TIL DEG SOM ER SÅ JÆVLA FEIG


Jeg ser deg. Jeg ser hvordan du plasserer rumpa i sofaen og åpner pcen din. Jeg ser hvordan du logger inn på facebook og hvordan du aktivt deltar i debatter. Jeg ser hvordan du hater. Jeg ser hvor redd du er for at vi ikke skal se kun norske flagg på 17. mai, og jeg ser hvor redd du er for å miste tradisjonene våre. Jeg ser hvor mange konspirasjonsteorier du kommer med, og jeg ser hvordan du prøver å skremme andre. Jeg ser hvordan du roper for fulle lunger at alle må stemme FrP, om ikke går landet vårt under. Jeg ser hvordan du er redd for at skattepengene skal gå feil, og “hva med våre egne?”. Jeg ser hvordan du er redd for at vi skal glemme språket vårt, hvordan du frykter at det mest populære guttenavnet i oslo er muhammed,  og jeg ser hvordan du ber oss sette ned foten. For nå er det faen meg nok! Jeg ser hvordan du kaller andre dumme, hvordan du forteller oss nordmenn at snart er det vi som må rømme fra vårt eget land. Vårt fredelige, fine land som det vil gå til helvete med fordi vi tar imot 8000 syriske flyktninger. Jeg ser at du frykter for livet ditt. Jeg ser at du mest sannsynlig aldri har reist til andre steder enn alanya og din eneste form for forståelse av verden har du fått via facebook, vg eller charterturer. Jeg ser hvordan du prøver, og jeg ser hvor jævla feig du er.

Jeg ser så mye, og du tror du ser alt. Det jeg ser klarest av alt, er hvor blind du er. 

Hvorfor reiser du ikke til Syria og kriger mot IS som du mener så sterkt mot? Hvorfor lærer du ikke våre nye landsmenn norsk? Hvorfor hjelper du dem ikke til å forstå norske kulturer og tradisjoner? Hvorfor gjør du ikke noe mer produktivt enn å kommentere på facebook som om det “redder” landet du kjemper så hardt for? Hvorfor er du et så dårlig eksempel for dine barn? Hvorfor duger ikke andre mennesker til annet enn å lage maten din, sy klærne dine eller være nyhetsbildet du ser på tv? Fordi du er så jævla feig, og du er så jævla komfortabel. 

Vi er ikke uheldige som får 8000 flyktninger til landet vårt som faktisk kan og ønsker å være en ressurs. Vi er uheldige som har deg. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg