Dette visste du ikke om meg

Det begynner etterhvert å bli vanskelig å komme med lister om hva dere ikke vet om meg, så her måtte jeg virkelig gå i tenkeboksen, hehe. Men slikt som dette er jo så gøy å lese!

  Favorittmaten min er makaronistuing, eller tomatbønner. Jeg ELSKER virkelig begge deler, mye bedre enn taco og pizza! Om man kunne ha bestilt makaronistuing ute, og ingenting annet, ville jeg ha bestilt det hele tiden. Nam nam nam!

  Jeg er redd for å klippe tåneglene mine, og igår gjorde jeg det for første gang på 8 år!!! Altså, hvor sinnsykt er ikke det! Dere kan tenke dere hvordan det så ut før den klippen skjedde, haha..

  Jeg har tidligere hatt forhold hvor jeg har tenkt at det skal vare livet ut, og trodd at jeg har funnet min store kjærlighet, men nå ser jeg hvor feil det var. Man skal ikke føle seg lite verdt, totalt misslykket og deprimert på grunn av den man er sammen med. Det jeg har nå er virkelig et forhold jeg trives i, som er tilnærmet perfekt på alle mulige måter (på VÅR måte, folkens) og jeg har funnet min beste venn som jeg ønsker å gifte meg med og få barn med en dag. En vakker dag om mange år rikignok, haha. Jeg vil ikke være en ung mor, og har enda alt for mye jeg vil gjøre først, men poenget var iallfall at jeg håper dette blir med Robin. Det føles også så godt at

  Under perioden med mitt dansecrew hadde jeg for første gang på 3 år pause fra løsnegler. Jeg har altså gått non stop hver tredje uke for å fikse neglene i så mange år! Mitt Dansecrew føles forresten kun som en fjern drøm nå, jeg kan ikke tro at jeg har opplevd alt det!

Jeg har en ganske stor girl crush på Marna i bloggerne, haha… Eller crush blir vel feil å si, jeg har bare så enormt stor respekt for den dama! Hun er et så varmt menneske som stråler godhet samtidig som man merker at hun er hard og ikke skal køddes med. Herlig!

Jeg har aldri hatt en jobb utenom bloggen (utenom å plukke jordbær en sommer)men det gjør ingenting. Jeg har fått en enormt viktig arbeidserfaring via dette, og har så mange kontakter i høyt og lavt at jeg ikke er bekymret for framtiden. I tillegg har jeg spart masse til jeg går av med pensjon, jeg har aksjer og jeg eier en leilighet. Jeg er ikke bekymret for hva jeg skal gjøre “den dagen bloggingen tar slutt”, det er jo som om jeg skulle ha sagt “ja, er du ikke bekymret for hva som skal skje når du er for gammel til å jobbe på Bik Bok?”.

  Et av de største øyeblikkene jeg har hatt med bloggen (et av veldig mange) var da en leser fra israel sendte meg gave i posten. Hun skrev dårlig engelsk, og hadde laget et smykke selv. Fantastisk rørende, og jeg aner ikke hvordan jeg skal kunne gjøre opp for det.

  En exkjæreste ba meg velge mellom han og bloggen. Det er ganske åpenbart hva jeg valgte og jeg har ikke angret et sekund, og ville ha tatt samme valg idag. I et forhold stiller man ikke slike egoistiske ultimatum, og jeg ville aldri ha hindret den jeg elsker i å gjøre noe. Han sitter forresten i en kjellerleilighet nå med deltidsjobb og ingen kjæreste – ganske ironisk da hannes ord til meg var “bloggen din er flaut og du kommer aldri noe sted med den”. Karma er bare en bitch om du er det!

  Jeg har vært på 26 turer til utlandet siden jeg startet bloggen for fire år siden.

  Mitt favorittgodteri er lakris, og spessielt sånne svarte sutter.

  Favorittpålegget er brunost. På nybakt brød, nam!
  Jeg kunne aldri ha gjort noen valg i mitt liv på grunn av bloggen – for eksempel kjøpe en viss type mat, en viss type godteri, plante, bilde, kjole etc fordi det ser “fint ut på bloggen”. Man skriver ikke noe i dagboka si for at det skal høres eller se bra ut, og jeg ser på bloggen på samme måte. Jeg skriver heller aldri noe kun for å få klikk, jeg er bare en generelt sett engasjert person. Faktisk når noen sier “jeg kjøpte denne for det ser fint ut på bilder” så mister jeg totalt interesse for den bloggeren.

Jeg liker ikke når noen kommer bort til meg for å ta bilde og sier “jeg har en søster som har en bror som har en katt som har en tidligere eier som leser bloggen din så kan vi ta bilde til henne?” sånn ca, haha. Fordi det er samme hvem bildet er til, egentlig. Jeg tar gjerne bilder men man trenger ikke unnskylde seg, si “åh stakkars deg” mens vi står og poserer, for det er ikke synd i meg og det er koselig at vi kan møtes. La oss bare slappe av heller.

Er det et tv program jeg kunne ha tenkt meg å være med i, så er det Farmen! Og jeg tror faktisk jeg kunne ha gjort det helt OK der. Ikke slik som min masterchef-katastrofe haha..

Et mål jeg har for framtiden er å skrive en bok, og det er noe jeg jobber med hver dag. Jeg bare skriver og skriver, så om noen år blir det kanskje noe.


kom gjerne med  fakta om deg også, omså bare en fakta! Det er så gøy å lese for meg 🙂 Veldig glad i akkurat DEG som leser dette!

154 kommentarer
    1. Bare sånn for å spørre; hva er det som er feil med å jobbe som deltidsansatt og bo i en kjellerleilighet, sånn egentlig? Så lenge man kan betale for seg, så ser jeg ikke problemet i det. Du bor jo i leilighet du også (?). Selv ville jeg nok heller bodd i kjellerleilighet enn i blokk med masse bråk og mennesker overalt.

    2. Jeg elsker å ta bilder og holde på med trening og musikk. Det har alltid vært en del av meg. Og er det noen jeg ser opp til så er det 3 personer og du er faktisk en av dem 🙂 Tro det eller ei :)<3

    3. Emelie: hun sier ikke at det er feil. Det hun sier er at det er ironisk at han sa at hun aldri kom noe sted med bloggen, da hun har fått gjort så sykt mye, og han sitter i en kjellerleilighet med deltidsjobb.

    4. Du må jo ha klipt tåneglene dine i løpet av 8 år.. Om ikke hadde de jo vært helt vanvittig lange og ekle.

    5. Elsker bloggen din! Og en fakta om meg..hm.. Jeg elsker cottage cheese med syltetøy hahaha<3 btw den jumpsuiten er såå fin, hvor er den fra?

    6. Jeg har diagnosen emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. Bodd på 5 barneverns institusjoner på 2 år. Ble kasta på gata når jeg var 18. De skylde på mine emosjonelle svingninger. Prøvd og tatt livet mitt altfor mange ganger. Først nå har jeg kommet til det stedet i livet der jeg vet jeg må slappe av og ikke sammenligne livet mitt med andre. Jeg har vært uheldig men kanskje om 10 år har jeg det fantastiske livet og andre som jeg sammenlignet meg med kanskje ikke har det så bra. Alt kommer en gang I livet.
      Jeg har det endelig helt greit i livet. Jeg ønsker fred i verden og at alle skal ha det godt.Jeg synes det er bra og se at noen bloggere også er åpne på bloggen. Det hjelper meg ikke personelig selv stort men jeg tror det hjelper på samfunnet. Å jeg liker å lese om litt annet en sminke og det perfekte livet hele tiden. Det står stor respekt til deg Sophie ❤

    7. Noen fakta om meg er at jeg alltid setter dyr foran meg selv, jeg elsker å gjøre andre personer glade, jeg klarer bare bare å reise tidlig om morgen, og jeg elsker alt som er fluffy ahha det var noen ting om meg 🙂

    8. Det er så gøy med sånne innlegg som dette 🙂 en liten funfact om meg er at jeg ikke liker sjokolade! jeg ville heller spist alle verdens grønnsaker, haha. Klem 🙂

    9. Så glad i deg også,og har så stor respekt for deg 🙂 Vi er ulike,men samtidig så har vi mange like verdier. Derfor jeg fortsatt leser bloggen din,og stått ved din side i så mange år 🙂
      Noe fakta om meg;
      -Jeg er 22 år,men blir 23 år i 31.desember.
      -Jeg er mye bedre på og utrykke meg skriftlig,enn det jeg er i muntlig.
      -Jeg elsker te. Det må jeg ha hver dag. Jeg har en stor samling av masse forskjellige te i kjøkkenskapet.
      -Jeg er en stor fan av Harry Potter filmene,og har maraton hvertall to ganger i året.
      -Jeg er innadvent,og liker og ha det rolig(fart og spenning er jeg ikke noe glad i).
      -Jeg er fra Karasjok i Finnmark,men har bodd i Sandefjord i Vestfold siden jeg var 7 år(blærete rikmannsby).
      -Jeg får ofte spørsmål om jeg er asiater pga samegenene mine.
      -Jeg holder meg unna alt av rus(alkohol,røyk og sånne ting)
      -Jeg har aldri hatt en vennegjeng eller bestevenn jeg kan støtte meg til(begynner og gå litt dyp nå).
      -Familien er alt jeg har.Noe jeg er veldig takknemlig over.
      -Jeg er en nattugle,og foretrekker da mørket og natten så mye bedre enn sollyset og dagen.
      Stopper nå. Hvis du har lyst og sette et fjes til disse faktaene så er twitteren min åpen @skristinee. Ha en fantastisk fin kveld Sophie 🙂

    10. Jeg går på fjelltur, hver gang jeg har anledning, uansett vær, fordi jeg trenger å føle frihet.
      Akkurat nå vet jeg ikke hvordan høsten blir, håper alt ordner seg da.
      Jeg er 21 år og har ikke hatt et seriøst forhold, fordi jeg er redd for å ha sex, og har aldri kommet så langt. Jeg kjøpte en dildo for å øve på dette, men har ennå ikke brukt den.
      Jeg savner å ha all familien rundt meg.

    11. Kan du legge ut utdrag av det du skriver :3? Eller flere dype innlegg? Elsker hvordan du skriver <3333

    12. Å gad å tragisk du er lille fjortiss kalles det du er. Alt er jo synd på deg! Du burde egentlig se å skjerpe deg å ja kanskje begynne å se voksen ut ..
      Hoff lille stygge hore unge se å voks opp å se normalt ut. For alt på deg er jo fake!

    13. Kjære Sophie Elise!
      Dette høres sikkert helt random ut, men jeg vil så gjerne få takke deg for at du er så åpen og ærlig og livet ditt og ditt syn på ting. Beundrer virkelig hvordan du (hverfall prøver) å se positivt på ting selv når ting er på sitt værste. Bloggen din har blitt ett tilfluktssted når jeg trenger avkoblibg fra alle mine negative og dystre tanker om livet. Bare av å lese dette innlegget fikk du meg på hyggeligere tanker, selv om tårene begynnte å flomme etterhvert som jeg skriver og innser hvor deprimert man kan være uten å engang ville innrømme det for seg selv. Jeg vil bare si takk. Takk for at du er den du er og har denne evnen til å påvirke meg (og helt sikkert mange andre) på en så positiv måte. Klem

    14. Liker at du har slike innlegg av og til. Føler vi som lesere får på en måte et bedre innblikk i livet ditt og hvordan du er! Jeg har også en liten fakta om meg:
      Jeg drømmer at jeg mister alle tennene, men dette drømmer jeg bare om noe “fælt/dårlig” i livet mitt skal skje. For to år siden drømte jeg hver natt at jeg mistet tennene og gikk og bare ventet på hva som skulle skje, og etter 3 uker med slike “drømme netter” om jeg kan kalle det det, fikk vi vite at lillebroren min på 1 år (3 nå) hadde fått kreft. Det har skjedd mange andre ganger også, når farfar døde fikk jeg også denne drømmen der jeg mister tennene mine, haha. Litt facinerende ;D

    15. Hei,
      Må bare si at jeg digger deg og synes du er flink til å skrive om ting som interesserer folk og du er flik til å skaffe deg lesere. Synes også at Marna er en kjempe god og herlig dame. Dere begge er fortsatt godt plantet på jorda selv om dere er forbilder og mye i media. 🙂

    16. Morsomt inlegg Sophie – Elise 💕
      Fakta om meg :
      – Jeg har vært i bere 2 land men blir snart 3 da 💛
      – Jeg tåller ikke godteri (altså alt av godteri )
      – Jeg har lest bloggen din siden jeg var 12 år altså (4 år siden )
      og jeg elsker den forsatt 💛
      – Jeg er Youtubegal faktisk 😱
      – Jeg hater å se blod ☺️
      – Okei dette er litt rart men jeg elsker å være med 1.klassinger :
      De er så søte . En dag vi var på tur ( jeg var på praksis plass) så gidde de meg blomserkransee og sånn , hehe!

    17. Hei! Du sier du aldri gjør noen valg på grunn av bloggen, og det kan sikkert stemme, men husker jeg så på bloggerne og da ville du ikke bli med Robin på vannscooter fordi ingen synes det var interessant å lese om! 🙂 Kan hende jeg tar feil, men oppfatta det sånn. Veldig fint innlegg da <3333

    18. Du og Robin passer ikke sammen. Du kommer til å trenge en mann en gang i livet. Han er ikke mye mann. Vent og se.

    19. Søt du er Sophie! 😍 leser bloggen din mer og mer! Hadde ikke sansen for deg i begynnelsen,men det var sikkert bare av sjalusi 😉
      *Eg klarer ikke drikke noe med isbiter fra glass. Klarer ikke dytte isbitene fra å havne i munnen(noe eg hater),så eg siklerog slurper om eg ikke har sugerør! 😁
      Ha en fin kveld!

    20. Hei! Måtte bare kommentere hvor Utrolig vakker du var På bildene! Spesielt det du smilte som en sol på:D
      Du ser godt ut! Håper det ikke bare er skinnet som bedrar 🙂 Stå på!
      Hilsen evig leser 🙂

    21. Noen fakta om meg:
      ❤️ Jeg elsker å sove
      ❤️ Jeg er mørkeredd
      ❤️ Kanskje verdens lateste person
      ❤️ Elsker dyr
      ❤️ Favorittmaten min er spaghetti
      ❤️ Favorittsport er sykling

    22. Flytter til New Zealand i januar med en venninne (ringenes herre har vel skylden) og skal studere geologi. Har tenkt å starte reiseblogg som mange andre, så et innlegg om hvordan få en bra blogg hadde vært kjekt 👌🏻

    23. Jeg har en sær greie for grandiosa, jeg elsker den når den har stått en liten stund å blitt tørr og kald, noen synes kansje det er ekkelt men who cares. Veldig gla i deg og !

    24. Jeg er kles gal, høres domt ut, men er jeg deperimert er det kun kjæresten eller ett nytt plagg som gjør dagen bedre ..:)

    25. Jeg elsker og gå til skolen! Haha dette hører sprøtt ut, men det er fantastisk og føle den friske milde brisen i ansiktet på mårningen😊 det blir ett lite kikk som hjelper deg gjennom dagen:-) og tanken på att du snart skal lære noe fornuftig som hjelper deg gjennom livet!

    26. Kjempefint innlegg☺❤
      Noen fakta om meg:
      ❤livredd for å se bilder av kart og verdensrommet spesielt de som beveger seg.
      ❤er også 1.57 m høy
      ❤yndlings filmen er tarzan. Tegneserien (jeg er 17😂)
      ❤elsker bloggen din!!!!
      ❤ liker ikke spise, kjenne lukten eller se på kjøtt
      ❤ jeg dusjer alltid i kaldtvann.

    27. eg har respekt for deg! Du virke snill,omtenksom
      Og du har ein positiv utstråling.. 🙂 sko ønska eg
      Konne møtt deg!

    28. jeg har en søster som har en bror som har en katt som har en tidligere eier som leser bloggen din så kan vi ta bilde til henne….
      Hvis du har en søster som har en bror så er det jo din bror også(??) nå var jeg veldig pirkete, sorry for det Sophie…
      BTW noen fakta om meg:
      <3 jeg er den elste i mitt årskull
      <3 er skikkelig jålete og sånn men fotball det spiller jeg og ELSKER det😂
      <3 sjekker bloggen din opptil 10-20 ganger om dagen(fritiden min😅)
      <3 jeg har hatt lungebetennelse
      <3 sprøyteskrekk pga lungebetennelsen, når de skulle sette antibiotika med den STORE sprøyten så bomet de sånn 20 ganger😖😖
      <3 kjæresten min er 10-15 cm lavere en meg noe medelevene mine finner veldig morsomt.
      PS jeg er jente kanskje ikke en fun fackt men jeg tok det med alikavell😂

    29. -Leser aldri gjennom kommentarene dine på bloggen, tar dem til meg som om de var skrevet til meg! Masse fint selvfølgelig, men de få ekle ass.. Du er sterk! Hadde aldri klart å gjøre det du gjør. Cred.

    30. 💎Har vært i 14 land (på mitt 15 år lange liv)
      💎Mitt favoritt godteri er sånn salte lakris bananer, om man kan kalle det det
      💎I skrivende stund pakker jeg til fotballcup
      💎Elsker filmen “Frost”, og min favorittkarakter er ELSA
      💎Jeg KLARER IKKE lukten av egg (altså når det er kokt)
      💎Har vært i USA 7 ganger
      💎Burde virkelig pakke nå, men har den daglige runden av blogglesing i stedet (Noe jeg kan gjøre senere, men jeg følte for å gjøre det nå HAHA)
      💎Ikke særlig spontan, liker å ha ting planlagt
      ☀️Fikk sommerferie i dag, WIHUU
      RIKTIG GOD SOMMER!!

    31. I åttende klasse gjorde jeg noe dumt første gang noensinne i fjortisfylla. Det fikk jeg kjenne på i alle kommende år fram til vgs.. Heldigvis går jeg på en mye bedre skole nå med helt vanvittig bra miljø! Funfact om meg kan vel være at jeg har syv søstre 🙂

    32. Du må vite at jeg har enormt respekt for deg (alle må ha respekt for alle uansett hvordan personen ser ut og hvem man er)
      -Jeg har en søskenbarn som driver en internasjonal blogg og jeg vet hvordan det er å opparbeide seg fast lesertall, så tommel opp for det du gjør, jeg vet (som mange sikkert ikke gjør) at det er alltid vanskelig å finne noe som man kan være interessert i, å være spennende og kunne bli en inspirasjonskilde for alle. Man må jobbe hver dag og oppsøke alle mulige utveier for å bli populær og det har jeg full forståelse for.
      – Du må ha klokke hjerner for å kunne komme så langt med blogging, å kunne tjene penger på å blogge krever hard hjernearbeid og engasjement noe du har veldig mye av.
      – Jeg er din fastleser fra 2013 og synes du utviklet deg skikkelig med årene og det du er nå er helt annerledes enn det du var i 2013(forandringer er positive)
      – Jeg ser ikke det på som et problem å operere seg, det styrker bare selvbilde og det er du som bestemmer hva du liker og hva du vil gjøre med kroppen din, å kunne kommentere andres utseende på en negativ måte er det samme som å vise hvor usikker du er sjøl og hvor misfornøyd du er med kroppen din sjøl. Det er å si negativitet til andre er ikke et steg til forbedring av selvbilde.
      – Det er selvfølgelig ting er jeg uenig med deg, men sånn er verden bygd opp. Jo mange folk som bor i kloden jo mange meninger som eksisterer. Man har forskjellige smaker på ting, man har forskjellig væremåte og det er helt akseptert, man må faktisk akseptere det andre mener også.
      – Jeg er snart 20 år, men jeg liker ikke å forte tiden, jeg liker å ha det som det er, gammel rekker jeg å bli, og det er vi like i.
      – Jeg respekterer at du er vegetarianeren , men selv kan jeg ikke leve uten kjøtt, må få proteiner av det ellers så er jeg dårlig etterpå.
      – Skulle gjerne ønske å være din venninne.

    33. Jeg elsker det når jeg kjenner meg igjen i inleggene dine, noe jeg ofte gjør!
      Alle sier jeg har allt for store drømmer om framtiden
      jeg har ikke en bestevenn, eller noen å betro meg til
      jeg elsker å reise
      jeg har spiseforstyrrelser
      og jeg elsker instagram

    34. Hej Sophie Elise!
      Ända sen jag var 15 har jag läst många olika bloggar (är 22 nu) Men aldrig någon norsk förut. Började läsa din blogg strax efter att jag flyttade till Oslo och ville bara berätta att din är absolut min favorit! 🙂 Du verkar vara en superhärlig tjej, ta hand om dig! Kram ♡

    35. visste ikke at du hadde vært med på masterchef, haha, søkte det opp med en gang og sitter å ser på det nå!
      Kan du fortelle om den sykdommen du snakker om der, på bloggen? Selvsagt ikke noe press, skjønner om det er personlig, men verdt et forsøk 😀 syns du er så sinnsykt skjønn, og vil bli kjent med deg! vet det er liten sjanse for å i det hele tatt møte deg i virkeligheten, så da er det jeg får lese på bloggen det nest beste :p

    36. Kan du bli som før ?
      ta vekk alt i leppene dine for det er overhode ikke fint et sekund . Det ser egt forjævelig ut . Få tilbake slik du så ut før .
      Nå du ee stygg ! 🙂 kjære deg fix deg helt ærlig . Du ser ikke ut slik fu ser ut nå . Så gjør noe med det .
      er helt enig med Maja her

    37. Eksen min var også redd for å klippe tåneglene, noe jeg syns var ekkelt haha(sorry) så jeg pleide å klippe de mens han sov hahah! Heldigvis hadde han godt sovehjerte

    38. Hahahaha dette var spennende å lese! Hmm noe om meg ja.. jeg har sosial angst tror jeg? Og redd for å være blant folk. Stopper meg for veldig mange ting, og gjør ikke mye kjekke ting, tenkte å gå en tur i området idag, eller sykle, men turte ikke pga det.. Ellers så hater jeg brus over alt på jord, jeg spiser neesten bare frukt og lager forskjellige ting fra frukt og eelsker det, jeg takler ikke å være bløt på hendene så bruker tørker meg tuusen ganger når jeg lager mat, jeg har vært vegetarianer i 2 år nå wiiii, jeg takler ikke å se skuffer og skap åpne, jeg snakker veldig eeh hvordan skal jeg si det, veldig ikke-flytende ihvertfall hahaha, det blir liksom så hakkete noen ganger fordi ordene kommer i feil rekkefølge og jeg klarer ikke å tenke ut ordene jeg skal si så det tar biitteliitt lengre tid for meg å snakke enn andre, så er det noe jeg skulle ønske så er det å kunne snakke flytende og klare å si masse på en liten tid uten at det bare er masse ord men en fullstendig setning, at det høres behagelig og enkelt å høre på. Hahahaha, yees, har et normalt liv da, så det stopper meg jo ikke, bare noen plager. Tenk at du klarer å komme på noe etter så mange år med blogging, overrasket litt at du kom med et slikt innlegg, veldig kjekt!

    39. Utrolig latterlig av deg å nevne Mathias i dette innlegget. Alle vet at det er han du snakker om når du sier at en x sa du måtte velge mellom han eller bloggen din, for dette har du nemlig sagt at han har sagt. Stygt gjort av deg rett og slett å disse han på den måten der. Det kalles ikke karma, men sånn lever faktisk de fleste unge mennesker jeg kjenner.

    40. Du må huske at mange bloggere fungerer også som fotografer, og fotografer er generelt opptatt av å lete etter og kjøpe ting som gjør seg bra på bilder. Jeg jobber selv som fotograf og er alltid på jakt etter ting som kan være spennende å ta bilde av.

    41. studerer i New York for tiden, så kan vel si at en fact om meg er at jeg virkelig hamstrer brunost og makrell i tomat når jeg dra dit. Er virkelig to pålegg som står mitt hjerte nært, haha!
      Elsker å kjøpe ting som klær og klokker, men misliker virkelig ting som er høyt overpriset, eller underpriset for den sags skyld, da jeg tenker hvor mye av dette som faktisk går til de som lager det. Har faktisk nesten sluttet helt med å kjøpe fra H&M da det kom ut hvordan de behandler arbeiderne sine siden jeg bryr meg utrolig om menneskerettigheter.
      En annen ting er at jeg også er til en viss grad påpasselig med hvilke produkter jeg kjøper for er veldig på dette med produkter uten palmeolje:)

    42. Jeg tror helt ærlig at du hadde klart deg bra på farmen, men man skal delta på å slakte en gris, og jeg tror kanskje slaktingen hadde vært veldig vanskelig for deg å delta på siden du er en såpass sterk aktivist imot spising av dyr.

    43. FARMEN? De slakter jo griser der! Og spiser de! Jeg kunne godt tenkt meg å være med på farmen, men jeg er i mot slakting. Når jeg visste de skulle slakte en gris der i fjor, så måtte jeg gå langt bort fra tv-en og holde meg for ørene. Slakting er helt forferdelig 🙁

    44. Hei Sophie 🙂
      Jeg har fulgt med på bloggen din i mange år og jeg har alltid hatt sansen for deg og ditt vesen. Jeg har selv bestemt meg for å si ti høyt hva jeg tenker om ting, faktisk inspirert av deg. Jeg er snart 25 år og masterstudent, jeg er ikke spesielt beskjeden, men jeg har en tendens til å holde tilbake mine egne meninger om de går strider mot hva majoriteten sier.. Jeg er konfliktsky og vil gjerne at alle skal like meg, derfor kan jeg godt la være å si noe bare for husfredens skyld. Jeg leste artikkelen om deg i Elle, jeg ble nok en gang veldig inspirert over hvor tro du er mot deg selv og din egen indre stemme. Jeg kunne ønske jeg kunne snakke høyere om min egne meninger også. Jeg kunne ønske jeg kunne fortelle om ting jeg synes er både bra og dårlig. Jeg skriver dette til deg fordi jeg synes du fortjener å høre hva jeg synes om deg, du fortjener ros. Du er en utrolig tøff person, du er så ekte og du tar opp temaer som andre ikke tørr å røre med en pinne. Det er så klart noen ting jeg er uenig med deg i, men det spiller ingen rolle fordi jeg respekterer deg. Det at jeg skriver dette til deg er din mye din fortjeneste, du har lært meg viktigheten av å si det man tenker, uansett hvor ubetydelig jeg tror min egen stemme er. Du har inspirert meg til å være tøffere, si i fra om hva jeg mener til den det gjelder i stedet for å bare gå rundt å baksnakke “denne personen” eller irritere meg over “dette problemet”. Nå er tiden kommet for å snakke høyere, både om ting som er bra og det som er dårlig. Du har vist oss alle at selv små tuer kan velte stort lass. Takk Sophie for at du byr på deg selv så mye som du gjør, du må vite at jeg setter pris på det og at det inspirerer (og kanskje irriterer 😉 ) mange!

    45. Jeg elsker regn og blir så beroliget, også føler jeg at det skjer noe ute i verden og st alt ikke er stille.
      Blir fort stresset hvis jeg ikke F eks vet hvor jeg skal møte vennene mine hvis vi har avtalt å møtes. Må vite eksakt hvor de står hen
      Synes verdensrommet er så utrolig fascinerende og vakkert, men også skummelt å tenke på hvor stort det er..

    46. Jeg synes du skal skrive en bok – men hvilken sjanger ville du ha valgt?
      Håper på novelle eller roman, du er veldig flink til å ordlegge deg. Er ikke en som vanligvis kommenterer å blogger, men jeg liker deg. Du bryter stereotypen og det digger jeg! Stå på : )

    47. Funfact av meg: jeg har lest bloggen din helt siden den første bloggen du lagde, og følgt deg frem til i dag, og jeg angrer ikke et sekund!

    48. Du burde og melde deg på farmen !! Tror du hadde kommet langt ( kanskje vunnet !!
      Håper du melder deg på ❤️❤️

    49. Hvis du ikke har den allerede, syns jeg du skal laste ned “been” appen. Den fungerer sånn at du klikker av på alle landene du har vært i i løpet av ditt liv, også regner den ut prosenten av verdensdeler/verden for deg. Jeg syns ihvertfall det er kjempegøy å vite! Kanskje du kunne delt en innlegg om det til oss også?? 🙂

    50. Hva er galt med å ha deltidsjobb og kjellerleilighet egentlig? Syns det er merkelig at du formulerer deg så negativt om andre menneskers liv, som om de er mislykket fordi de ikke lever som deg, fordi de ikke sitter på et fjell av materialistisk skit. Syns det virker overfladisk. Det virker som du måler suksess i penger og status, noe som i grunn ikke er spesielt overraskende da det generelt gjelder store deler av befolkningen. Men jeg trodde ærlig talt du var mer oppegående enn det.
      Jeg møtte en gang en mann som ikke hadde noe som helst, det var hans valg i livet. Hans livsstil. Han ville rett og slett ikke la seg rive med av statusjag og penger. Det eneste han hadde var strøjobber rundt omkring hos privatfolk for å få råd til mat, og det som ellers er nødvendig. Han hadde ingenting, var per samfunnets definisjon ingenting. Men han hadde en så fin holdning til livet, til mennesker, til verden.
      Til syvende og sist er du ikke noe mer enn noen andre, alle har like stor verdi, uansett bakgrunn, eller fremtidsutsikter. Du er ikke noe bedre enn menneskene som sitter hjemme og er uføretrygdet, selv om samfunnet mener så, eller menneskene som tjener til livets opphold ved å sitte bak kassa på rimi.

    51. Skal vi se, litt fakta om meg. PS: håper det ikke gjør noe at jeg kommenterte dette.
      1: sliter nå fortiden med angst og depresjon (dette er ikke noe jeg er stolt av, håper å bli kvitt dette fordi jeg syns ikke det er noe liv for en ungdom å leve)
      2: er perfeksjonist! Må ha alt perfekt. Bryr meg derfor veldig om skole😊
      3: elsker og skrive å lese. Leser veldig mange bøker og blir kalt for ordboka og Google siden jeg er så flink i norsk på skolen, haha😅😅
      4: har en bestevenn, men ikke så mange venner pga. Angst og depresjon (har alltid vært den sære jenta som gråter for alt.
      5: yndlingsfargen er rosa og lilla. Favoritt mat er Taco, off course
      Du er en fantastisk blogger, stå på!

    52. Så en tidlige kommentar fra Lene om at hun drømmer at hun mister tennene. Dette bruker jeg også å drømme, gøy å se at jeg ikke er alene haha. Tror jeg drømmer det når jeg er stresset eller gruer meg til noe.
      Noen funfacts om meg er at jeg aldri greier å slippe noen helt inn på meg, ikke kjærsten min en gang. liker ikke at venner er sammen med familien min eller i huset mitt så jeg har nesten aldri besøk hjemme. Har det veldig bra hjemme selv men liker ikke sleppe folk så nærme inn på meg. Jeg har også et behov for å gjøre alle ting bedre enn vennene mine. Viser det selvfølgelig ikke, men ønsker alltid inn i meg at de skal få dårligere karakterer enn meg osv. dette kan bli veldig travelt til tider hehe
      Vil bare si at jeg digger deg Sophie, elsker å lese bloggen din 🙂

    53. jeg er en snill og pliktoppfyllende gutt, som gjøre jeg får beskjed om, og litt mer.
      jeg er tunnghørt og har operert CI. jeg bruke både tegnspråk og tale i hverdagslivet.
      jeg er flink til å ta initiativ, effektiv og konsenterer om det jeg gjør.
      jeg er lett motivert, og trives best når jeg har noe å gjør.
      jeg bryr meg om menneskene rundt meg, og har empati.
      ellers er jeg veldig interessert i fotball og svømming med mer.
      kjærlighet

    54. Det hadde vært sååå gøy om du ble med på farmen 😀 Jeg elsker farmen og jeg er kjempe glad når du er på tv! Please do it!

    55. De av dere som kritiserer utsagnet til Sophie Elise leste tydeligvis IKKJE innlegget. Hun disser ikkje at han har deltids jobb og bor i en kjellerleilighet
      -MANGE gjør det og det er helt ok…..men han ba henne velge mellom bloggen hennes og ham fordi blogg var flaut og ville ikkje lede noe sted. antagelivis mente han at hun neppe ville nådd veldig langt eller hatt ok økonomi med sin *lissom jobb*
      Forskjellen på hennes jobb og hans utgjør en stor forskjell fordi hun har oppnådd mye deriblandt å ha råd til å eie egen leilighet-veldig få på hennes alder klarer dette i Oslo uten hjelp av foreldre eller vært superflink å spare.
      Bolig er veldig dyrt og for mange er dette en uoppnåelig drøm fordi bankene stiller store krav. Så mange blir leieboere -hvilket er helt ok..og mange liker dette.
      Du får ikkje mer enn 3 X inntekten din pr år -de fleste av leserene til sophie Elise er neppe 30 pluss -noen kanskje,men for å eie en bolig på 1.5 millioner må du altså tjene 500 000 pr år samt ha egenkapital på minumun 20 % som da er 300 000 spart opp eller av foreldrene din, samboer, kjæreste etc
      Så hvor mange av dere har 300 000 på konto nå?
      Ellers 600 000 om du skal kjøpe til 3 millioner og da må du tjene 1 million pr år med mindre du eier fra før
      Så jo karma is a bitch om man slenger dritt om andres liv og valg og selv ikkje kan vise til noe mer enn helt vanlig liv for mange unge i tidlig 20 årene og tilogmed eldre.
      Fun fact om meg
      Eg er Lifecoach, har 3 hundejenter, har en datter, er hudnerd. og elsker bøker ,serier,film, musikk og hjernen og sinnet fasinerer meg.
      Og eg syns Livet er utrolig spennende <3

    56. Utrolig dårlig gjort av deg å prøve deg på å henge ut mathias her. Veldig barnslig, og det lyser lang vei at du fortsatt er bitter over at han ga deg det ultimatumet, når du velger å prøve å henge han ut på den måten.

    57. Hei Sophie!
      Jeg må først fortelle deg at jeg har enormt med respekt til deg, men jeg ser ikke poenget til å henge ut ekskjæresten din på denne måten? Det er dårlig gjort av han å be deg velge mellom han og bloggen, men du trenger da ikke å synke ned på det nivået du også?
      Klem

    58. Hei sophie
      jeg synes du er et flott menneske som har et stort hjerte💛at noen skriver stygge kommentarer om deg skal du ikke bry deg om, de vil bare at du skal forandre deg (det trenger ikke du).
      jeg er en jente på 12 år og er ifra mo i rana!jeg kommer ikke til og få tatovering eller andre permanente ting. Jeg har falt av en hest i gallopp😕ikke så behageligt akkurat. Klem silje☺P.S. smil til verden, og verden smiler til deg💖

    59. Jeg elsker sjokolade
      Drikker ikke brus
      Får gode karakterer, men hater skolen
      Er 1.68 og veier 53 kg
      Liker regn

    60. Robin ba deg jo også om å legge ned bloggen siden du ikke taklet kritikken. Jeg tror at noen som er veldig glad i deg – som også ser hvordan bloggen skader deg og selvfølelsen din – ønsker at du skal legge den ned, eller ta en pause.

    61. 1. Jeg har overraskende stor respekt for deg i forhånd til andre bloggere!😍 Når noen jeg kjenner “baksnakkelser deg” så dytter jeg deg opp og fram snakker deg!❤️ jeg har ALDRI skrivd hate til deg!❤️ Og hun lenger oppi her hun skjønte visst ikke poenget😕

    62. Hun fra Israel som ga deg en gave hadde jo blitt glad om du hadde lagt ut et innlegg om det?
      Det hadde jo også vært en superidè om du laget innlegg en gang iblant der du viser frem gaver du har fått. DET er en måte å vise takknemlighet på. 🙂

    63. Bloggen din kan jo komme i bokform. Tror det er mange inkludert meg som ikke alltid får med seg alle innlegg:)

    64. du er forbildet mitt!:) synes du virker helt herlig, og jeg har så lyst til å møte deg en gang, det er liksom en av drømmene mine:D Og jeg elsker at du brenner så for deg, du virker egentlig bare helt super!❤️

    65. Du svarer mot kritikk av din måte å leve på med å kritisere slik nesten alle dine lesere i 18-25 års alderen lever. Selv er jeg student og bor i et annet land, men til tider misunner jeg de venninnene jeg har som jobber og som fortsatt bor trygt og lunt i hjembyen min.. og det er ingenting galt med å bo i en kjellerleilighet og ha en deltidsjobb, og det er i allefall ikke å få utbetaling for karma. Personlig ville jeg mye heller hatt det livet enn livet ditt, så vær nå yttersk forsiktig med å ha nesa så høyt i sky.. ikke alle ønsker ditt liv

    66. Irriterer meg at folk ikke skjønner det Sophie skrev. Nei, det er ikke så forferdelig å sitte i en kjellerleilighet og med deltidsjobb, men den samme fyren mente Sophie måtte velge mellom han og bloggen. Sophie hadde neppe vært hvor hun er idag uten bloggen. Hadde hun valgt han ovenfor bloggen hadde hun nok ikke hatt den samme suksessen. (PS YOU GO GIRL, liker at du ikke gir deg! Stå på og gjør det som er det rette for deg💪🏼 Du er en fantastisk jente, og smått irriterende at du må forsvare deg “hele tiden”)

    67. Forstår godt at du føler du har nådd langt med bloggen, men husk at det ikke er alle sitt drømmeliv. Å sitte i kjellerleilighet med deltidsjobb er kanskje et liv som leder til det han har lyst til i fremtiden. Jeg heier uansett på folk som står på – de vil nå langt 🙂

    68. hadde vært så gøy å lese, om du hadde kommet ut med en bok! Håper den drømmen blir realisert:)
      Hvor er jumpsuiten fra btw?

    69. Så fine fakta! Her blogg selv, men klarer aldri å komme på så mye fakta om meg selv… Har du noen idé til hvordan man klarer å komme på flere tips? <3
      Og en ting til! Hvordan får du til å skrive de hjertene?

    70. Hei, du er så skjønn, skriver så flott , ei skjønn ung reflektert dame. Jeg er godt voksen og kunne vært mora di. Stå på for verdiene og holdningene dine !! Syns du klarer deg kjempegodt til å være så ung som du er. Har aldri kommentert noe på bloggen din, men syns nå at det var på tide å gi deg noen komplimenter som er fortjent.
      Lev livet , reis og kos deg mens du ennå kan, noe det ser ut som du gjør.
      God sommer klem fra Anna 😊🌺

    71. En fakta om meg: Når jeg har klart å falle og skadet meg, tar jeg gjerne og holder rundt en sei, da blir alt plutselig mye bedre!

    72. Jeg elsker bloggen din! Leser den hver eneste dag, og elsker musikken din! Stå på, for du mestrer virkelig skriving og synging! Og ikke minst så er du rå på dansegulvet og på TV!!
      Har blitt så selvsikker av dine blogginnlegg, og du har hjulpet meg i så mange usikre situasjoner. Håper at en dag, at du kan komme med en bok for den vil jeg så gjerne lese. Du skriver så utrolig bra, og jeg setter virkelig pris på alt du gjør for oss blogglesere. Håper du vet hvor fantastisk du er! håper jeg får møte deg en gang i livet, hadde vært så fantastisk!!! STÅ PÅ VIDERE, DETTE KAN DU!! <33

    73. Jeg har lyst til å blogge, og jeg har flere innlegg på dataen min som er “blogg” innlegg. Grunnen til at jeg ikke gjør det, er fordi jeg er redd for alle kommentarene ettersom jeg har sett så mange få stygge kommentarer uten grunn.. Ikke er jeg “blogg-pen” heller

    74. C: Åh, du må ikke tenke at det fines noe som heter “blogg-pen” for det gjør det ikke!!! Du kommer til å klare det så fint, det garanterer jeg <3

    75. Elise Røe: Ja, jeg er absolutt helt enig med deg! Og jeg mener heller ikke at det er noe galt med den livssituasjonen han har, bare at jeg vet det ikke er der han ønsker å være.. Og for min del er det også helt ok, med tanke på hvordan jeg ble snakket til 🙂

    76. Jeg husker godt den gangen du og din mor var på ferie og på hotel-rommet skulle dere sprette shampis ! Ikke fordi du likte shampis, men fordi det så bra ut på blogg bilder 😂✌️

    77. Haha, elsker makaronistuing og tomatbønner også! Ikke mange som kunne spist det helt alene, så glad jeg nå vet det er to av oss! 🙂

    78. #10 sekunder etter kjærestens frieri, hadde vi satt dato for bryllupet
      #fargerike mennesker gjør meg glad, men jeg selv hater å kle meg i farger.
      #jeg blir rørt av andres glede.
      #jeg blir sjeldent sjalu fordi andre har noe jeg selv ikke har. Jeg blir sjalu fordi de har guts og tørr det de gjør, satser, lever på den måten, og derfor har andre ting enn meg. Mens jeg selv prioriterer feil og ikke tørr. Skjønner?
      #alt skjer for en grunn, og hvert minutt er et minutt mer lærdom.
      #

    79. Lo utrolig godt da du snakket om din kjære Ex-kjæreste, han som sitter i en kjellerleilighet med deltidsjobb, som om det er en utrolig negativ ting. Jeg vet ikke om jeg har rett, men det virker som om du tror du er bedre enn han fordi du har en blogg du tjener penger på å en kjæreste du kan holde rundt om natten. Syns egentlig det bare var helt latterlig av deg å legge ut om han på bloggen på den måten. Du er en psykopat, Sophie.

    80. Funfact: jeg er 21 år. jeg ble “mobbet” i fjor da jeg gikk på folkehøyskole, fordi jeg leste(leser) bloggen din. forsvarte oss begge selvsagt. du er awesome=)

    81. du kan ikke kjøpe en plante for at det skal se fint ut på bloggen, men du kan kjøpe en leilighet fordi du har så lyst å skrive det på facebookstatusen din? Du sa det i et intervju på vgtv haha 😀

    82. Først og fremst vil jeg si at du er veldig flink til å blogge og jeg følger bloggen din hver dag. Noen fakta om meg:
      – Jeg overtolker alt folk sier til meg, noe som er svært irriterende når jeg tolker det i negativ retning, for da føler jeg meg sviktet og blir kjempelei meg, omså de ikke mente noe vondt med det..
      – Jeg er en veldig utadvendt person, samtidig som elsker å ligge hjemme i sengen å se på serier og ikke ha kontakt med omverdenen.
      – Jeg har bare noen få venner, men de vennene jeg har setter jeg stor pris på. Jeg har hatt mange venner før, men jeg har bare kuttet kontakten med de bevisst, fordi jeg heller vil ha noen få, men gode venner.
      – Jeg sminker meg nesten aldri. Før var jeg sånn at jeg aldri kunne gå ut av huset hvis jeg ikke hadde sminket meg. Nå gir jeg blanke faen, og kan gå på butikken usminket og i ført onepiece og en lue. HAHA..
      – Jeg bryr meg sjeldent om negative kommentarer mot meg, men med en gang det omhandler kroppen min og utsendet mitt, så blir jeg helt knust.
      – Hvis noen slenger med leppa eller er veldig frekke på en eller annen måte, får de 10 ganger verre tilbake.. Dårlig egenskap..
      – Jeg må alltid barbere hele kroppen når jeg dusjer, noe som fører til at jeg kan dusje i 1 – 1.5 time. Jeg sitter liksom i dusjen med barberskum på legger, lår, armer, underarmen og underlivet.. Tenk hvis noen hadde kommet inn og sett meg sånn, herregud- jeg tørr ikke å tenke tanken en gang.
      – Jeg snuser hele tiden. Hvis jeg har glemt snusboksen min og vi kjører tur, må vi kjøre tilbake for å hente snusboksen min..
      Jeg har masse mer å fortelle, men dette får holde. Ha en fin natt! 🙂

    83. En fakta eller to:)
      Sitter på nattevakt på et stille sykehjem i harstad:) leser bloggen din hver dag:) 26 år gammel 2 barns mor som meg, sikkelig glad for at du lever livet slik du gjør, sier det til mine yngre søstre å, reis masse å opplev masse, man leve bare en gang, så koffer ikke:) syns virkelig du e flink! Stå på å fortsett på den stien du e på, du gjør det stort å du e vakker å har bare med å være stolt av dæ sjøl:) klæm fra ei som vente ivrig på at en dag ska æ på husmorferie:)

    84. Kjæmpefint, Sophie 🙂 Stå på, alt du gjør e så riktig og du e så bra som pærson syns værtfall æ 🙂 Stå på videre, du kommer langt 💕👍

    85. Æ e en stor del innen foto og redigering nåkka æ elske vældi HØYT og e det æ vil jobbe me en vakker dag 😀 i tillæg elske æ og synge og sælge diværse ting 🙂 Yess, Yess, Love, Love 💞

    86. La ho Sophie få vær den ho akkurat e me store leppe og fine klær, e ingenting dåkker kan gjøre.. værken bestæmme ka ho ska gjøre eller vælge klær te ho, det går bare ikje.. ingen kan bestæmme nåkka over nån 🙂

    87. jeg blir så innspirert av bloggen din å hva du står for at jeg har startet blogge selv.
      Fakta om meg er jeg setter alltid barna mine først og er perfektsjonist:p
      Klem

    88. Jeg synes du er en så vakker jente:) Jeg har alltid tenkt negativt om plastisk kirurgi og lignende, men når jeg ser på deg så får jeg jo et HELT annet blikk på det, og jeg har lyst til å gjøre noe selv, og da ser jeg ofte på bilder av deg for å forklare hvordan jeg vil at det skal bli. Jeg er egentlig ikke glad i å lese i det hele tatt, men blogginnleggene dine får jeg alltid med meg 🙂

    89. Jeg er livredd for marihøner og fluer!
      Jeg klarer ikke å ta i deig heller ikke sopp!
      Jeg har så å si angst for kiwi, jeg går ganske mange meter
      unna kiwien i frukta på butikken.

    90. pleier aldri å kommentere blogger, men følte for å gjøre det nå. Først må jeg vbare si at jeg digger deg, og er en fast leser! Noe jeg har vært siden du startet å blogge. Elsker at du forteller hva du føler og mener. Det gjør at bloggen blir så “ekte”! Og gleder meg til den boken blir til noe, den skal hvert fall kjøpes:) lykketil videre, jeg heier på deg!

    91. Jeg er snart 40 år, og leser bloggen din nesten hver dag. Det er min fakta – og jeg innbiller meg at jeg drar aldersgjennomsnittet på leserene dine kraftig opp 😅 Jeg har lest bloggen din siden sesong 1 av bloggerne, og har virkelig kost meg med den (din og komikerfrue sin). Må innrømme at innimellom har jeg himlet litt med øynene når jeg har lest – men vet du, det er jeg HELT sikker på at du hadde gjort innimellom om du hadde lest om mitt liv også 😄 Tenk så kjedelig livet hadde vært om vi alle hadde vært like! Stå på Sophie Elise! Jeg digger deg!! Hilsen gamla!! 👵🏻

    92. Fortsatt bitter på exn? Siden du skriver dritt, følger med på hvor han bor, jobber og om han har dame osv liksom. Trist..

    93. Skjønte ikke helt det der du skrev: Og sier “åh stakkar deg” mens vi står og poserer.
      Det virker ganske merkelig å si sånt ut av ingenting, eller har jeg misforstått noe? Kan noen forklare nærmere?

    94. Hei! Morsomt innlegg. Jeg digger virkelig jumpsuiten (?) på bildene, den er syykt fin:O Hvor kjøpte du den?
      Fakta om meg:
      *Det hadde betydd utrolig mye for meg å møte deg, og om jeg noen gang hadde sett deg i ‘real life’ så hadde jeg løpt rett bort til deg og gitt deg en stor klem. Jeg hadde fortatlt deg kort om meg og latt deg vite hvilken stor inspirasjon du er for meg når det kommer til valg og når det gjelder spising av kjøtt.
      *Jeg er en veldig lav jente som en stund slet med dårlig selvtillit på grunn av høyden min, men den har med tiden stiget etter å få lave (bare positivt ment) forbilder som deg og Ariana Grande. Wow, dere er nydelige begge to.
      *Noe av det som irriterer meg mest i hele verden er når folk slenger dritt anonymt (uten anonym og, for den saks skyld!!). Jeg har flere ganger vært inne på flere blogger, deriblandt din, og snakket tilbake til anonyme mobbere. Huff, sånne mennesker irriterer meg grønn!
      *Favorittfargene mine er pastelfarger og lavender!:D
      *Etter at mammaen min så moren din bak scenen på tv i ‘Mitt dansecrew’ så sa hun at hun kjente igjen moren din, og at hun gikk på samme ungdomsskole som henne. (Bare en rar liten funfact- haha!)
      Jeg håper virkelig du leser dette! Det hadde betydd utrolig mye for meg om du ville kommentert tilbake, så jeg vet at du har lagt merke til meg:) jeg skal sjekke hver dag, haha!

    95. Haha, en fun fact om meg: Ca hver dag når jeg kommer hjem spiser jeg litt nugatti på en skje. Så ser broren min at noen har spist nugatti med skje og sier det til mamma. Da sier jeg bare til broren min:”haha, jeg SÅ at du gjorde det. Det er ikke vits å lyge, da er du bare slem!” Og mamma tror på meg hver eneste gang😉👍 Også lurte jeg på om du skal på Millionfisken i Salangen i år? Jeg ville ha blitt såååå glad om du kom på tivoli eller noe en dag! Du har jo trossalt familie i Harstad en time unna😇 Hilsen en som har stor respekt for deg!

    96. Du sa jo faktisk i Spania da du va med mammaen din “æ like jo ikke champagne.. Ja ja, det tar sæ godt ut på bloggbilda” :p Neida men skjønne ka du mene og æ har inntrykk av at du e veldig ekte og ærlig! Stå på 🙂 Du e flink!

    97. Jeg har ingen tro på å studere noe fordi en skal få seg en bra jobb på slutten. Jeg skal selv studere filosofi på et universitet i Canada til høsten, på tross av at flere folk ser på meg med spørsmålstegn og spørr spørsmål som dette ”studerer folk enda filosofi?” eller ”Men… hva skal du med det da? Hvilke jobber får du av det?”. Jeg ser at flere og flere studerer noe fordi de ser penger i enden av tunellen. Jeg personlig skal studere filosofi fordi jeg elsker det fag området, sammen med fag som biologi! Da vet jeg at jeg kommer til å finne en vei til en jobb, om det blir å bli en professor i filosofi, lærer eller å studere noe videre. Tenker ikke på gull gruven på enden av tunellen, men på at jeg har ”passion” for det jeg studerer!! There’s a quote by a philosopher name Alan Watts that goes like this: ?If you say that getting the money is the most important thing, you’ll spend your life completely wasting your time. You’ll be doing things you don’t like doing in order to go on living, that is to go on doing thing you don’t like doing, which is stupid.?. Det ble en lang funfact, men jeg håper virkelig flere unge mennesker kan finne noe de virkelig brenner for, verken det er sveising, blogging, datamaskiner eller filosofi! IKKE GÅ I DEN FELLEN AT DU BARE GJØR NOE ”FORDI DU GJØR DET” ELLER FORDI ”DU SKAL HA PENGER”. Kunne snakket mye mer om dette men ender det her.

    98. Jeg husker jeg møtte deg en gang for litt siden og ville ta bilde
      Men da virka du så kald akkurat som at du ville skjule deg og du sa ingenting :/ men håper jeg får møtt deg igjen og gjort opp for det
      For alle kan jo ha en dårlig dag

    99. Jeg syns du er en flott person med mange bra meninger, men det irriterer meg at du til stadighet må rakke ned på andre bloggere fordi de blogger på en annen måte enn deg selv. Du må huske på at det finnes mange typer blogger og mange forskjellige blogglesere. Noen, sånn som deg, blogger om hverdagsliv og personlige meninger. Andre ønsker bare å dele fine bilder, matoppskrifter, skrive om interiør osv. Det er vel ingen som sier at man ikke kan blogge dersom man ikke deler alt som omhandler seg selv? Jeg blogger selv, mest fordi jeg elsker å ta bilder. Min agenda med bloggingen er en helt annen enn din.. Jeg er småbarnsmor og har absolutt ikke noe ønske om å brette ut livet vårt på nett. Men jeg har vel like mye rett til å blogge som det du har? Lesere velger selv om de ønsker å besøke bloggen eller ikke.

    100. Jeg er, om ikke verdens, ihvertfall Norges største fan av Taylor Swift og i helgen så jeg henne live for første gang i London og aldri følt større lykke! Deilig med slike boost i hverdagen <3
      Ifjor signerte du russebuksen min på festplassen i Bergen, hahah. Ble skikkelig overassket over hvor lav du var, hihi

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg