surrehodet

Vi kan snakke om at jeg har mistet telefonen min (som er forbanna krise!!!) eller at jeg er så trøtt at jeg ser ca slik ut akkurat nå:

.. men nå har jeg på en måte indireke snakket om det uansett, haha. Så det eneste jeg trenger akkurat nå er noen råd fra dere om hvordan jeg skal slutte å være så surrete på tingene mine. Nå er det mobilen som har forsvunnet, og om ikke det er mobilen så er det alltids en pengebok, et kamera, et minnekort eller rent vett og forstand som blir lagt igjen noe sted. Så, dere surrehoder – HVA gjør dere for å holde styr på tingene deres? Noen råd? For jeg orker seriøst ikke enda en dag som blir et kraftig stress på grunn av at jeg er så forbanna distre.

90 kommentarer
    1. Skulle gjerne hatt noen jævlig bra tips her, men er man født surrehode, så er man født surrehode. Har dessverre aldri styr på tingene mine jeg heller…

    2. Bestem deg for faste plasser til tingene dine, legg dem ALLTID der- så innarbeider du vanen etterhvert….har jeg hørt,hahaha for det funker ikke på meg!!!!

    3. Jeg dobbelt sjekker alltid at jeg har alle tingene mine før jeg går noe sted, eller rettere sagt, fra sted til sted.
      F.eks. Jeg sjekker alltid om jeg har alle tingene mine før jeg går på toget, og så en gang til før jeg går av toget. Kanskje til og med etter jeg har satt meg på toget, men da er det bare jeg som er paranoid, hehe.
      Ikke minst sjekker jeg alltid at alt er på plass før jeg går ut av leiligheten min, når jeg er på vei til forskjellige steder og som sagt fra sted til sted. Nå er jo jeg også veldig redd for å miste noen av tingene mine også da, men som jeg tenker selv er det alltid bedre å sjekke et par ganger for mye enn et par ganger for lite!

    4. åå kjenner meg såå igjen!! Mista nettopp diamantringen jeg fikk av min kjære, og det er den tredje jeg har mista siste halve året, så det er også litt krise 🙁
      Håper du finner mobilen din, fineste du!

    5. Jeg har faste plasser jeg legger ting, så sånt ikke skjer 🙂 Kamera har sin faste plass med alt utstyr i en hylle. Telefon legges alltid på armlene på sofaen, lommeboka har sin faste plass på en hylle ved utgangsdøra :p

    6. Haha jeg er helt lik. Mister ALT. Fikk en sånn liten GPS tracker med alarm av en venninne som tullegave en gang men det funker dritbra så jeg kjøpte mange og har satt det på alt, nøkler, lommebok, bank id, kamera. Den er connecta til tlf da, så det hjelper lite hvis man mister den og da. Proximo heter den 👍

    7. jeg pleier alltid å legge tingene på de samme plassene når jeg ikke bruker dem. Jeg har for eksempel alltid de samme tingene i den sekken eller i den lomma på jakka.

    8. hmm klarer ikke helt gi deg råd når jeg på en måte aldri har mista noe , men aldri gjort noe “spesielt” for å behholde tinga mine heller. Haha er vel bare flink til å passe på ting,og alltid ha de med både til og fra 🙂

    9. Selv har jeg en hukommelse som ikke gir mening i det hele tatt.. husker alltid slike små detaljer som hvor jeg legger ting som mobilen osv.. kan dessverre ikke hjelpe så mye..

    10. Det her innlegget ga egentlig ikke mening? Du posta kun det innlegget her for å vise bildet. Kanskje du ska rydde den leiligheta di. Både den og du ser bomba ut.

    11. få tak i en clutch av noe slag og ha mobilen og minnebrikken alltid i den:D og ha den bøyle greia som følger med kameraet på det og ha det rundt halsen når du er ute:D Digger bloggen din!!

    12. har akkurat samme problem som deg.. omtrent hver gang jeg går ut av bilen feks så glemmer jeg alltid tlf der, hvis jeg ikke har glemt tlf i bilen så har jeg glemt å ta bilnøkkelen min med…
      Tror det egentlig bare er å slappe litt mer av og ikke stresse, men så klart noen er født surrehuer haha

    13. Har ofte funnet mobilen i klesskapet og de rareste steder, verste er at jeg ikke husker jeg tok med mobilen til de stedene engang hahah 🙁

    14. Jeg er også veldig surrete, haha. Mister alt av mobil og lommebok, har vel mistet 3 lommebøker de siste 3 årene om jeg ikke tar feil? Det jeg prøver å gjøre når jeg er på shopping eller skal noe annet er å huske hvor mange ting jeg må passe på å ha med meg (f.eks mobil, lommebok, jakke…) og så ha en “opptelling” hver gang jeg får fra sted til sted. Funker bra, men dessverre ikke alltid!:(

    15. Tips:
      -ha en fast plass til ting som lett blir borte
      -vær nøye og sjekk ofte at du har med tingene du vanligvis pleier å miste
      -ikke tillat deg selv å kjøpe nytt når noe er borte, men vent for eks. et halvt år, for å gi deg selv en lærepenge (vi bortskjemte nordmenn kan jo egentlig bare kjøpe nytt av ting og tang og kanskje er det derfor vi har lett for å miste ting, de er for enkle å erstatte)
      Har mine surrete øyeblikk selv jeg og!😂

    16. Det jeg pleier å gjøre er å ha en post it lapp på døren min som minner meg på hva jeg skal ha på. Funker særdeles godt for meg.

    17. Ikke for å antyde noe eller være dust, men jeg sliter litt med en spiseforstyrrelse og fikk vite av ernæringsfysiologen min at når kroppen får for lite næring er det første som kobler ut hjernen.. Så hvis du begynner å spise mer og sånn som du skrev om her om dagen, kanskje det kan hjelpe 🙂

    18. jeg pleide å være ekstremt flink på å rote bort ting, f-eks nøkler da.
      Nå har jeg tvunget meg selv til å alltid putte det tilbake i (venstre) lomma hver gang jeg har brukt dem. Altså ikke legge de på bordet bare litt, for så å glemme de bort, men ALLTID legge de tilbake i lomma si. For deg som bruker forskjellige klær hele tiden ville det kanskje vært bedre med et nøkkelhus, veske eller lignende

    19. Hei ! Jeg er selv et stort surrehodet, og hvertfall når man har en sykdom som heter lavt stoffskifte. Jeg har lært at man MÅ ha faste plasser, ha en liten lommebok (like stor som et bankkort) til å ha alle kortene oppi. Slipper hvertfall å lete etter bankkortet.
      Telefonen min selv bruker jeg faktisk å ha på musikk, før jeg går ut døren (mens jeg ordner meg) da vet jeg alltid hvor jeg har den!
      Jeg bruker som oftest å ha med meg en veske som ikke er så alt for stor, enklere å ha orden på ting. Jeg synes hvertfall det. Og nøklene henger alltid på nøkkelknaggene ut i gangen. Uansett klarer jeg av og til å rote vekk ting :/ men dette er hvertfall et par tips. Supert også at flere har tipset om å lage et rituale med å sjekke at du har alt på enkelte plasser man er på ! Feks på bussen, etter bussen, når du går ut av bilen, før/etter du har vært på butikken. Det hjelper meg veldig ofte !!

    20. Jeg er helt ekstremt surrete og distre akkurat som deg, -før kunne jeg gå hvert 5 minutt å lure på hvor tingene mine (særlig mobil, røyk, lighter og nøkler) var. Mine tips:
      Begynn å virkelig få en rutine på hvor du legger ting etter du kommer hjem og ellers. Ha en fast plass for alt! Fast lomme du har ditt og datt i. Fast plass i veska osv. Ikke minst; ha èn skuff, som du bokstavelig talt skriver utenpå “lurt sted”. Så slipper du å lure på hvor det lure stedet var. Kan ikke komme på noe mer nå, men disse tipsene tror jeg vil spare deg for litt frustrasjon, hvis du klarer å følge det. Har i hvert fall hjulpet LITT for meg.

    21. Ha en fast plass til tingene dine. For eksempel ha en boks ved døra hvor du har ting som solbriller, nøkler. pengbok og andre ting du alltid tar med ut av døra. Gjør det til en vane å legge ting der. Det kan også være lurt å lage en huskeliste, feks en liste over alt du trenger å ha med deg på trening, så lar du ting som joggesko, treningshansker eller annet som du alltid har med deg ligge fast i treningsbagen, mens andre ting som flaske osv legger du nedi før du drar, fordi du husker det utifra listen din. Det å gjøre ting til en vane hjelper veldig, hvis du er streng med deg selv slik at du alltid legger ting på en plass, eller alltid har en rutine for hvordan du pakker veska di, vil du til slitt automatisk legge ting på et sted, og bruke mindre tid på å lete.

    22. Går an å kjøpe sånne ting du fester i feks. Lommeboka, så hvis du mister den har du et sporingsapperat som finner den igjen:) koser ikke allverdens heller:)

    23. “Eg har ikkje trent på 20 år” ja særlig. Du trente søren meg fjørti timar om dagen under mitt dansecrew! Og du ha no skrevet mange ganger at du har faste øvelsar hjemme hver dag, det e faktisk trening det…
      Ser at du prøver med disse inleggene dine å få sjølvtillitten til leserane dine opp, men når du skriver slike ting sitter folk bare å tenker “EG har jo Faktisk ikkje trent før, sånn verken her eller der”

    24. Hadde selv en sånn surrete periode når jeg var yngre. Kunne f.eks. etter en frokost legge brødet i oppvaskmaskinen og brødkniven i kjøleskapet. Men fikk et råd fra en “ekspert”. Vær fokusert på det du gjør der og da.
      Stå rolig og si til deg selv HØYT, ikke inni deg. Nå har jeg lagt mobilen der, nå har jeg tatt ut kontakten til strykejernet, nå har jeg lagt mine nøkler o.a. der. Gå ut av døren, og når du låser, si høyt, nå har jeg låst.
      Høres sikkert tullete ut, men er man distre så er man ikke fokusert på det man gjør i øyeblikket. Derfor glemmer man hvor ting blir plassert. Det rådet der har funka for meg. Nå har jeg full oversikt over hvor jeg putter forskjellige ting fordi jeg husker det, med å prate høyt til meg selv. Hvis du mister rent vett og forstand da duger ikke dette rådet.

    25. Det innlegget du postet for noen dager siden “THERE?S NO UGLY PEOPLE, JUST POOR PEOPLE?”
      Var det tull eller så Ronaldo faktisk sånn ut? Wow, det visste jeg faktisk ikke vist det er sant. Ble litt sjokka no haha!

    26. Rådet jeg fikk fra psykologen min var at jeg måtte være mer med i øyeblikket. Og gjerne si det til meg selv. I begynnelsen sa jeg høyt til meg selv “nå legger jeg mobilen på denne kommoden” på dager jeg er stressa glemmer jeg det, og da er det bare å ta seg sammen og starte på nytt igjen 🙂

    27. + glømte å skrive at det var jo bare tennene han hadde fikset på? du har jo fikset mye mer enn han? :O

    28. Haha hoff 🙂 Kan ikje hjælpe dæ før har aldri møsta en ting utenom at nåkka har blitt stjælt da.. men utenom det så ane æ ikje kordan æ kan hjælpe.. desværre :-/ Men kan du ikje bare kjøpe dæ ny mobil og billigere !? Kanskje en mobil til under 3000 kr, det har værtfall æ gjort og glede mæ te æ får den i posten 😀 vær smart og kjøp billigere mobil næste gang, da e d lættere og holde styr på tingan sine 🙂

    29. Hei! Eg har ikkje så mange tips til surrehoder, men tanten min sa noe interessant om de som er surrete her om dagen. Hun sa at de som er surrete roter bort alle tingene sine fordi de er så flinke i absolutt alt de gjør (ta bilder, sport, skrive, osv.) at de ikkje har plass i hodene sine til di mindre viktige tingene som hvor nøklene ligger 😃 Tenkte du ville vite en forklaring på det 😉

    30. En ting jeg gjør er å ha en fast plass til ting😀 Når det gjelder telefonen… Har du iPhone og du vet den er koblet til nett, bruk “find my iPhone”! Den gjør så tlf ringer selv på lydløst til du finner den😀👍🏻 Er vel iPhone du har? Denne appen må være på mobilen og på Evt. Macen/pad for å søke fram😀

    31. Hvorfor svarer du nesten aldri på kommentarfeltet? Jeg lurer om Spraytan svetter av deg når du trener?

    32. Jeg er som deg. Samboern min blir oppgitt over meg flere ganger i uken. Denne gangen vet jeg ikke hvor nøklene mine er, men jeg tørr (av flauhet) ikke fortelle det til han. Sørger alltid for at han er hjemme før meg og drar etter meg :p Hjelpes….

    33. Du må bruke find my iphone appen, fungerer på alle mac produktene hvertfall. Mistet tingene overalt frem til jeg lastet ned den.

    34. Jeg pleier å finne ting når jeg ommøblerer, ikke bare på sofaen og slikt, men inn skap og skuffer. Kjøp esker fra Ikea, som du kan skrive på hva som er inni. Plasser dem i hyller som dekor. Ha en dekor kritt-tavle som du også kan skrive hvor du legger ting du pleier å glemme hvor er. Da finner du tingene til neste gang og du får litt ny innredning. 🙂

    35. Heihei. Min teknikk er å Alltid ha en fast plass på ting 🙂 Jeg er nemlig akkurat like distrée og roter bort ting hele tiden. Vanligvis blir de heldigvis funnet igjen 🙂

    36. Skulle gjerne hatt noen bra tips til deg, men trenger de selv. Er så jævlig distré og klønete selv atte HJÆLP!

    37. Det er kanskje fordi du har mye å tenke på? Da blir man distré. Prøv å skrive ned huskelister eller ting du tenker på, sånn at du slipper å bære alt i hodet.

    38. Det kan kanskje hjelpe å spise mere mat sånn at kroppen din får mer energi. Hjernen din må ha en viss prosent med fett, så jeg tror om du spiser 3-4 måltider om dagen og spiser et eple elns når du har lyst på noe kan hjelpe. 😉

    39. Gå på icloud å spor opp mobilen din(om du ikke allerede har gjort det). Der kan du også trykke på en alarm som gjør at mobilen piper. Har jeg gjort ettpar ganger når jeg ikke finner mobilen her hjemme haha.. skulle gjerne hatt en slik alarm på alle tingene mine!

    40. 1. Ha en fast plass til nøkler/lommebok hjemme. Det første stedet du kommer til i leiligheten er fint. Hos meg er det en hylle over skoene i gangen. Første jeg legger fra meg, og siste jeg tar med meg ut. Dette kan også gjelde for vesken din. Jeg vet f.eks at jeg alltid legger mobilen i “mobilrommet” i vesken. Er den ikke der, ja da får jeg panikk. Kan vise seg at jeg har lagt den i høyre jakkelomme. 🙂
      “OFF-limits” områder i leiligheten kan også være en god ting: ikke lov å legge “verdisaker” på kjøkkenbenken/badet f.eks. Da vet du at der er de ihvertfall ikke.
      2. Finn en huskeregel for de mest primære tingene når du skal noen sted. For meg er det: penger (pengebok), mobil, snus, nøkler. Jeg må si det i den rekkefølgen, ellers blir det surr. Er alt det med, kan jeg se over f.eks – lipgloss, headsett osv.
      3. Før du legger om kvelden, pakk klar vesken til du skal ut neste dag. Spesielt om du har møter tidlig, eller skal flere ting på en dag. Skriv en liste over det du må ha med deg, og pakk det ned i vesken din. Det sparer tid og du vil etterhvert få det inn som en vane.
      4. Bruk 2 minutter når du sitter på buss/tog eller i taxi eller går til et sted. Hva skal du? Har du med deg kamera, notater, pc, skal du snakke om noe, vise noe? Ha det klart for deg før du går inn døren. Da er du forberedt og det vil gå av seg selv, istedenfor at du må tenke gjennom det når du er i situasjonen. Da blir det ofte surrete for meg. Tar opp notater til et annet møte, tar opp lipgloss istedenfor penn osv.
      Håper dette var noen råd du kan finne praktiske – de fungerer ihvertfall for meg i en hektisk hverdag, hvor mye må klaffe og jeg ikke har tid til å surre og lete.
      Ha en deilig dag Sophie!

    41. Anna dette handlet om å være trøtt…..hverken ment å være fint eller sexy……gidder du lese før du kommer med oppgulp av en kommentar??????
      Eg har kkje råd å kjøpe nytt om eg mister eller ødelegger ting derfor tar eg bedre vare å det tror eg…eg kjenner flere som er yngre enn meg og de mister ting og ødelegger ting hele tiden -de kan bare få nytt av foreldrene kjæresten eller i dtt tilfelle kjøpe selv…
      For meg hadde det vært ganske dumt å miste noe av verdi eg ville brukt lang tid på å ha råd å handle igjen. Derfor mister eg omtrent aldri noe.
      Sjekker og dobbeltsjekker at eg har med meg ting.
      Hatt Macen min i over 2 år og mobilen min i over 3..så er snart på tide med ny telefon…men ikkje helt enda 😀
      Håper du finner din igjen -lykke til 😉

    42. Livet er en reise hvor ting forsvinner og ting dukker opp igjen.
      Aksepter dine gode egenskaper som også inneholder “Surrehodetendensen” Go Go Sophie <3
      Your a star in the universe <3 <3

    43. Når du legger fra deg ting, så prøv å si til deg selv høgt feks “mobilen legger jeg her på spisebordet” så husker hjernen din bedre hvor du har lagt ting å ikke glemme det 🙂

    44. Du treng bare å legg tingene dine på ett sted der du vet at du leter. Så finner du nok det du treng å finne 🙂 Som mobilen legg den på et bord der den e synlig 🙂

    45. Jeg har bokser som jeg har klistret på navn på 😛 F.eks i skape så har jeg en boks det står photo på, med kamera, minnekort osv 🙂

    46. Jeg lærte noe veldig lurt, var nemlig et ordentlig surrehue. Noter ned hvor du legger ting, til slutt blir du så lei av det at hjernen husker hvor du la div før du ser på notatene :-)))

    47. jeg kjeder meg så ekstremt på jobb. du er nødt å blogge oftere for dagen, for jeg trenger lesestoff. legg ut flere poster mellom 08:00 og 16:00 er du snill

    48. Oppmerksomheet, må jo altid prøve å vise deg halv naken, også vil du ikke at andre skal dømme deg??

    49. Jeg leste et sted at det ikke er lurt å spre tingene sine. F.eks hvis du er ute eller hos andre. Prøv å legg alt på samme sted. Så er det mindre å huske på.

    50. * Nøklene til huset mistet hovedsakelig i sitt eget hjem, og før du går et sted, som du alltid ikke kan finne dem, hvis det er deg, så bare bære nøkler med deg på halsen, eller for å sikre pinnen bukser, og hans oppmerksomhet potrenuyte , artikler i vane – 21 dager på rad – sted, og helst henge nøklene i ett bestemt sted, og du vil ikke ha slike problemer noensinne. Bare Utvikle en vane å holde nøklene i en rolig, ikke roterer, og ikke vri dem, og det viktigste vane – alltid ha med deg og aldri satt på noen andres bord – den venn / venninne, en kafé, en restaurant IT d.
      * Penger taper svært ubehagelig – kanskje du kommer tilbake tapte nøkler, pass, ring, sist men penger er nesten aldri tilbake, desto sterkere folk trenger dem. Dette spørsmålet er ikke engang i vane, og ryddighet – som velger klær med sikre lommer beholde pengene i frontlommer, slik at du alltid føler deg bra med lyn, har en kone, eller et studio styrke lomme ekstra materiale.
      * Passport – et svært viktig dokument. Forestille seg. du slapp den et sted, og noen idiot dessverre du ønsker å søke om et lån fra utsiden, eller gitt som sikkerhet eller blakk og kastet etc. En kø ved passkontorene og betale en betydelig bot ikke alle ønsker, så best å holde passet i en skjortelomme nær brystet, og alltid føler det. Hvis du er passkontorer, eller i noe annet sted, Utvikle en vane å umiddelbart etter utarbeidelse av nødvendige dokumenter for å returnere den til deg, og deretter sette den tilbake i lommen pålitelig yttertøy. På tidspunktet for køen i passkontorene for å holde alle dokumenter, inkludert pass og føler det i hendene.
      * Tap av en mobiltelefon er ikke veldig hyggelig å gud vet du returnere det eller ikke, det viktigste – du mister sju og alle nødvendige kontakter. Så holde en mobiltelefon og penger – i frontlommen av dine bukser / shorts på en sikker lomme med glidelås, aldri plassere dem på et bord i en kafé i andre områder, i tillegg til ditt hjem.
      Utvikle en vane å være forsiktig, gjør 21 sammenhengende dag handlinger venne deg til å gjøre, og du vil bli veldig oppmerksomme, og svært sjelden, eller ingenting i det hele tatt, aldri vil miste.
      Lykke til!

    51. hahah jeg ble faktisk så ille på å miste telefon, nøkler, bankkort og andre viktige småting at jeg måtte kjøpe meg en slags “mobilveske” for å henge rundt halsen eller hva jeg skal kalle det – ser sikkert kjempe rart ut men heller det enn å miste det tre ganger i uka..

    52. Synes bildene avisene tar av deg er så totalt annerledes enn de du poster selv. Du sier selv at du er veldig fotogen; blir du ikke irritert når avisene velger de mindre fine bildene av deg? Får du lov å velge bildene selv til artiklene som printes? Er oppriktig nysgjerrig på det:-)

    53. Så kjipt! Du har nok mye penger og alt drid at du mister mye også :p
      Du er nødt å ha en fast veske der du oppbevarer ting, så husker du de!
      Telefon, lommebok, nøkler etc på samme plass.
      Og rydd skikkelig hos deg og lag plasser der du kan huske tingene. Et sted du ville huske dem.
      Bruk finn iPhone for å finne ut hvor din telefon befinner seg.
      Du må skjerpe deg. Du har masse personlige info på din telefon akkurat spm vi andre også har.. Jeg tør ikke miste min fordi den er viktige info i…

    54. For å lagre ting i hukommelsen må du registrere/reflektere over det du gjør. Dersom du ikke registrerer det så bearbeider du det ikke på et dypere nivå og skaper hukommelsessynapser og dermed forsvinner det.
      Du må altså tenke over handlingene dine for å lagre dem i hjernen. Ikke bare legg mobilen vekk et sted uten å tenke over det. Samme med nøklene. Typisk symptom på dette er at man stresser for mye.

    55. Sjekkliste når du går fra et sted. Min er : mobil, penger, nøkler
      så bare lær deg at hver gang du går ut en dør så sier du inni deg listen over de tingene du absolutt må ha med, og som du selv sa, tar kun 8 uker å lage en vane 😉 skriv det på døra!

    56. Greide å legge igjen forlovelsesringen min på Solariumet!!!! Merket det ikke før jeg skulle legge meg om kvelden, så da var det jo stengt selvfølgelig. Så måtte stå opp tilig neste morgen for å dra til solariumet å håpe på at ringen fortsatt lå på solsengen, og det gjorde den!

    57. Hahah Sophie, jeg fikk varsel på Spotify om at Believe av Sophie Elise nå var tilgjengelig, og jeg bare “JAAAAAA HUN ER UTE MED EN NY LÅT!!!”, også var det bare et lite barn 🙁 Men ja, du har visst “konkurranse” med en 10-åring eller no, hahah! 🙂

    58. Hahah, helt lik, spesielt når vi kommer til det punktet vi mister mobilen. Det ENESTE trikset mitt da er å gå inn på appen ‘finn iPhone’ på iPaden min (‘:

    59. du kan skrive ting opp på lapper
      du må jo ha mye vondt i hode , tanken på at du tenker hele tiden ,spesielt på utseende ditt og dei teite følelsene dine som du minst gnåle om en gang i uka

    60. Lag faste plasser, kanskje har du en kommende eller noen kurver du kan ha det og det i. Selvfølgelig kjempe viktig at du bestemmer deg for å holde det sånn, og ikke begynne å blande ting og lage nye plasser

    61. Ohshiit så surt :(((( Hadde fått panikk og ikke klart å tenke på noe annet enn det gjennom dagene… Men jeg har ingen tips, mister aldri noe, har heller ikke en spesiell oversikt, jeg er vel bare ikke et surrehue jeg da hahahaha. Håper virkelig mobilen kommer til rette!!

    62. Cuskima:), hmmmm. Om det bildet skulle handle om å vise at hun var vedlig trøtt, skulle hun kanskje ha valgt et annet:)? Skulle det virkelig være et bildet hvor leserne er så “heldige” for å se hennes rumpe og undertøy?
      Jeg står fortsatt på mitt t det var sikkert hensikten til å se hot ut.
      Jeg synes ikke at det er tilfellet her:)

    63. Samboeren min kan til tider være et vasehue! Som her om dagen da han la stelleveska og lommeboka mi på taket på bilen før vi kjørte av gårde(heldigvis var det en ærligsjel som fant den og låta Internett rundt for å få tak i meg 😀 Mitt tips er å ha en bolle/skål i gangen hvor man legger fra seg nøkler, lommeboka og annet når man kommer hjem 😉

    64. “Lommebok og penger er det jeg trenger, nøkler og hansker får meg ut av vansker”
      Når jeg tenker på den regla der, husker jeg resten også.

    65. jeg var veldig surrete før, og lurte på hva jeg skulle gjøre for å bli flinkere til å huske ting! jeg begynte med å legge ting faste plasser. som feks. nøklene mine. jeg var fantastisk flink til å miste de til alle tider! men jeg begynte å alltid ha dem liggende i jakken min. eller på utsiden av vesken min. og etter det har jeg faktisk ikke mistet dem!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg