Dårlig samvittighet hele tiden

For meg går livet veldig i perioder, og en fase jeg går igjennom ganske ofte er dårlig samvittighet. Nå for tiden har jeg dårlig samvittighet for alt, og jeg føler en stor sorg i kroppen av å ikke strekke til. Dårlig samvittighet for at jeg har vært frekk mot mamma og pappa da jeg var liten, at jeg ikke bruker god nok tid på de jeg bryr meg om, at jeg nedprioriterer de som elsker meg til fordel for gøy og moro.. I sta så jeg meg selv i speilet og tenkte på at jeg ikke er misfornøyd med kroppen min, jeg har de siste årene aldri følt meg usikker rundt gutter med tanke på kroppen min, for eksempel. Og så fikk jeg dødsdårlig samvittighet for de som ikke føler det sånn, eller de som føler de ikke kan gå på stranda uten å måtte dekke seg til. Det er kanskje veldig rart å få dårlig samvittighet over.. Så er jeg lei meg for at jeg har en fin jul, når ikke aller det. Om jeg er glad så er jeg lei meg for de som ikke har det bra. 

Nå så jeg nettopp en reklame for leger uten grenser og lærte at i fattige land kan barn dø av blindtarmbettenelse, som er så lett å behandle her i Norge. Jeg har jo selv vært innlagt på grunn av det, så nå fikk jeg dårlig samvittighet for at jeg overlevde når andre ikke får det. Jeg føler meg gal. . ? 

Er jeg alene om å ha det sånn? Disse følelsene tar alltid veldig overhånd i julen for meg. . .

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg