“Norge, er det i Amsterdam?”

New York: 13:52

Jeg satt nettopp på rommet mitt, stille og rolig for å redigere bilder til dere, og hva skjer? Jo, brannalarmen går!!! Jeg synes faktisk slikt er litt spennende og så nesten fram til litt action, jeg bor i øverste etasje her og måtte løpe ned alle trappene og så tenkte jeg.. hvorfor løper ingen andre? Er jeg den eneste som ikke vil bli brent ihjel? Jeg sto helt alene utenfor bygget i flere minutter for et par mennesker begynte å bevege seg sakte ut.. tydeligvis skjer dette ganske ofte. Men dere vet jo, USA – så klart kommer det tre store brannbiler og hele bygingen må bli sikker før vi kan gå inn igjen. Bra det ikke var noe alvorlig i det minste :) Mens jeg sto utenfor kom jeg også i litt smalltalk med en gutt som spurte hvor jeg var fra, og da jeg sa Norge svarte han med “ah okay, norway.. So in what country is that, Amsterdam?”. HVA SKAL MAN SI, haha. Lenge siden jeg har hørt noe så fjernt..

Mens jeg likevel måtte være ute knipset jeg noen bilder til dere av området her! Det er virkelig svært, så her ser dere bare en ørliten brøkdel.. Jeg må gå rundt med kart liksom, haha! Mer info om skolen jeg går på finner dere her ♥ 

Topp og shorts er fra nelly men begge deler er utsolgt, cardiganen finner dere HER. (annonselenke)

Og i dette bygget bor jeg!

Her har dere timeplanen min forresten – ikke ille i det hele tatt, faktisk! Synd at jeg sto opp klokken 07:00 i morges fordi jeg trodde jeg startet tidlig, meeeen så var det visst ikke før klokken 2, hehe.. Jeg er på nivået advanced 1, som er det nest høyeste man kan bli plassert i. Jeg har enda ikke hatt noen ordentlige fag, bare introduksjoner,  så jeg er veldig spent på min egen kompetanse og hvor mye som sitter igjen etter videregående 🙂

Vi blogges mer når jeg er ferdig med skoledagen♥ Da er klokken 23 hos dere 🙂 

29 kommentarer
    1. Hei så spennende å bo og gå på skole i new York 😃 masse lykke til!!
      Men hva studerer du og hvor lenge skal du studere?
      Har sykt lyst å reise dit selv, virker som en nydelig by!
      Mvh

    2. Hahaha måtte le nå ass. Kjenner meg igjen i å ikke være den glupeste i geografi, men hallo :’)

    3. Når jeg var i USA viste de ikke hvor norge var, at det var i europa og de aller fleste trodde Norge var hovedstaden i Sverige.. De er håpløse på noe annet enn seg selv..

    4. hei! jeg sliter veldig med uren hud og lurer virkelig på hvilke renseprodukter og fuktighet jeg børr bruke, føler jeg har testet alt og ingenting hjelper. har du noen tips? kunne du skrevet et innlegg over hva du brukte når du hadde dårlig hud og hva som hjalp og hva man børr styre unna?
      hadde virkelig sett pris på det! hjelper forresten p-pillene yasmine?

    5. Hei 🙂 jeg pleier ikke å kommentere, men nå må jeg bare. Så siste episoden av bloggerne og der har du jo en del negative tanker. Ble trist på dine vegne og ville bare si som Robin sa at du er en fantastisk jente, du skriver tankevekkende og flotte innlegg og er i tillegg veldig opptatt av at andre skal ha det bra. Du fortjener også å ha det bra, og prøv å ikke ta innover deg negative kommentarer, tenker du får mest positivt og det er også en grunn til at du har så mange følgene 🙂 Selvom det sikkert er mye press å være i din situasjon så kan du bare tenke på hvor privilegert du er i forhold til de fleste på din alder 🙂 nyt hverdagen og legg mindre press på deg selv, du er bra!

    6. Anonym: Nå som jeg nettopp har kommet hit og enda begynner å bli kjent med folk vil jeg ikke være helt ” EEEEY vil du være med på bloggen????”. Vil helst forsøke å bli kjent med folk litt rolig om du skjønner 🙂

    7. Anonym: Jeg har ingen peiling, for jeg “lener” meg bare på pillene jeg bruker. Jeg bruker milde renseservietter uten parfyme, og samme med fuktighetskrem. Vet ikke om p-pillene funker alene, tviler på det.

    8. Anonym: “Kan du bruke noe annet enn den fiskelinsen. Synes det blir så jalla :p ”

      Bare i dette innlegget her bruker jeg jo mer enn den fiskelinsen:p

    9. Først må jeg bare få si at jeg synes bildene var stilige!:) freshe bilder!:)
      Men hvorfor er du der bare i en uke? Du får jo ikke opplevd skolen og hele pakka noe særlig..?:/ men heldig er du uansett!:)

    10. Går på skole i England, så bor på campuset her, og i starten gikk brannalarmen noen ganger i uken, men nå har folk lært seg å ta en grytevott over brannalarmen så den ikke går av, haha. Har hørt den så mange ganger at lyden er permanent satt fast i hodet mitt. Håper du har det fantastisk i New york 🙂

    11. Til dere som kritiserer amerikanernes kunnskap om Norge.
      Hva vet dere om land som Djibouti? Gabon? Qatar? Surinam? Eller Samoa?
      Interessant at folk fra USA er så sykt dumme og høye på seg selv. Tror nordmenn burde ta seg en titt i speilet
      ..

    12. Det ser superfint ut der du er! Du er så heldig (selv om du sikkert ikke føler det sånn selv hele tiden, ettersom det er jobben din). Masse lykke til denne uken ❤

    13. Så man skal forvente av amerikanerne at de vet om alle landene i hele verden? vet du alle hovedstedene i alle landene? For det gjør ikke jeg. Men jeg er vel stokk dum siden jeg ikke vet alt om alt. alle kan ikke være like flink innenfor alle områder, noen interesserer seg ikke for geografi, betyr ikke at man er mindre intelligent.
      har ikke noe i mot deg, leser bloggen din ca en gang i uken. Men noen ganger virker du så arrogant og korttenkt. Også på bloggerne. Men så har du noen gullkorn der jeg bare tenker hurra, der er jenta jeg digger! vis litt mer respekt og ikke skriv så nedlatende om folk, det kommer du langt med!
      men det er jo likevel gøy at du nevner det, alltid morsomt å høre hva andre vet og ikke vet om norge! 🙂 er bare ikke nødvendig å skrive så nedlatende! ^^

    14. Fine bilder!
      Men du, jeg lurte på om du kunne hjelpe meg litt? Jeg må skrive en debatt artikkel for Norsk faget, og jeg har lyst til å skrive om pelsindustrien og hvorfor det burde bli stoppet. Men jeg kan desverre så lite om det, og jeg finner ikke noe særlig bra info på nett heller når jeg søker. Og du kan jo så utrolig mye om det! Så hvis du har tid kunne du ha svart meg på denne kommentaren eller sendt en mail til [email protected] om det du vet om pelsindustrien og har noen gode poeng som jeg kan bruke? Hadde satt så utrolig stor pris på det! ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg