min dag – time for time

Idag stilte jeg alarm på mobilen hver eneste gang klokka slo en hel time, og da skulle jeg enkelt og greit bare ta et bilde av hva jeg gjorde der og da. Kameraet hadde jeg alltid nært meg, med fisheye-objektivet slik at det ble lett for meg å fotografere.


09:00. Her har jeg allerede vært våken, men de to timene var så lite innholdsrike at jeg føler dagen starter her. Klokken 09:00 var jeg på vei ut døren, solen skinte og jeg skulle handle to grove rundstykker som ble min frokost sammen med et glass juice.

10:00. Jeg er i taxien på vei mot ekerbergsletta og norway cup, dagbladet kjører en direktesending derfra i år som jeg skulle delta på denne torsdagen. Jeg hadde aldri vært på norway cup, så jeg gledet meg!

11:00. Å spille inn nett-tv (og vanlig tv) tar veldig lang tid, så en time etter at jeg satt i taxien er vi nesten klar for sending. Jeg skulle bli intervjuet sammen med Charlotte som lever av å trikse med fotball! Det var gøy og vi fikk bra kjemi, jeg ble faktisk invitert hjem til henne i London 🙂


12:00. Ferdig med norway cup, og jeg burde egentlig ha vært på vei til neste avtale, men jeg MÅ bare lade telefonen min først. Når alarmen ringer 12:00 sitter jeg på bakken utenfor blokka der jeg bor og skal til å låse opp døren inn.

13:00. Jeg rakk avtalen min, og er nå brunere enn for bare et par minutter siden. Spraytanhuset ga meg farge, og nå gir de 40% avslag til mine lesere om dere bruker rabattkoden sophieelise ut august (rabattkoden er i samarbeid med spraytanhuset).


14:00. Når klokken er 2, befinner jeg meg på olivia i bogstadveien med min venninne Camilla. Vi snakket, tiden gikk fort og vi hadde det veldig hyggelig sammen.

15:00. Jeg er på trikken med rettning leiligheten etter en koselig lunsjdate. Her har jeg planlagt å rekke en 20 minutters treningsøkt også før jeg kommer hjem.

16:00. Jeg er hjemme, og rakk både en rask joggetur og mathandel på MENY. Nå skal jeg åpne en pakke jeg hentet på posten, og forhåpentligvis liker jeg alle klærne slik at jeg kan gi dere mine siste innkjøp i et eget innlegg!

17:00. Jeg har begynt på det som var planlagt til dagens første innlegg, om mine siste innkjøp. Jeg rydder plass (som innebærer å ommøblere stua for å få en hvit vegg i bakgrunnen av bildene) setter igang med selvutløseren, men midt under hele greia slutter fokuset på kameraet å fungere, så jeg må bare gi opp og vente til noen kan hjelpe meg. Føltes ganske dritt å ha brukt en time på noe som egentlig kunne ha tatt 20 minutter, og enda er jeg ikke ferdig.



18:00. Gjør et innlegg for coverbrands istedenfor, ettersom jeg kan ta disse bildene på egenhånd. Blir ferdig med dette på rett under en time og mailer det til coverbrands + legger det ut på bloggen. Begynner å svare på dagens mailer og skrive inn nye avtaler i avtaleboken. Tenker at det kanskje er på tide å ta dynetrekk på dyna, men det får vente.

19:00. Ligger enda med pcen i fanget og jobber. Jeg begynner på dette innlegget, haha.. Henger litt på fanpagen min samtidig og svarer på meldinger og kommentarer der. Tenker at jeg burde ta ned Marilyn Monroe bildet som henger over døra. Det ser jo ut som om hun er min gud eller noe, som skal passe på rommet.

20:00. Jeg hadde bestemt meg for at om jeg ikke fikk fokuset på kamera til å fungere når klokken var 20, så skulle jeg gi opp hele greia og lage et innlegg med kun et par av innkjøpene mine. Så jeg tok et par bilder av smågreier, og bestemte meg for å gjøre ferdig innlegget. Forflyttet meg til stua, det er lettere å jobbe der. Tekster imellom slagene med se&hør, og ser på meg meg selv på DB-tv (dere finner klippet her). Tenker at det er ekstremt mye pc på meg om dagen, men sånn er jo livet. I guess.

21-22: Her sov jeg faktisk, men våknet av alarmen klokken 22. Da kastet jeg meg inn på kjøkkenet for å lage vaffler.

23:00. Jeg er snart klar for å legge meg, og da avsluttes også denne bloggposten. I morgen tidlig skal jeg først på møte med tv2, så et annet møte, og så skal jeg møte Anne-Sofie som kommer til Oslo for helgen. Jeg vet vi har planlagt noe men jeg husker ikke helt hva, he he. Greit å være uthvilt uansett, så er jeg klar for alt!


De fleste dagene mine er veldig ulike ettersom jeg gjør noe nytt hver dag, men jeg gjør alltid like “mye” og kjeder meg aldri. Jeg tror mange har inntrykk av at bloggere ikke gjør noen ting, og at man bare surrer bort dagene sine..Innimellom alle disse bildene er det jo også ting som har skjedd. Poenget var, en hverdag er ikke bare et instagrambilde eller en bloggpost.

Trykk liker om jeg skal gjøre min dag – time for time flere ganger

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg