ting man glemmer bort

Hei dere! ♥ 

Dagens oppdatering kom ut litt senere enn jeg vanligvis liker, men jeg har hatt en helt fantastisk dag her ute i nord-norges nyyyyydelige natur! Ah, jeg hadde nesten glemt hvor fantastisk det er med frisk bris fra sjøen, alle fjellene som strekker seg majestetisk mot himmelen og den vakre, duse rosafargen mot kvelden. Nå ble det mange referanser her, og det hørtes nok fryktelig kleint ut alt sammen, men det er jo sant! Ble også ganske overassket da Robin engasjert knipset bilder av alle omgivelsene, han har aldri sett noe lignende og for meg høres det veldig rart ut, jeg har jo levd med dette hele livet. Det får meg til å innse hvor heldig jeg er, og hvilken fantastisk oppvekst jeg har hatt ♥

 

Vi har også møtt Stine Mari igjen, spist ute hele to ganger og hengt med litt familie. Det er fint å få vise han hvor jeg kommer fra, og nå sitter han faktisk nede i stua med mamma og pappa uten meg, haha. Så  de går veldig greit overens 🙂 I morgen skal vi faktisk på havet! Robin vil fiske, og jeg skal vel prøve meg litt jeg også. Jeg er ikke imot fiske overhodet, så vet dere. Kan forklare mer enn annen gang om mitt syn. Og angående at jeg har spist godteri med palemolje, så sier jeg samme som jeg har sagt en million ganger, jeg gjør mitt beste og det skal ikke føles kjipt å uttale seg om en sak fordi man får kritikk for alt man da gjør feil. Jeg leser bak alle produkter jeg kjøper i butikken, men står det ikke palmeolje, så kjøper jeg – selv om det da kanskje er palmeolje i det..? Jeg vet ikke, alt jeg kan gjøre er å prøve å bli bedre.

For å avslutte filosoferingen – meg og Stine, småungene som går på tur og tenker. Og snakker i munnen på hverandre..

60 kommentarer
    1. Questbarene*
      Og kan du vise frem treningsklær du har/bruker og brukte under mitt dansecrew? Du hadde hvertfall alltid på deg fine klær på videone før dere danset 🙂

    2. du er teit når det er sånt , går til sak med ting eller late som du har sterke meninger også spise du det som du går i mot eller gjøre ting du ikke er for osv xD

    3. Du er vegetarianer, det betyr ikkje at du ikkje kan spise fisk….du trenger ikkje forklare deg -de som ikkje forstår det…..bør google

    4. Kan du være så snill å skrive om fremgangen på huden din? Hvor lenge skal du gå på tablettene? (hva het de igjen?) 🙂 trenger råd!

    5. Hei Sophie,
      Lurte på en ting; hvorfor har du Burger King reklame over headeren din?
      Tok screenshot hvis du skulle lure. 😉

    6. Digger bloggen din sophie og fine bildene dine har du navnet til bloggen til robin så jeg kan lese den og skjønne sophie elise digger sangen din hører på den vær dag love like that veldig fine bilder på siden din som jeg ser og veldih fine bilder av deg og Robin

    7. Ville bare gjøre deg obs på at hvis det står at det inneholder vegetabilsk olje betyr dette ofte palmeolje. Det kan godt være du allerede vet dette, men se det som en påminnelse i tilfelle 🙂 Dette gjør det veldig vanskelig å velge produkter når man ikke får den fulle opplysningen, ettersom vegetabilsk olje kan være alt fra olivenolje til palmeolje.

    8. Åh så koselige bilder av deg og din kjære! Blir så glad av å se deg lykkelig og forelsket! Ble ordentlig glad av å lese dette innlegget <3 Hilsen en fast leser som elsker både deg og bloggen din 😀 <3

    9. cuskima
      Spiser hun fisk er hun pescetarianer, ikke vegetarianer 🙂 men sophie, skulle ikke du slutte å spise fisk eller har du bestemt deg for å være pescetarianer?

    10. Er helt himmelsk der! Var i nord-Norge forrige uke, og det var første gang jeg var nord for gjøvik. Var virkelig verdt å se 🙂 Kos deg!!

    11. Søk på palmeoljeguiden så får du opp en side med liste over ting det er palmeolje i. Det er ikke bare påskeeggene, men også mye annet snop som eksempelvis Daim, Japp, Lion, Oreo, Safarikjeks, Smil, Smørbukk og yoghurtnøtter. Tips gjerne leserne dine om siden! Jeg ble veldig glad da jeg fant den, for det er ikke lett å finne ut av det på egenhånd da produsentene gjerne skjuler det som vegetabilsk olje.

    12. Michelle B: alle bloggere får tilfeldig reklame rundt bloggen sin, hvis du lurer 😉 trenger ikke å være rakettforsker for det, for disse reklamene enderer seg veeeldig ofte.

    13. Bra du har det fint og kose deg. gjør som du vil du og spis det du vil. Og er Sant at hvis det ikke står på pakken så kan man ikke vite. Man kan ikke google alt man spiser 🙂

    14. Du er bare beste, elsker deg og bloggen din! Bloggendu har hjulpet meg på mange måter. Du kommer med så mye bra. Føler liksom jeg kan klikke inn på bloggen din for å få råd og lære ting, skjønner?Du er virkelig en person jeg er stolt over å si jeg ser opp til<3
      Et spm. Er ikke helt sikker på om du har gjort det, men lurte på om du kunne lage et innlegg eller video hvordan du takler hat og press? Så det var noen som spurte i kommentar feltet for noen innlegg siden. Hadde satt stor pris på det:) Hvis du ønsker og vil ta deg tid til det.

    15. Hvordan kan du si at du har hatt en fantastisk oppvekst når du klager over depresjoner og selvskading? Noe må jo ha vært dårlig?

    16. 09:47: Merkelig kommentar, men det er mulig du ikke helt klarer å forstå hvordan livet fungerer, så skal ta meg bryet å forklare det til deg jeg. Selv har jeg hatt en fantastisk oppvekst, men likevel har jeg drevet med selvskading og har hatt depresjoner. Det trenger bare å være en episode som utløser det. Man må skille mellom episoder og helhetsbildet vettu, selv om han opplever jævlige situasjoner betyr ikke det at hele livet er jævlig, eller at alle sider med livet er jævlig. Selv om man i en deperasjon kan føle at det er det, og at det absolutt ikke finnes noen håp for et godt liv.

    17. Vil bare informere deg om at fisken er det dyret som lider mest av alle produksjons-dyr. Selv om de ikke skriker når de henger i kroken, føler de smerte.
      Det er ingen forskjell på en katt og en fisk, bortsett fra at de ser forskjellige ut og har litt forskjellig kroppsbygning.
      Følelsene er der, og hvis jeg hadde hengt katten min i en krok hadde jeg blitt sperret inn (eller ikke i Norge da, fordi her er det ingen som gjør noe)
      Hvorfor er det slik at katten er mer verdt enn fisken? Er det fordi den er søt?
      Er den fordi den ikke har like mange menneskelige trekk?
      Synes det er trist at du har kommet fram til en slik avgjørelse Sophie, jeg vet du er oppdatert, og jeg vet du leser og bryr deg om dyr, og da er det ennå viktigere å spre budskapet til andre.
      Håper du tenker gjennom valget ditt etterhvert og tar det opp for vurdering.
      Alle er like mye verdt, vet du 🙂

    18. Blir fortvilt over at folk klager på at du spiser fisk.
      De som klager på det trenger virkelig noe annet å bry seg om. Sophie holder seg jo borte fra rødt kjøtt, som sikkert er mer enn noen av dere andre gjør.
      Og du over her som setter spørsmål ved om hun har hatt en fantastisk oppvekst i og med at hun har hatt depresjoner, er det mulig? Selvfølgelig kan man ha hatt en fantastisk oppvekts, selv om man har hatt depresjoner. Tror de fleste her som klager og kommer med negative kommentarer burde gjøre litt research før dere sier noe. Ta dere også en titt i speilet å sjekk om dere selv er noe bedre før dere rakker ned på andre

    19. Uff, skjønner godt at det må være slitsomt å konstant få kritikk pga. saker du engasjerer deg for. Synes det er bra at du i det hele tatt gidder å engasjere deg og fronte slike saker som du gjør, jeg! Er ikke mange bloggere som gidder det.
      Et tips er at mange produsenter skjuler palmeolje under “vegetabilsk olje” i ingredienslisten. Som oftest når det står “vegetabilsk olje” så er det snakk om palmeolje, for hvis produsenten bruker bedre alternativer som f.eks. solsikkeolje så skriver de som oftest det for å “skryte” av at de bruker bedre alternativer 🙂
      Anbefaler deg å skrive en mail til de produsentene av produktene du lurer på, det at de får henvendelser fra kunder kan bidra til at de selv blir mer bevisste på å unngå å bruke palmeolje i sine produkter 🙂

    20. Når det gjelder at du spiser fisk:
      Det er jo 100 ganger bedre å spise selvfanget fisk enn oppdrettsfisk fra butikken, som mest sannsynlig har levd et jævligere liv enn den frie fisken du fanger selv. Så jeg skjønner det godt. Har planer om å begynne å fiske litt selv, og fylle opp fryseren så jeg slipper å støtte den oppdrettsindustrien 🙂

    21. Norge har mye å by på av vakker natur, men vi har aldri kommet oss lenger enn til Trondheim 😉 MÅ ha sol og varme i ferien – og med begrenset ferie, så reiser vi til syden, dumt kanskje, men….Ha det flott der oppe i nord og kos dere masse <3

    22. Så utrolige fine bilder 🙂 hva slags kamera bruker du? Evt hvilken objektiv? Og redigerer du dem for er så klare og fine:)

    23. Utrolig skuffet over deg Sophie. Ta deg i sammen! Mister bare mer og mer respekt for deg :/ Jeg VET at du har empati, men du diskriminerer jo så det holder! Er helt enig med Mathilde. Anbefaler deg å se Earthlings, om du virkelig bryr deg så mye om dyr som du liker å fremstå. For meg virker det som du gir F i dyr, og at du synes det er kult og “status” å kunne kalle seg vegetarianer. Du burde ikke få lov til å kalle deg vegetarianer en gang sånn som du holder på. Vet du hvordan meieri- og eggindustrien fungerer? Du mangler tydeligvis også kunnskap om fisk!
      Vær snill og se denne videoen:
      https://www.youtube.com/watch?v=NPa-ecYaoDc

    24. Hei søta 🙂
      Kunne du svart på hvor du kjøper bh-ene dine? Jeg har et sinnsykt bh problem, da størrelsen min er 65 DD /E, og alle i denne størrelsen som er HVITE er sånn type bestemor bh. Men har sett at du har mange fine, så hadde blitt utrolig glad for svar 😀
      Klem

    25. herregud så fucka folk er. slutt å plag denne jenta :@
      hvor er skoa i fra ?:) har mast mye på de nå 🙁

    26. Så hvis du har sett og blogget om Earthlings, hvordan i all verden kan du si at fisking er ok? Linken i den forrige kommentaren handler om fisk, og om de har følelser eller ei.
      Og hvorfor i all verden er du ikke veganer om du har sett Earthlings? Du vet jo tydeligvis da hvordan industrien er, og allikevell velger du å fortsette å støtte den? Utrolig dobbeltmoralsk spør du meg. Å unngå egg og melk i 2015 er lettere enn noen gang!
      Håper virkelig at du tar til deg konstruktiv kritikk, fordi det er så utrolig synd når du sender ut helt feil signaler ved å drive som du gjør. Du er med på å spre misoppfatninger om hva det vil si å være veg(etari)aner når du sier fisking er greit. Fisk = kjøtt! Ikke rart veggiser får servert fisk når de spiser ute, når folk som deg sier det er ok. Det går ikke bare ut over andre veggiser, men også dyr!

    27. Produkter som inneholder “vegetabilsk olje” inneholder som oftest palmeolje, om du ikke visste det allerede da.. det er et slags triks for å lure folk til å tro at det ikke er palmeolje i det. Men uansett så skjer sånt, og nå vet du at det er palmeolje i jappsjokolade og det viktigste er at du vet det nå! Er ikke så nøye, ingen er perfekte og noen ganger sjekker man ikke godt nok etter. Hva skal man si? Du er jo et menneske du og å har lov til å gjøre feil, definitivt!

    28. Sophie Elise! Jeg er så glad du nevnte kommentaren om merking av palmeolje, for jeg har hatt lyst til å nevne dette for deg lenge, med håp om at du skulle opplyse folk om det:
      visste du at FRP og Høyre stemte IMOT merking av palmeolje?
      Hvorfor? Fordi de er på matvareprodusentene sin side, da en valgkampanje må finaniseres på et eller annet vis (på lik måte som i USA). De skylder tjenester.
      Dette ble selvfølgelig ikke nevnt i media, men Framtiden i våre hender har publisert det:
      http://www.framtiden.no/201406206481/aktuelt/mat/stemte-nei-til-bedre-merking-av-palmeolje.html
      Jeg håper virkelig du kan belyse dette tema, Sophie Elise. At vår egen regjering stemte nei, men hvorfor?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg