videoblogg – hvordan legge highlight / contour!

annonse 

For litt siden spilte jeg inn en hel haug av sminkevideoer på samme dag sammen med Coverbrands og deres makeupartistn Erlend Bratland. En fantastisk person, og han er så god på det han gjør, han legger sminke med samme teknikk som meg, bare at han kan enda litt mer og hjalp meg også på vei. Dette er produkter jeg bruker til hverdag, når jeg gidder. Her har dere resultatet! Under videoen legger jeg linker til produktene, en liten ekstra beskrivelse og en rabattkode på slutten. 

De aller fleste vet sikkert hva prinsippet med highlight / contour er, men det handler altså om å framheve og skyggelegge. Det mørke brukes for å legge skygger, det lyse for å framheve. For meg som har en ganske liten hake og stor panne, så bruker jeg mye mørkt i panna og mye lyst på haka. Man skal legge det mørke der dine naturlige skygger i ansiktet går. Det er “viktig” å bruke en beauty blender når man legger sminken for å få et best mulig resultat, og som jeg også sier i videoen, vær tålmodig. Det ser ikke så veldig bra ut om man får skarpe “kanter” i sminken. 


I rekkefølge brukte vi disse produktene: 

Foundation: Luxe liquid foundation i fargen Almond. Denne gir middels dekning, men jeg liker den. Ikke oljete på huden, og perfekt å bruke før man skal legge ekstra produkter.

Contour cream kit fra Anastasia Beverly hills. Dette er så bra, og har alt man trenger av nyanser for highlight contour! 

Concealer fra the balm. Denne brukte vi under øynene, blant annet. 


Beauty blender brukes når man skal blende ut sminken. Denne er et “must”, og husk å ha den fuktig for bedre blending. 

En beauty blender mini brukte vi også på nesen, og på områder hvor man må være mer nøye med mindre plass.


Rice Powder som er transparent, det “setter” sminken og var også dette vi måtte la virke i 10 minutter.

Nyx highlight contour pudder brukte vi oppå der igjen. Jeg har nylig begynt å bruke dette settet, og liker det bedre enn Anastasia beverly hills sitt pudder. Det er mye billigere også. 

The balm hot mama brukte vi i kinnene for litt ekstra farge.

Highlighter fra mary lou, denne har jeg blogget om utallige ganger. Min favoritt i sminkeveska og kan brukes over kinnbeina, under brynene og på nesa. 

Børstene vi brukte er dette settet fra real techniques. Gode børster til en bra pris! 


Rabattkoden SEV16 gir 20% på all sminke og varer ut 10.02.16. NB! Gjelder ikke nedsatte varer og NYX, men coverbrands har uansett satt ned prisen på NYX med ca 25 % i år. Dere finner all sminke her! 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg