeg virkelig livet. Ikke fordi det er så voldsomt ubehagelig å ligge i en liten blikkboks som lyser fra alle kanter, ikke fordi jeg har problemer med å lukke øynene og mest sannsynlig vil ende opp med grå stær etterhvert og ikke fordi brun og blid seriøst må få seg en ny dj – om jeg hører “man in the mirror” en eneste gang til i løpet av en falsk tur til varmere strøk, kommer det til å klikke for meg. Jeg gidder ikke å ha den sangen på hjernen en hel dag til.

Nei, det finnes nemlig en million andre grunner til å hate brun og blid som ligger i Markveien 35. Brun og blid som ligger ved storgata, majorstuen eller gud vet hvor er absolutt ikke bedre, men det er altså den i Markveien jeg bruker og derfor vil jeg gjerne gi litt ekstra hat til den jævelskapen i dag.

Det er rett og slett fordi jeg må bevitne så syke ting hver eneste gang jeg er på brun og blid. Her er hva jeg har opplevd så langt i 2016 på solarium:

1. I dag var det noen som slo opp i solsengen ved siden av min. Ikke nok med at man slår opp på brun og blid, klokken var i tillegg 10:00 på morgenen. Litt av et liv..? Gutt og jente. Gutt ville slå opp med jente, jente ville ikke, hun gråt, gutt kjeftet, jente slo gutt i ansiktet. Gutt ble sint, men slo ikke tilbake, men han sa han hadde lyst. Jente ropte på et annet språk, før de gikk tilbake til norsk. Gutt dro, jente hylte og skreik ved siden av. Kan ikke folk slå opp hjemme? Eller i en park? Eller et annet sted? Må dere dra til brun og blid for å slå opp?

2. For litt siden la jeg meg nesten på en brukt sprøyte. Kan dere ikke kaste den i søpla, da? Må dere sette heroin på brun og blid? Er ikke det litt vanskelig også? 

3. For å ikke snakke om alle gangene jeg har hørt folk ha sex på brun og blid. Jeg forstår jo at det er en billig måte å gjøre det på, 100 kr på solautomaten og dere har 20 minutter til disposisjon. Men er det ikke billigere å være hjemme? Finnes det virkelig ikke andre steder å ha høylytt sex på, da? Må folk knulle på brun og blid?

4. Jeg havner nesten alltid i en eller annen slags krangel på brun og blid. Det er vel de blå  lysene som får fram djevelen i meg, ikke vet jeg.  For litt siden var det noen som kjente meg igjen og ropte høylytt seg imellom “det er hu bloggærn, sophie elise, unnskyld men er du sophie elise” uten noen som helst slags form for ydmykhet, roping og skriking. En guttegjeng. Jeg vil jo være høflig, men meg + brun og blid = bitch, så jeg måtte bare svare “ja, og jeg synes dere burde passe holdningen deres for det er ikke hyggelig å snakke sånn”, hvor han da presterte å kalle meg for hore og jeg sa.. “vel, jeg forstår at det er hardt å være 17 år og ukysset men vær så snill og ikke ta det utover meg”. Noe bedre kom jeg altså ikke på. Hvorfor kommer jeg ikke på bedre punchlines på brun og blid? Ikke nok med at jeg havner i diskusjoner der, må jeg i tillegg være dårlig på det?

Om ikke kreft er en motivasjon for å holde seg unna solarium (noe det er), så burde vel dette holde for min del. 
 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg