FÅ MIN SMINKELOOK!

i samarbeid med coverbrands

Jeg er veldig interessert i sminke, men det vet dere sikkert allerede. Men, når man ser på sminkevideoer på youtube (som jeg ofte gjør) så virker det som om man må ha en haug av produkter for å få til en fin look. Det er ikke tilfellet, tro meg! Så da jeg skulle lage et nytt innlegg for coverbrands tenkte jeg, hvorfor ikke gjøre noe enkelt, lett som kan brukes til hverdags? Det er også snakk om få produkter, så om man er heldig kan man jo nesten ha råd til alt, eventuelt ønske seg noe 🙂 I tillegg har jeg en rabattkode til dere,   koden SOPHIE gir 20% på all sminke og varer ut 18. november, utenom allerede nedsatte produkter. Sjekk ut all sminke her. 

Hele looken over er laget med kun fire ulike produkter! (OBS! jeg har vippeextensions, så mascara regner jeg ikke med her). I tillegg burde du ha gode sminkekoster. Man finner mye bra på budsjett. Se etter blendin brushes til øyenskygge, og foundation brush til pudder når du handler, det synes jeg er best. Lets go! 

Her er alle produktene jeg har brukt. Noen kjente og kjære som jeg har blogget om før, og noen nye som også var nytt for meg å teste. Jeg tester alltid produktene i minst en uke før de eventuelt kommer på bloggen, slik at jeg får sett det an utifra ulike anledninger, om huden min er tør osv. 

Her kommer rekkefølge, her kan du plukke opp noen tips!

1. Jeg starter alltid med øyenskygge. Dette lærte jeg av makeupartisten som sminket meg sist, hun har vært på sminkekurs med Kim K, så jeg regned med hun kan sakene sine! Jeg føler det da er mye lettere å korrigere, og looken til slutt ser mye finere ut. Husk å bruk en god børste, og blend, blend, blend! Dette settet med skygger heter WARPAINT 7 W 7 , fargene holder godt, den drysser ikke, og nyansene er perfekt mot årstiden vi går inn i nå. Om du har litt kaldere hudtoner / hårfarge / øyefarge, er den veldig framhevende og viser dine beste trekk.

2. Så tar jeg foundation. Her har jeg ofte gått i fella og tenkt at jo dyrere, jo bedre. Jeg har klamret meg fast til min svindyre foundation fra Chanel som base i gud vet hvor mange måneder nå, så det var godt å faktisk få en billig som fungerer! Skin Luminizer dekker veldig bra, har en fin farge (ikke orange, men matt) og holder ut hele dagen. Den er drøy i bruk, noe som betyr at du kan ha den lenge uten at den blir tom. En pump er nok for hele ansiktet for min del. Koster bare 189 kr, og nå får dere jo også 20%! Jeg har fargen soft honey. Ta gjerne en litt lysere farge enn du tenker du trenger. 

3. Så tar jeg pudder fra bahama mama. Denne påføres i kinnbeina (ser dere som den markerer!?), i panna og langs neseryggen. Den er mørk, men ikke grå, og ikke orange. Dere ser jo på bildene her hvordan den ser ut. Jeg elsker bahama mama! Et lite pudder, men det holder lenge.

4. Brynspenn fra billion dollar brows i fargen nordic avslutter jeg alltid med. Når jeg har lagt skygge er det også lettere å se hvordan jeg vil ha bryna, av en eller annen grunn. Min (og robin sin) favoritt, hehe! Den er lett å bruke, og fargen passer meg perfekt. Også lett å “duse” ut, slik at man får såkalte “inspo”bryn. 

Det var faktisk alt! Men jeg må virkelig trekke fram Skin Luminizer som en ekstra favoritt her på slutten, for jeg ble så positivt overassket. Aldri mer at jeg bruker 5-600 kr på en foundation, når denne faktisk fungerer minst like bra! I tillegg sitter den så lett på huden 🙂 

BONUS! Denne er ikke et must for en komplett look, men om du vil føle deg litt ekstra fin til hverdags, hva med å ta på en knæsj leppestift? Jeg har en fra the balm i fargen Mia Moore. Den sitter utover dagen, og har en veldig fin farge! Den er i tillegg rundt 100 kr billigere enn leppestifter fra mac, men like bra. Og det er enda mer..  Dette sto ikke i beskrivelsen eller på nettsiden, men den har faktisk en litt sånn “tingle” effekt (eller hva det nå heter), altså prikking i leppene som gjør at de hovner litt opp og blir fyldigere. Ikke vondt, jeg lover! Nesten litt godt faktisk. Men leppene blir fydligere, og det takker jo aldri jeg nei til. 


Håper dere likte tipsene mine! Jeg liker iallfall dere!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg