FOLK VEDDET PENGER PÅ AT JEG IKKE SKULLE KLARE DET

Da jeg fikk meg hund var det mange som sa til meg at det ikke kom til å gå. At jeg kom til å sende lille Charlie på første fly til Harstad fordi jeg ikke orker eller ikke har tid – det ble faktisk opprettet forum om dette, og folk veddet penger på hvor lang tid det kom til å ta. 

Vel, han er her enda! Og vi har det veldig bra. Charlie er min store kjærlighet og jeg tenker på han hele tiden. Det høres kanskje rart ut, men etter at jeg fikk Charlie så er jeg sikker på at jeg kan klare mer enn jeg tenkte før, for nå har jeg noen som er avhengig av meg. Når kjipe ting skjer i hverdagen er han mitt “holdepunkt”, han er noe stabilt. Uansett om jeg er trist og lei må vi uansett ut å gå på tur, han må få mat, vi må leke. Det er fint! Samtidig er jeg veldig redd for å ikke gjøre alt rett, litt som en nervøs mor. 


Han har masse leker, han får all maten han trenger og han får mye småsnacks som han koser seg med. Vi leker ute hver dag, han leker med andre hunder nesten daglig, i skrivende stund ligger han ved siden av meg i sofaen.. Og likevel sier jeg nesten hver dag “charlie er deprimert” selv om han sikkert egentlig ikke er det. Jeg sikter da til en spesifik hendelse hvor jeg sto på badet og sminket meg, og han ble lei seg for at jeg ikke kunne leke. Han kom inn med leke etter leke, og bare ventet på at vi skulle starte. Jeg hadde ikke tid, så da satt han seg med hodet bøyd ned. Og så gråt han. Herregud tenker kanskje du, det er jo en hund. Men han har en personlighet og veeeeeldig tydelige behov for lek, haha.

Jeg er redd for at han kjeder seg om natten når jeg ikke er der, jeg er redd han er trist om jeg er ute i noen timer (selv om han alltid ser ut til å ha det fint i følge baby-kameraet), og jeg er redd han ikke liker meg så godt, selv om han blir så glad at han tisser litt på seg når jeg kommer hjem. 


Nå er Charlie snart fem måneder gammel, og i tidlig Desember drar han på sin første tur til Harstad – med en returbillett tilbake til Oslo, så klart. Jeg ser fram til at han skal få oppleve snø for første gang og ikke minst leke med de andre hundene, han elsker andre mennesker og dyr. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg