SÅ NÅ ER JEG GOD NOK?

Som dere vet kommer jeg fra en relativt liten by med rundt 25 000 innbyggere. Det sier seg selv at man vet hvem de fleste på egen alder er, og har på et eller annet tidspunkt noe å gjøre med absolutt alle. Vel, jeg var ikke den aller mest sosiale i mine yngre dager og holdt meg mest til en liten knippe av venner, og tro meg – disse kan jeg gjøre alt for. De har stått med meg da jeg var både ukjent, kjent, gal, ikke gal, deprimert, ikke deprimert, kjærlighetssorg etter kjærlighetssorg, holdt håret mitt når jeg har kastet opp på fylla, og vært min aller største heiagjeng. Girls, jeg elsker dere! Men nå til poenget. Dere andre som aldri har brydd dere om å si et ord til meg, utenom nå, når dere trenger noe? Dere kan holde kjeft.

For ja, etter at jeg ble stor på sosiale medier tikker det OFTE, og da mener jeg hver eneste uke inn meldinger fra “venner” i min gamle hjemby som aldri har ofret meg så mye som et blikk, et smil eller et hei eller en “bra jobba”, som ber meg om å dele det ene eller det andre, skaffe billetter til noe, be folk om å stemme på dem.. Det er en lang liste. Altså hva tror dere om meg? Jeg forstår at dere ikke mener å være frekk, men come on. Det kunne aldri ha falt meg inn å be et menneske jeg har oversett i alle de år (eller vært frekk med!), om å gjøre meg en tjeneste, når vi alle vet at jeg ikke skylder dere noen ting. Jeg er ikke verdt noe for dere som menneske, og dere er helt ærlig heller ikke verdt noe for meg.

Husker dere at dere kalte blogg for teit, at det var flaut, og hvordan dere skrev stygge tweets om meg på skolen? Vel, dere skulle tenkt litt annerledes før så kanskje jeg hadde orket å hjelpe til. Kanskje dere en dag kunne få bruk for meg til noe, og den dagen er idag. Jeg unner alle som har hatt det på den måten som meg, å en gang føle at de som var dritt mot deg behøver deg til noe, og så kan du takke nei. Guess what, dere får ikke en dritt for jeg er så ferdig med falske mennesker. PEACE!

(photo – Rolf Ørjan Høgseth for Luxushair by Sophie Elise. lanseres 7.desember på luxushair.no) 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg