MINE FAVORITTSERIER + HVOR DU KAN SE DEM

Det går mot mørkere tider og lengre kvelder og jeg personlig vil mye heller ligge på sofaen å se enn serie enn å dra ut å feste på akkurat denne årstiden. I tillegg blir veldig mange forkjølet, og det er greit å ha et lite tidsfodriv! Nå er det lenge siden jeg har tipset om hvilke serier jeg ser på, og ettersom jeg den siste tiden har sett på en del nye så er det perfekt å blogge om nå! 

– Devious Maids –


 

Her er jeg nå på sesong 2, og jeg elsker virkelig denne serien! Den minner litt om frustrerte fruer, og GUD som jeg har lengtet etter en serie som det! Serien handler om hushjelpene til de rike og berømte i LA, så er det så klart blandet inn litt mord, humor, masse drama og alt man trenger for en perfekt men spennende jenteserie. I love it! Dette er også et program hvor jeg alltid setter på pause om jeg må gjøre noe annet, andre programmer pleier jeg ofte å bare la gå. Her må jeg få med meg alt! Dere kan se alle sesongene her, og sesong 4 kommer i 2016.

– Narcos –


Enn så lenge har det bare kommet en sesong, og jeg håper det kommer mer! Serien handler kort fortalt om verdens mest kjente og etterlyste narkotikabaron, Pablo Escobar. Man får følge både hans liv, men også politimannen som jobbet med å få tatt han. Dette er en sann historie noe som gjør det enda mer spennende. På det meste tjente vel Escobar rundt 60 millioner kroner per dag, om ikke det var enda mer. Hele serien finnes på Netflix!

– Solsidan –


Min favoritt av ALLE humorprogrammer uten tvil! Dette er en svensk serie som handler om familier på “Solsidan”, på en måte som Oslo vest men enda finere, haha. Man følger livet til to familier, og så skjer det så klart mange rare situasjoner. Veldig skarp og smart humor!  Noen av sesongene finnes på tv2 sumo, men om du forstår svensk ganske greit kan du se det uten tekst her. Nå er det igang med en ny sesong, og nye episoder kommer hver Tirsdag på sumo og hver Søndag i sverige, og den nettsiden jeg linket til. 

– Tusen bröder  –


Dette er, i likhet med Solsidan, også en svensk serie. Sånn går det når man har samboer fra vårt kjære naboland! Dette er Robin sin favorittserie som han, i følge seg selv, har sett minst 10 ganger. Jeg forstår han godt for dette er virkelig kvalitet, og jeg kan ikke fatte at ingen norske kanaler har sendt tusen bröder! En fantastisk serie å se med kjæresten sin, men også med familie eller venninner. Den er både spennende og trist, og den tar noen sinnsyke vendinger etterhvert så man vet aldri hva som skjer. Kort fortalt handler den om 3 kompiser som er voksne, har barn og familie, men er veldig uansvarlige. Det ene leder til det andre, og de bestemmer seg for å rane en bank. En bank blir til to, to blir til fem, og slik fortsetter det. Men jeg vil ikke røpe noe mer, for den utvikler seg så heftig og det skjer så mye sinnsykt. Minner ikke om noe annet jeg har sett! Du må kunne svensk for å kunne nyte serien ettersom det ikke er tekst. Alle episodene finnes på youtube, og her kan du se episode 1.

– American Horror story –

den perfekte serie om du vil dykke inn i en helt annen form for virkelighet, og bare forsvinne. Dette er ikke en serie man kjenner seg igjen i, den er bare så sær, så fantastisk og så rar at iallfall jeg blir trollbundet. Det er virkelig en helt egen sjanger, men etter noen episoder kommer man inn i greia. Jeg føler ikke denne serien egner seg helt for de yngste av leserne mine ettersom det er en god del.. ja, jeg sier det rett ut, det er mye sex. Folk har sex med gutter, jenter, gamle, unge, seg selv, osv.  Men serien handler likevel ikke om bare det, haha.. Det er bare sært og fantastisk. Må sees for å forstå! Det er ny historie hver sesong, med nye karakterer, men jeg anbefaler likevel å begynne på start. Finnes på netflix, eller så kan du se alle episodene her.


 

.. Og for min del akkurat nå? Pommes frites, og masse masse serier! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg